HíF-tájékoztatás a műsorelosztókra érkezett panaszokról
A leggyakrabban előfordult panaszok:
- nem értenek egyet az előfizetési díj emelésével, vagy nem értenek egyet a csatornák kiosztásával, vagy programcsomagok összeállításával. Ilyen panasz az elmúlt évben 87 alkalommal érkezett. Amennyiben a szolgáltató a díjemelést és a csatornakiosztást az általános szolgáltatási feltételekben vállaltaknak megfelelően bejelentette a hírközlési hatóságnak, illetve az előfizetőknek, akkor a hírközlési hatóság nem illetékes sem a programcsomagok összeállításában, sem az előfizetési díj mértékének megállapításában. Az előfizetési díj mértékét csak a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálhatja. Az ilyen panaszokat a hírközlési hatóság illetékességből a Gazdasági Versenyhivatalhoz irányította;
- nincsenek megelégedve az ügyfélszolgálat működésével. Nem megfelelő a hangnem, nehezen érhető el telefonon az ügyfélszolgálat. Nehezményezték a call centerek létrehozását. Ezek ugyanis helyi tarifával hívhatók, és nehezen érik el az érdemi ügyintézőt. A válaszok egy része semmitmondó és általánosságokat tartalmaz. 47 ügyfél panaszkodott az ügyfélszolgálatokra. Ezeket a panasztípusokat a hírközlési hatóság próbahívásokkal ellenőrizte. (call centerek, hibabejelentők elérhetőségét). Írásban benyújtott sérelmeikre különösen precíz, névre szóló választ várnak az ügyfelek;
- műszaki gondok: szemcsés a kép, gyakran megszakad az adás, gyakori a meghibásodás, ugyanakkor a hibaelhárítás lassú, vagy a javítás minősége nem megfelelő. 73 ügyfél panaszkodott a szolgáltatás műszaki színvonalára. Ezekben az esetekben, -- amennyiben az ügyfél bejelentése megalapozott volt --, a hatóság szigorúan fellépett és minden esetben sikerült a szolgáltatókkal közösen megoldást találni az ügyfelek igényeire;
- az ügyfél a szolgáltató szerződéskötési gyakorlatára panaszkodik (37 bejelentés). Ezekben az esetekben a hatóság a szerződéskötés tényét vizsgálta. Amennyiben kötöttek, és késedelmes volt a bekötés, akkor a jogszabályoknak megfelelően kötbér jár az előfizetőknek, illetve a bekötés gyorsítását szorgalmazta a HTH. Ha nem volt szerződés, a hatóság nem tehetett semmit, mivel a jogszabályok szerint nincs szerződéskötési kötelezettsége a szolgáltatónak.
Kapcsolódó cikkek
- Közel nyolcmillió mobil-előfizetés
- Munkában az NHH Tanácsa
- Bejelentették az új NHH Tanácsának tagjait
- Októberben újabb háromezer fővonal szűnt meg
- HíF: országos fórum Debrecenben
- HíF HTH: a Spektrum Monitoring Rendszer bemutatója
- 890: a TvNetWork számai
- Együttműködési megállapodást kötött a HíF és az IVSZ
- HTE: kongresszus az elektronikus hírközlési törvényről
- Augusztus: 74 százalék fölötti mobilpenetráció
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Engedd szabadjára a kreativitásod és találd meg az egyensúlyt a TCL emberközpontú technológiájával
Idén ősszel a TCL tovább dolgozik azon, hogy a művészet, a technológia és a kiegyensúlyozottabb életmód ötvözésével inspirálja a nagyszerűséget. Ez az év remek alkalom arra, hogy megismerjük, miképpen alakítja át a technológia a mindennapos olvasást és írást. A TCL NXTPAPER kijelzőtechnológia papírszerű és tükröződésmentes, melyet úgy terveztek, hogy enyhítse a szemfáradtságot és segítse az egészség fenntartását. Akár kültéren olvasol a napon, akár órákig dolgozol a négy fal között, a NXTPAPER kijelző minimalizálja a kékfény kibocsájtását, ezáltal természetes és kényelmes élményt biztosít bárhol és bármikor.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Lemerült akkumulátorok, balul elsült fotók – az emberek 76 százaléka tapasztalt már tech bénázásokat
A lemerülő akkumulátortól a GPS-jel elvesztéséig a műszaki hibák az élet fontos pillanatait stresszes helyzetekké változtathatják. A HONOR Magic V3 megjelenése alkalmából megrendelt, 9000 európai felnőtt körében végzett új felmérés kimutatta, hogy a technológiai hibák milyen hatással vannak az életünkre: minden harmadik ember aggódik amiatt, hogy a technológiai bénázások tönkretehetik az élet fontos eseményeit, míg 76%-uk elismerte, hogy életük egy fontos pillanatában már tapasztaltak ilyet.
Édesség és egyediség – erről szól a halloweeni hangulat idén Magyarországon
A Rakuten Viber, az egyik vezető globális kommunikációs platform kísértetiesen szórakoztató eszközökkel készül az idei Halloweenre. A felhasználók új matricákat oszthatnak meg, borzongató üdvözlőkártyákkal köszönthetik ismerőseiket október 31-től, emellett egy kvízt tölthetnek ki arról, hogy melyik a legjobban hozzájuk illő jelmez idén halloweenkor, sőt, a legújabb Tarot-kártyák segítségével megpróbálhatják megjósolni a jövőjüket.
Halottak napja ‒ tülekedés nélkül
Egy digitális alkalmazás teheti méltóbbá a halottak napját azzal, hogy segít elkerülni a temetőkben és környékükön ilyenkor szokásos tülekedést. Az önkormányzatok kezében lévő lehetőség Magyarországon is egyre népszerűbb.