Eladják a Telenor újabb 13,9 százalékát
Az olajtermelő Norvégia kormánya aligha szorul rá a privatizációs bevételre, de a kormány közleménye szerint a hazai és a külföldi intézményi befektetőknek szánt ajánlat az állam vállalkozói tulajdonának csökkentését szolgálja, és növelni fogja a távközlési vállalat értékét a befektetők számára.
A norvég kereskedelmi és ipari minisztérium 29,95 és 31,00 norvég korona közötti ársávot hirdetett meg az elsődleges kibocsátásra. Ha mind a 250 millió felajánlott részvény elkel, az 7,49-7,75 milliárd korona (1,03-1,07 milliárd dollár) bevételt hozhat. A Telenor pénteken 31,40 norvég koronán zárt az oslói értéktőzsdén, és hétfőn 4,1 százalékkal 30,10 koronára olcsóbbodott, miután napközben 29,60 koronáig süllyedt. Az árazás és a tőzsdei bevezetés e héten várható.
A Telenor nem vett részt az észak-európai távközlés átszervezésében, amely tavaly létrehozta a svéd-finn TeliaSonerát, a térség legnagyobb távközlési cégét. A Telenor csak mobilszolgáltatással próbálkozott eddig külföldön, mindenekelőtt Dániában, Oroszországban és Délkelet-Ázsiában.
A külföldi befektetőket általában is eltanácsolták eddig a norvég politikusok. Négy éve, 1999-ben már volt egy kísérlet a Telenor és a svéd Telia távközlési vállalat egyesítésére, de ez kudarcba fulladt, és az eseményt a svéd ipari miniszter annak idején keresetlenül így kommentálta: "Norvégia az utolsó szovjetország".
Kapcsolódó cikkek
- Bonyodalmak a Telenor keleti részesedéseinél
- A Tele2 eladta dán leánycégét a norvég Telenornak
- Telenor: csökkent a profit az ukrán részleg miatt
- Az S&P nem módosítja a Telenort besorolását
- Telenor: kiugró profitnövekedés
- Csökkenti a külföldi barangolási díjakat a Telenor
- Nő a nyomás Norvégiára a Telenor GrameenPhone részesedése miatt
- A Telenor harmadik negyedéve: kiugró profitnövekedés
- Ericsson: teljes körű csomagkapcsolt maghálózat a Telenornak
- A Telenor felvásárolta a szerb Mobi 63-at
Engedd szabadjára a kreativitásod és találd meg az egyensúlyt a TCL emberközpontú technológiájával
Idén ősszel a TCL tovább dolgozik azon, hogy a művészet, a technológia és a kiegyensúlyozottabb életmód ötvözésével inspirálja a nagyszerűséget. Ez az év remek alkalom arra, hogy megismerjük, miképpen alakítja át a technológia a mindennapos olvasást és írást. A TCL NXTPAPER kijelzőtechnológia papírszerű és tükröződésmentes, melyet úgy terveztek, hogy enyhítse a szemfáradtságot és segítse az egészség fenntartását. Akár kültéren olvasol a napon, akár órákig dolgozol a négy fal között, a NXTPAPER kijelző minimalizálja a kékfény kibocsájtását, ezáltal természetes és kényelmes élményt biztosít bárhol és bármikor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
A TCL NXTPAPER megváltoztatja, ahogyan olvasunk, írunk és alkotunk
Idén ősszel a TCL tovább dolgozik azon, hogy a művészet, a technológia és a kiegyensúlyozottabb életmód ötvözésével inspirálja a nagyszerűséget. Ez az év remek alkalom arra, hogy megismerjük, miképpen alakítja át a technológia a mindennapos olvasást és írást. A TCL NXTPAPER kijelzőtechnológia papírszerű és tükröződésmentes, melyet úgy terveztek, hogy enyhítse a szemfáradtságot és segítse az egészség fenntartását. Akár kültéren olvasol a napon, akár órákig dolgozol a négy fal között, a NXTPAPER kijelző minimalizálja a kékfény kibocsájtását, ezáltal természetes és kényelmes élményt biztosít bárhol és bármikor.
Már több mint 600 iskola használja az egyik leginnovatívabb magyar matekoktatási platformot
A 2024/2025-ös tanévtől a mateking teljesen ingyenessé tette a tanórai használatot az általános és középiskolákban dolgozó matematikatanárok számára. Eddig a hazai iskolák közel hetede csatlakozott, és csaknem 6000 tanár kapott már hozzáférést az oktató platformhoz, amely a hagyományos tantermi tanítást kiegészítve nyújt izgalmas, innovatív oktatási megoldásokat.
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.