Origo: szeptemberben EBITDA-szintű nyereség
A főszerkesztő elmondta, hogy november 24-én
fennállása óta először több mint egymillióan látogattak el az Origóra. Az eseményen elhangzott, hogy a magyar
on-line hirdetési piac a teljes reklámpiacnak 1,7-2 százalékát teszi ki, s
értéke az idén várhatóan túllépi a kétmilliárd forintot. Az on-line hirdetési piac
az idén 30 százalékkal nő. Az on-line hirdetési piac mintegy 60 százalékán a
Sanoma on-line, az Index és az Origo osztozik, ez utóbbi piacvezetőként.
Az eseményen Mester Sándor, az Origo hirdetési
igazgatója az MTI érdeklődésére nem kívánta részletezni, hogy az Origónak az
idén mennyi lesz a hirdetési bevétele, illetve az egyéb szolgáltatásokból
származó forgalma. Ugyanakkor kifejtette, hogy véleménye szerint az internetes
portálok látogatottsága és az oldalletöltések alapján az on-line reklámpiac
részesedésének reálisan 4-5 százaléknak kellene lennie a jelenlegi 1,7-2
százalékkal szemben.
Az on-line reklámpiac idei 30 százalékos növekedése
kapcsán elmondta, hogy egyre több hirdető ismeri fel az internetes portálok
jelentőségét: így például a távközlési cégek, a pénzintézetek, a biztosítók, az
autóforgalmazók és az utazásszervezők egyre többet hirdetnek az interneten. Mester
Sándor hozzátette: az Origónak az idén több mint 50 százalékkal nő a hirdetési
bevétele.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a széles sáv elterjedése jót tesz az internetes portáloknak, mivel a látogatók egyre hosszabb időt töltenek a világhálón, s egyre gyakrabban keresik fel a portálokat. Míg két évvel ezelőtt egy internetes látogatás alkalmával három oldalt töltöttek le, ma már tizet. Az adatok szerint az elmúlt évben duplájára nőtt az internetezésre fordított idő, ami az idén a várakozások szerint ismét megkétszereződik.
Kapcsolódó cikkek
- Májusban tovább nőtt a szélessávú előfizetések száma
- Fokozottan veszélyeztetett a hazai KKV-k informatikai rendszere
- 2,3 milliárd emberé a 3 milliárd mobil-előfizetés
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- Mobil vagy egymillió font?
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Az adathalászat növekedést, a botok előfordulása csökkenést mutat
- Regionális központot nyit Debrecenben a BT
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
Magyarországra érkezett Krausz Ferenc lézertechnológiája
A Nobel-díjas fizikus által vezetett budapesti központú kutatócég, a Center for Molecular Fingerprinting (CMF) jelentős mérföldkőhöz érkezett: június 17-én felavatta új lézerlaboratóriumát Szegeden, az ELI-ALPS kutatóintézetben. Ennek köszönhetően megkezdődik az innovatív technológia magyarországi használata, ugyanis a CMF tevékenységéhez kapcsolódó lézeres vizsgálatok ezidáig Németországban történtek.
Sandberg mobilkiegészítők a nyaraláshoz
Manapság egyre több okoskészüléket használunk, melyek töltéséhez külön adapterekre és kábelekre van szükségünk. Ez leginkább utazás során jelenthet problémát, hiszen a töltőadapterek meglepően sok helyet tudnak elfoglalni egy táskában, nem beszélve a laptoptöltők méretéről. A Sandberg ezekre a nehézségekre igyekszik két megoldást is kínálni nagy teljesítményű, kompakt töltőadapterével és 3 az 1-ben vezeték nélküli hordozható töltőjével.
Út a felsőoktatásba: a jövő mérnökei versenyeztek a Széchenyi-egyetemen
A mérnöki hivatásokat élményalapú oktatással népszerűsíti a győri Széchenyi István Egyetem a jövő mérnökeinek szánt előkészítő képzéssel, amelynek elvégzésével a középiskolások intézményi többletpontokat szerezhetnek a felvételihez. A tavaszi szemeszter a napokban az autonóm járművek versenyével zárult, amelyen a diákoknak úgy kellett programozniuk robotjárműveiket, hogy azok a kijelölt pályán, önvezető módon a lehető legmesszebb jussanak.
Sandberg mobilkiegészítők a nyaraláshoz
Manapság egyre több okoskészüléket használunk, melyek töltéséhez külön adapterekre és kábelekre van szükségünk. Ez leginkább utazás során jelenthet problémát, hiszen a töltőadapterek meglepően sok helyet tudnak elfoglalni egy táskában, nem beszélve a laptoptöltők méretéről. A Sandberg ezekre a nehézségekre igyekszik két megoldást is kínálni nagy teljesítményű, kompakt töltőadapterével és 3 az 1-ben vezeték nélküli hordozható töltőjével.
Az OMV kiskereskedelmi hálózatának arculata új megjelenést kap Közép-Kelet-Európában
Az OMV egy újabb lépést tett a cég átalakulásának útján: a vállalat az elkövetkező három évben hét országban, Magyarország mellett Ausztriában, Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Bulgáriában és Szerbiában is bevezeti az új arculatát. A stratégia célja, hogy hozzájáruljon egy olyan világ megteremtéséhez, amelyben a fenntartható energia, a fenntartható mobilitás és a fenntartható életmód mindenki számára valósággá válhat.