Megerősítette vezető helyét a Nokia
Tóth Kristóf, 2003. augusztus 19. 12:30
A mobiltelefon-gyártó finn Nokia tovább erősítette vezető pozícióját a mobiltelefonok globális piacán, és a második negyedévben az összes eladott készülék 37 százalékát készítette.
A finn elektronikai óriás az idei év második negyedében 3,1 százalékkal növelte piaci részesedését a mobiltelefonok szegmensében a tavalyi év azonos időszakához képest, közölte a Strategy Analytics piackutató cég a társaság negyedéves jelentésében.
Az elemzők szerint a Nokia a jelenlegi 37 százalékkal jó úton halad a társaság által hosszú távú célként kitűzött 40 százalékos piaci részesedés elérése felé. "Nem lennénk meglepve, ha a Nokia valamikor 2004 folyamán elérné a 40 százalékos részesedést" - mondta Neil Mawston, a Strategy Analytics egyik elemzője.
A Nokia piaci részesedésének növekedése elsősorban az amerikai Motorola rovására ment. A Motorola az időszakban 2,4 százalálékot veszített részesedéséből, amely így már csak 14,2 százalék.
A Strategy Analytics szerint a harmadik helyen álló Samsung Electronics, és a negyedik Siemens AG piaci részesedése nem változott számottevően az elmúlt év második negyedéhez képest. A dél-koreai Samsung a mobilpiac 10,8, a német Siemens pedig 7,3 százalékát tudhatja magáénak.
Az áprilistól júniusig tartó időszakban mintegy 108 millió mobiltelefon talált gazdára világszerte, amely valamivel több, mint az egy évvel korábbi 102 millió darab. A piackutató cég az egész évet illetően 458,4 millió darabos eladásra számít, amely hozzávetőleg 5 százalékos növekedést jelentene 2002-höz képest.
Az elemzők szerint a Nokia a jelenlegi 37 százalékkal jó úton halad a társaság által hosszú távú célként kitűzött 40 százalékos piaci részesedés elérése felé. "Nem lennénk meglepve, ha a Nokia valamikor 2004 folyamán elérné a 40 százalékos részesedést" - mondta Neil Mawston, a Strategy Analytics egyik elemzője.
A Nokia piaci részesedésének növekedése elsősorban az amerikai Motorola rovására ment. A Motorola az időszakban 2,4 százalálékot veszített részesedéséből, amely így már csak 14,2 százalék.
A Strategy Analytics szerint a harmadik helyen álló Samsung Electronics, és a negyedik Siemens AG piaci részesedése nem változott számottevően az elmúlt év második negyedéhez képest. A dél-koreai Samsung a mobilpiac 10,8, a német Siemens pedig 7,3 százalékát tudhatja magáénak.
Az áprilistól júniusig tartó időszakban mintegy 108 millió mobiltelefon talált gazdára világszerte, amely valamivel több, mint az egy évvel korábbi 102 millió darab. A piackutató cég az egész évet illetően 458,4 millió darabos eladásra számít, amely hozzávetőleg 5 százalékos növekedést jelentene 2002-höz képest.
Kapcsolódó cikkek
- Zeneletöltés mobilra Budapest utcáin
- "Csodás technológia" mobilok a Samsungtól
- 3 új, középkategóriás Nokia mobil és 3 új headset
- Nokia szoftverfrissítési szolgáltatás sikere Magyarországon
- SGH-E590: Újabb designer készülék a Samsungtól
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- Samsung "miniszoknya" telefon
- Három új Nokia telefon
- Vihart és villámot előre jelző mobil
- Klasszikus mobiltelefon a Nokiától