Ismét: nőtt a mobil-előfizetések, csökkent a vezetékesek száma
A vezetékes vonalakon belül az ISDN-csatornák száma 47 ezerrel nőtt 2002 III. negyedévéhez képest, ebből 7 ezerrel a harmadik negyedévben. Az analóg vonalak száma a harmadik negyedévben 20 ezerrel csökkent, az elmúlt egy év alatt pedig 110 ezerrel.
A közlemény szerint a 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma 35,7-re csökkent az előző negyedév végi 35,8-ről.
A mobil-előfizetések száma a harmadik negyedévben 261 ezerrel lett több: a tavalyi harmadik negyedévhez képest összesen 1 millió 259 ezerrel nőtt az előfizetések száma.
A feltöltőkártyás (pre-paid) és előfizetéses (post-paid) mobil-előfizetések számának növekedési üteme megegyezett, ám az előző negyedévhez képest változatlan megoszlás - 78,4 százalék feltöltőkártyás, 21,6 százalék előfizetéses - miatt a növekedés abszolút értékben továbbra is nagyobb a feltöltőkártyás előfizetések esetében.
A KSH adatai szerint mintegy 208 ezerrel nőtt a feltöltőkártyás és 53 ezerrel az előfizetéses felhasználók száma: az új ügyfelek 80 százaléka választotta a feltöltőkártyás fizetési módot.
A 100 lakosra jutó mobil-előfizetések száma 74,6-re emelkedett a 2002. év harmadik negyedév végi 62,1-ről.
Vezetékes telefonokról az internettel együtt 2003. III. negyedévében 845 millió hívást indítottak, 7,8 százalékkal kevesebbet, mint 2002 harmadik negyedévében. A helyi hívások száma 399 millióról 355 millióra csökkent.
A vezetékes hálózatokból indított hívások összes időtartama 2 milliárd 416 millió perc volt, 10,6 százalékkal kevesebb a 2002. III. negyedévinél.
A mobilkészülékekről indított hívások 1 milliárd 206 milliós száma gyakorlatilag stagnált a második negyedévhez képest, ez azonban 4 százalékos emelkedést mutat az előző év azonos időszakához viszonyítva. A mobilkészülékekről indított hívások időtartama 1 milliárd 593 millió perc volt, ami 18,6 százalékkal haladta meg a bázist.
A KSH jelentése szerint 2003. III. negyedévében a vezetékes hívások átlagos időtartama 2,9 perc volt, a mobilhívásoké 1,3 perc.
A harmadik negyedévben az internetszolgáltatók száma 73 volt, szemben az egy évvel korábbi 62-vel. Az internet-előfizetések száma megközelítette a 624 ezret, ami 15 százalékkal több az előző negyedévinél és 49 százalékkal a 2002 azonos időszakánál.
A harmadik negyedév végén a 624 ezer előfizető 58 százaléka választotta a legalacsonyabb díjszabású modemes telefonvonali csatlakozási lehetőséget, míg az előfizetők mindössze 6 százaléka csatlakozott az internetre ISDN-vonalon keresztül. Az előfizetők 13 százaléka xDSL vonalon, 11 százaléka kábeltévén, 8 százaléka vezeték nélküli internet-hozzáférési lehetőségen, 3 százaléka egyéb módon, 1 százaléka pedig bérelt vonalon csatlakozott a világhálóra.
Tovább csökkent a modemen keresztüli előfizetések aránya, ugyanakkor a szélessávú kapcsolatok aránya növekedett, nem változott ellenben az ISDN-, a bérelt vonali és az egyéb csatlakozási lehetőségeken keresztüli előfizetések aránya 2003 második negyedévéhez képest.
Az internetszolgáltatásokból származó nettó árbevétel 2003 harmadik negyedévében meghaladta a 8 milliárd forintot, ami 39 százalékkal meghaladta a 2002 harmadik negyedévit és 8 százalékkal volt több, mint az előző negyedévben.
A KSH adatai szerint az internetszolgáltatásokból származó nettó árbevétel 2003 első három negyedévében meghaladta a 22,5 milliárd forintot, ami 49 százalékkal több a bázisénál.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint százezerrel bővült az RCS&RDS előfizetőinek száma
- Májusban tovább nőtt a szélessávú előfizetések száma
- SciamuS: felére csökkentett a vezetékes- és mobilköltségek
- Előfizetői szerződések: lesújtó tapasztalatok
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- ProCurve infrastruktúrán készül a jövő internetének koncepciója
- Üzleti Vezetékes szám opció a Vodafone-tól
- 3GSM helyett Mobile World Show
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- Az internetes cenzúra terjedésére figyelmeztet az Amnesty International
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.