Unitis: másfél éves SAP projekt a Fejérvíznél

forrás Prim Online, 2004. február 13. 13:28
A 2003-as év végi szerződés-aláírást követően január elején megkezdődött a munka a Fejérvíz Rt.-nél, melynek keretében a megyei víz- és csatornaszolgáltatással foglalkozó cégnél átfogó SAP bevezetést hajt végre a Unitis Rt. A tervek szerint az első fázis éles indulása 2005. január elseje, míg a második fázisé 2005 közepe.
A Fejérvíz Rt. - jogelődeit is figyelembe véve - 1913 óta működik; részvénytársasággá tíz éve, 1994-ben alakult. A társaság működésének érdekessége, hogy tulajdonosai közé tartozik az a zömmel Fejér megyében található 81 települési önkormányzat, mely egyben működtető is. A működési terület ennek megfelelően Fejér megye nagy része, néhány más megye településével kiegészülve.

A Unitis által kialakított rendszert várhatóan 70 felhasználó fogja működtetni. A másfél éves informatikai projekt két ütemben valósul meg. Az első fázisban a pénzügyi, számviteli, anyag- és eszközgazdálkodás, kontrolling, karbantartás és beruházáskezelés, amely egy évig tart, a második fázis az alaptevékenységet - azaz a víz- és csatornadíj-számlázási rendszert és az ügyfélszolgálatot jelenti. Az SAP R/3 a Fejérvíz rendszer a korábbi, saját fejlesztésű rendszereit váltja ki.

A Fejérvíznél az ivóvíz és a szennyvíz minőségének teljeskörű ellenőrzésére saját akkreditált laboratóriumok szolgálnak; az egyes ellátórendszerek szinte mindenhol számítógép-vezérlésű folyamatirányítással, automatikusan működnek, az ellenőrzést és a szükséges beavatkozásokat az üzemmérnökségeknél lévő diszpécserközpontok látják el. A Fejérvíz Rt. saját, az OMH által is minősített vízmérő-hitelesítő laboratóriummal rendelkezik, mely nagymértékben megkönnyíti a 60 ezer bekötési vízmérő és a 70 ezer mellékmérő rendszeres cseréjét, illetve hitelesítését.

A fehérvári székhelyű cég jó példa arra, hogy egy ISO 9001 és ISO 14001 szabályok szerinti rendszerrel működő vállalat, mint a Fejérvíz pontosan definiált folyamataival stabil kiinduló alapot jelent a tervezésnél - nyilatkozta Balázs Géza, a Unitis Rt. SAP üzletágának projektigazgatója.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01