A Sharp jelentős növekedést lát az LCD TV piacon

Tóth Kristóf, 2003. augusztus 31. 21:56
A folyadékkristályos kijelzőre épülő televíziók vezető gyártója a készülékek piaci szegmensének dinamikus növekedését látja, miközben a cég részesedése folyamatosan csökken a területen.
A japán Sharp Corp., amely az LCD televíziók vezető gyártója, a társaság szombati bejelentése szerint az elkövetkező években várhatóan folyamatosan veszíteni fog jelenlegi piaci részesedéséből. A cég vezetői szerint ugyanakkor a szegmens olyan mértékű növekedést mutat, amely lehetővé teszi, hogy a gyártó még a csökkenő részesedés mellett is tovább növelje bevételeit.

Az LCD kijelzőre épülő lapos televíziók piacát jelenleg a Sharp, illetve a dél-koreai Samsung Electronics vezeti. A közelmúltban azonban három, a Sharpnál jóval nagyobb elektronikai óriás, a japán Sony és Matsushita, valamint a holland Philips jelentették be, hogy egyenként 25 - 30 százalékos részesedést kívánnak szerezni az LCD TV-k növekvő piacán.

"Nem áltatjuk magunkat azzal, hogy megőrizhetjük jelenlegi, igen magas piaci részesedésünket, de a piac robbanásszerű növekedésével a mi bevételeink is erőteljesen fel fognak lendülni" - mondta Katsuhiko Machida, a Sharp elnöke.

A Sharp korán vezető szerephez jutott az LCD TV-k piacán, mivel a társaság 1998-ben arra a megállapításra jutott, hogy a nagyobb riválisokkal csak akkor maradhat versenyben, ha a legmodernebb készülékeket kínálja a piacon.

A japán társaság piaci részesedése már az idei évben is csökkenni fog az LCD televíziók piacán. A Sharp eladásai a szegmensben azonban így is 70 százalékkal fognak növekedni 2003-ban, ami mintegy 1,5 millió LCD TV eladását jelenti. A piac egésze az idei évben 123 százalékos növekedés mellett mintegy 3 millió készüléket fog kitenni.

Kulcsszavak: LCD Sharp televízió

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01