Adaptive Enterprise: új HP-stratégia
A Compaqkal végrehajtott fúzió első évfordulóján a vállalat új szolgáltatásokat, szoftvereket és megoldásokat, valamint új nagyvállalati referencia-architektúrát mutatott be.
"A két nagyvállalat integrálása során sokat megtudtunk arról, miként töltheti be az informatika az üzleti tevékenység motorjának szerepét" - mutatott rá Carly Fiorina, a HP elnök-vezérigazgatója. "Ügyfeleink példáján is látjuk, hogy valamilyen szinten minden szervezet kezeli a változásokat. Ezért kézenfekvő volt, hogy szakmai tapasztalatainkat szolgáltatásainkkal, megoldásainkkal, technológiai hátterünkkel és fejlesztési ütemtervünkkel összegyúrva ezen a területen is megpróbáljunk segítséget nyújtani ügyfeleinknek."
A mai programindító rendezvényen Fiorina és a HP nagyvállalati csapatának tagjai - köztük Shane Robison, technológiai vezérigazgató-helyettes, Ann Livermore, a HP Services elnökhelyettese és Peter Blackmore, a HP nagyvállalati rendszerekért felelős elnökhelyettese - az alábbi újdonságokat mutatták be:
- Három új Adaptive Enterprise szolgáltatást, köztük az ágazat első üzleti reagálókészséget mérő módszertanát, és két új megoldást a folyamatosan változó üzleti szükségleteket támogató hálózati és alkalmazás-infrastruktúra megtervezésére és bevezetésére;
- A nagyvállalati menedzsmentszoftverek műszaki problémáinak proaktív elhárítására képes "öngyógyító" HP OpenView megoldásokat, valamint olyan új és továbbfejlesztett szoftvereket, amelyek háttértechnológiája az üzleti prioritásokat követő, automatikus, valós idejű erőforrás-kihasználás érdekében lehetővé teszi a szerverkörnyezetek virtualizálását;
- A HP Darwin referencia-architektúráját, amely megteremti az üzleti folyamatokra összpontosító IT-infrastruktúra kialakításának alapjait. Olyan környezet kiépítését teszi lehetővé, amely - bizonyos tervezési alapelvek, ipari szabványos technológiák és a HP, illetve ágazati partnerei által alkalmazott bevált módszerek alapján - dinamikusan és automatikusan tud reagálni az üzleti tevékenység változásaira;
- Tíz olyan Adaptive Enterprise megoldást, amely az IT-konszolidációtól a nagyvállalati integrációig számos területen - többek között a hardverek, a szoftverek, a szolgáltatások és a kapcsolódó partnerkapcsolatok terén - reagál a kritikus ügyféligényekre;
- Az Adaptive Enterprise stratégiához kidolgozott ügyféltámogatási konstrukciót - ennek kapcsán pedig a HP Services történetének eddigi legnagyobb, 3 milliárd dollár értékű üzemeltetési szerződését, amelyet a szervezet nemrég írt alá a Procter & Gamble-lel. További szerződések: Alcatel; Sprint; CGI Group Ltd. a Kinnect Inc. nevében (a Lloyd´s of London által szponzorált kezdeményezés);
- A HP Labs bemutatta a kaliforniai Palo Altóban és az angliai Bristolban működő Utility Data Center (UDC) rendszereit. Ezek a HP grid-technológiáit alkalmazó rendszerek támogatják a cég élvonalbeli kutatás-fejlesztési tevékenységét;
- A továbbfejlesztett HP ProLiant blade-szervereket, amelyek teljesítménye több új benchmark szerint is felülmúlja az IBM-rendszerekét, valamint azokat az új ügyfeleket akik a HP blade-szerverei segítségével építenek ki adaptív infrastruktúrát, faragják le költségeiket és egyszerűsítik működésüket.
"Az üzleti reagálókészség fokozása stratégiai prioritásnak számít az informatikai vezetők szemében" - hangsúlyozta Livermore. "Ügyfeleink versenyelőnyük növelése érdekében olyan IT-környezetre vágynak, amely dinamikusan alkalmazkodik az állandóan változó üzleti szükségletekhez. A ma bemutatott szolgáltatások innovatív, ugyanakkor pragmatikus módszert biztosítanak számukra az üzleti folyamatok, az alkalmazások és az azokat támogató IT-infrastruktúra megtervezéséhez, bevezetéséhez és működtetéséhez."
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.