A cél megkedveltetni a világhálót
Internet Hungary 2003
A tihanyi internetkonferencia Drajkó László, az Axelero Rt. október
végén távozó vezérigazgatójának, és utódának, a november 1-től e
posztot betöltő, korábban általános vezérigazgató-helyettesként dolgozó
Simó György előadásával folytatódott. A távozó és a helyét elfoglaló új
vezérigazgató arról beszélt, hogy az internet előnyeire, a háló
gyakorlati hasznára kell minél jobb kommunikációval felhívni a ma még
idegenkedők figyelmét.
Az Axelero Internet szerint az elmúlt egy esztendő a hazai internet történetének eddigi legjobb éve volt, mert több fontos területen - például a PC penetráció és a „drága az internet" percepció terén - sikerült elmozdulni a holtpontról, emellett kiemelkedő növekedés jellemezte a szélessávú internethasználatot is - hangzott el az Internet Hungary konferencián. Jelenleg már a lakosság 21,6 százaléka internetezik és 11 százalékra nőtt a háztartások internetpenetrációja.
A felhasználók számának növekedésén belül lendületet vett a szélessávú hozzáférések terjedése, amelynek eredményeként az összes előfizetésen belül a széles sávot használók aránya meghaladja a 19 százalékos nyugat-európái átlagot. Ez az arány az Axelero előfizetői körében még kedvezőbb, a 2002 végén regisztrált 14%-kal szemben jelenleg már 27 százalékos. A szélessávú internetpenetráció Magyarországon - amelynek nagyobb részét az ADSL teszi ki - 2002 végén az Európai Uniós átlag 26,5 százaléka volt, de a közös erőfeszítéseknek köszönhetően az Axelero becslései szerint már elérte a 2002 végi EU átlag közel 50 százalékát. Az internetet széles sávon használók számára szintén csak becslések vannak, az Axelero szerint ez meghaladja a félmilliót. A szélessávú internet terjedése segítheti az internet nyújtotta lehetőségek széleskörű kihasználására épülő minőségi internethasználat fejlődését is. Míg egy átlagos internetező havonta csupán 6 órát tölt a világhálón, addig egy szélessávú felhasználó átlagosan 163-at. A széles sáv használata az internetes tartalmak fejlődését is elősegíti: míg az átlag csupán ügyeinek 9 százalékát intézi az interneten keresztül, addig a széles sávot használók körében ez az arány már 35 százalék.
Jelentős előretörés tapasztalható az internet megítélésében is: a legnagyobb javulás az eszközhiány terén történt, 36-ról 20 százalékra csökkent azok aránya, akik szerint a megfelelő eszközök hátráltatják az internet terjedését. Szintén igen kedvező a „drága az internet" vélemény változása, amely 15-ről 8 százalékra esett. Az Axelero szerint az internet terjedését korlátozó tényezők közül már közel sem az infrastruktúra hiánya, vagy a magas ár szerepel az első helyen: 680000 háztartásban nincs infrastrukturális korlátja a belépésnek. A háztartások havi átlagos vezetékes telefon (6800Ft), mobiltelefon (közel 9000 Ft) vagy kábeltévé (2800Ft) költései mellett az internetre fordított 8700 Ft-os összeg közel sem kimagasló érték. Ezzel szemben az internethasználat terjedését elsősorban az fogja a jövőben befolyásolni, hogy sikerül-e megismertetni a potenciális felhasználókkal az internet nyújtotta előnyöket - többek között az információszerzés, a levelezés, a szórakozás, az ügyintézés, a munkavégzés terén. A jövőben tehát a „nincs szükségem az internetre" és a „az internet érdektelen" percepciók kezelése lesz a szolgáltatók és állam legfőbb feladata. Ehhez egyrészt arra van szükség, hogy a közvélekedést alakító hírek ne hátráltassák, hanem segítsék ezt a folyamatot: sajnálatos, hogy 2002-2003-ban a magyar sajtóban az internettel kapcsolatban megjelent cikkek több mint fele negatív tartalmú volt, és további plusz 10 százaléka a pozitív tartalom ellenére negatív címmel vonta magára a figyelmet.
Simó György szerint az idegenkedőket úgy lehet a legegyszerűbben közelebb hozni a világhálóhoz, ha az emberekben ilyen vagy olyan okból kialakult negatív attitűdök ellen egy irányba mutató, pozitív kommunikációval tennének. - Az internetről kialakult percepció legalább olyan fontos, mint az, hogy a PC-ellátottság növekedjen - fogalmazott Simó.
- Az internet használati és élvezeti értékeinek intenzív kommunikációja azt a célt szolgálja, hogy rövid távon sikeresen mozgósítsuk azt a réteget, amelyik még idegenkedik tőle, a már internetezők használják többet, vegyenek igénybe minél több funkciót - tette hozzá.
- Az Axelero meggyőződése, hogy az internet még mindig a fel nem ismert hasznosság stádiumában van, így a jövőbeli fejlődést alapvetően az fogja meghatározni, hogy az internet előnyeit, gyakorlati hasznát ismerő piaci szereplők mennyire hatékonyan tudják felhívni a világháló hasznára azoknak a potenciális internetezőknek a figyelmét, akiket az internetezéstől már csak egy lépés választ el. Ennek eléréséhez több hasznos tartalomra, inspiráló és pozitív kommunikációra, valamint megbízható piaci struktúrára van szükség - fejtette ki Simó György.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- A kis- és középvállalatok versenyképességéért - workshop és kiállítás
- Grepton Folyamatok e-Z-ig Szakmai Konferencia
- Forum Nokia technológiai napok Magyarországon
- Systems' Day konferencia - először
- IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- Májusban Budapest a projektmenedzsment világ fővárosa
- Valós és virtuális JavaOne a környezettudatosság jegyében
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
A dolgozók 83%-a szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.