Új lendületet ad PC üzletágának az IBM

Tóth Kristóf, 2003. november 24. 10:09
Az IBM a napokban választ adott azon híresztelésekre, amelyek szerint a társaság már nem fordít elég figyelmet PC-k értékesítésével foglalkozó divíziójára.
A "Kék Óriás"-nak is nevezett társaság vezetői a Comdex konferencián jelentették be, hogy az óriáscég a közeljövőben újult erővel fogja támogatni PC üzletágát, és különösen a notebookok szegmensére kíván komoly figyelmet szentelni. Az IBM az elkövetkező hónapokban számos jelentős hirdetési- és marketingkampányt indít a PC gyártók között elfoglalt helyének javítása érdekében. A társaság a jövőben emellett szorosabban össze tervezi kapcsolni PC üzletágát a többi (kutatási és fejlesztési, szoftver, és pénzügyi) divízióval, amely a vezetők szerint hatékonyabb működést, a konkurenciával szemben pedig komoly előnyt jelenthet majd.

A Kék Óriás ráadásul számos olyan szoftvert adott ki az elmúlt hónapokban, amely megkönnyíti az IBM rendszerek használatát a felhasználók számára, és ezáltal értéktöbbletet nyújt. Ilyen megoldás többek között a gyors merevlemezes rendszervisszaállítást támogató Rapid Restore, és a Wi-Fi összeköttetéseket menedzselő Access Connections.

Az IBM PC üzletága az elmúlt években meglehetősen rosszul szerepelt, és miután a divízió 1998-ban majdnem 1 milliárd dollárt veszített, az elemzők folyamatosan a részleg felszámolásáról spekulálnak. Az idei év harmadik negyedében az IBM a globális PC piac 5,3 százalékát tudhatta magáénak, jelentősen elmaradva a 15,3 százalékot uraló, piacvezető Dell Inc.-től, illetve a 15,1 százalékkal rendelkező HP-től. Az IBM azonban csak üzleti célú PC-ket forgalmaz, a fogyasztói szegmens nélkül pedig már sokkal kedvezőbb a társaság pozíciója. Szintén említésre méltó, hogy az IBM jelenleg több notebookot értékesít, mint asztali rendszert.
Kulcsszavak: IBM +céginfo

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01