Origo: szeptemberben EBITDA-szintű nyereség

MTI Sajtóadatbank, 2003. november 25. 20:49
Az ötéves internetes portál, az Origo életében 2003 szeptembere volt az első olyan hónap, amikor a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció, valamint értékhelyesbítés (EBITDA) szinte meghaladták a kiadásokat - közölte Weyer Balázs, az Origo főszerkesztője kedden Budapesten sajtótájékoztatón.

A főszerkesztő elmondta, hogy november 24-én fennállása óta először több mint egymillióan látogattak el az Origóra. Az eseményen elhangzott, hogy a magyar on-line hirdetési piac a teljes reklámpiacnak 1,7-2 százalékát teszi ki, s értéke az idén várhatóan túllépi a kétmilliárd forintot. Az on-line hirdetési piac az idén 30 százalékkal nő. Az on-line hirdetési piac mintegy 60 százalékán a Sanoma on-line, az Index és az Origo osztozik, ez utóbbi piacvezetőként.

Az eseményen Mester Sándor, az Origo hirdetési igazgatója az MTI érdeklődésére nem kívánta részletezni, hogy az Origónak az idén mennyi lesz a hirdetési bevétele, illetve az egyéb szolgáltatásokból származó forgalma. Ugyanakkor kifejtette, hogy véleménye szerint az internetes portálok látogatottsága és az oldalletöltések alapján az on-line reklámpiac részesedésének reálisan 4-5 százaléknak kellene lennie a jelenlegi 1,7-2 százalékkal szemben.

Az on-line reklámpiac idei 30 százalékos növekedése kapcsán elmondta, hogy egyre több hirdető ismeri fel az internetes portálok jelentőségét: így például a távközlési cégek, a pénzintézetek, a biztosítók, az autóforgalmazók és az utazásszervezők egyre többet hirdetnek az interneten. Mester Sándor hozzátette: az Origónak az idén több mint 50 százalékkal nő a hirdetési bevétele.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a széles sáv elterjedése jót tesz az internetes portáloknak, mivel a látogatók egyre hosszabb időt töltenek a világhálón, s egyre gyakrabban keresik fel a portálokat. Míg két évvel ezelőtt egy internetes látogatás alkalmával három oldalt töltöttek le, ma már tizet. Az adatok szerint az elmúlt évben duplájára nőtt az internetezésre fordított idő, ami az idén a várakozások szerint ismét megkétszereződik.

Kulcsszavak: Origo marketing trend

Magyarországra érkezett Krausz Ferenc lézertechnológiája

A Nobel-díjas fizikus által vezetett budapesti központú kutatócég, a Center for Molecular Fingerprinting (CMF) jelentős mérföldkőhöz érkezett: június 17-én felavatta új lézerlaboratóriumát Szegeden, az ELI-ALPS kutatóintézetben. Ennek köszönhetően megkezdődik az innovatív technológia magyarországi használata, ugyanis a CMF tevékenységéhez kapcsolódó lézeres vizsgálatok ezidáig Németországban történtek. 

2024. június 17. 20:07

Sandberg mobilkiegészítők a nyaraláshoz

Manapság egyre több okoskészüléket használunk, melyek töltéséhez külön adapterekre és kábelekre van szükségünk. Ez leginkább utazás során jelenthet problémát, hiszen a töltőadapterek meglepően sok helyet tudnak elfoglalni egy táskában, nem beszélve a laptoptöltők méretéről. A Sandberg ezekre a nehézségekre igyekszik két megoldást is kínálni nagy teljesítményű, kompakt töltőadapterével és 3 az 1-ben vezeték nélküli hordozható töltőjével.

2024. június 17. 18:54

Út a felsőoktatásba: a jövő mérnökei versenyeztek a Széchenyi-egyetemen

A mérnöki hivatásokat élményalapú oktatással népszerűsíti a győri Széchenyi István Egyetem a jövő mérnökeinek szánt előkészítő képzéssel, amelynek elvégzésével a középiskolások intézményi többletpontokat szerezhetnek a felvételihez. A tavaszi szemeszter a napokban az autonóm járművek versenyével zárult, amelyen a diákoknak úgy kellett programozniuk robotjárműveiket, hogy azok a kijelölt pályán, önvezető módon a lehető legmesszebb jussanak.

2024. június 17. 17:01

Sandberg mobilkiegészítők a nyaraláshoz

Manapság egyre több okoskészüléket használunk, melyek töltéséhez külön adapterekre és kábelekre van szükségünk. Ez leginkább utazás során jelenthet problémát, hiszen a töltőadapterek meglepően sok helyet tudnak elfoglalni egy táskában, nem beszélve a laptoptöltők méretéről. A Sandberg ezekre a nehézségekre igyekszik két megoldást is kínálni nagy teljesítményű, kompakt töltőadapterével és 3 az 1-ben vezeték nélküli hordozható töltőjével.

2024. június 17. 16:58

Az OMV kiskereskedelmi hálózatának arculata új megjelenést kap Közép-Kelet-Európában

Az OMV egy újabb lépést tett a cég átalakulásának útján: a vállalat az elkövetkező három évben hét országban, Magyarország mellett Ausztriában, Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Bulgáriában és Szerbiában is bevezeti az új arculatát. A stratégia célja, hogy hozzájáruljon egy olyan világ megteremtéséhez, amelyben a fenntartható energia, a fenntartható mobilitás és a fenntartható életmód mindenki számára valósággá válhat. 

2024. június 17. 13:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30