A spam felszámolását célzó technológiák az RSA 2004-en
A szűrők csak akkor lehetnek hatékonyabb eszközei a levélszemét elleni harcnak, ha olyan további információkat biztosítunk nekik, amelyek nem találhatók meg a jelenlegi elektronikus levelekben. A Microsoft szerint az elektronikus levelezési infrastruktúrának egy viszonylag egyszerű, de az egész rendszert átfogó módosítására van szükség, amellyel nagyobb bizonyossággal megállapítható az e-mailek eredete, és amely lehetővé teszi a jogkövető feladók számára, hogy egyértelműbben megkülönböztethetővé tegyék magukat a kéretlen levelezőktől.
A CSRI, a Microsoft hosszú távú - az iparág egészét érintő - terve a spam technológiai eszközökkel történő hathatós visszaszorítására. Három olyan javaslaton alapul, amely jobb szűrésre ad módot:
· Lehetővé kell tenni az e-mail feladójának kétséget kizáró azonosítását, a hívóazonosító módszerével.
· Lehetővé kell tenni a nagy tömegű e-mailt küldők számára, hogy jelezzék: betartják az elvárható levelezési szabályokat.
· Működőképes alternatívákat kell felkínálni a kevesebb levelet küldők számára, hogy megkülönböztethetővé tegyék magukat a spammerektől.
"E-mail küldő azonosító"
A létező spamszűrők az e-mail feladója alapján döntik el, hogy kéretlen-e az adott levél. Nincs azonban jelenleg garancia arra nézve, hogy a levél valóban attól származik, aki feladóként fel van benne tüntetve. Egyre inkább terjed a "spoofing", vagyis az e-mail feladójának meghamisítása, mert a kéretlen levelek feladói viszonylag egyszerűen kijátszhatják a szűrőket. Ez a módszer biztonsági kockázatot is jelenthet, ha e-mailben terjedő vírusok küldésére használják.
A Microsoft azért készítette el az e-mail küldőazonosítóra vonatkozó javaslatát, hogy segítséget nyújtson a hamis tartomány feltüntetésének megakadályozásához, valamint a spamszűrők hatékonyságnak fokozásához. Ennek érdekében megállapíthatóvá kell tenni az üzenetet feladó tartományt - lényegében úgy, ahogyan a telefonok hívóazonosítójának köszönhetően megjelenik a hívó fél telefonszáma. A javaslat három lépésben tervezi megvalósítani a feladó azonosítását:
· Az e-mailt küldő kisebb vagy nagyobb szervezetek közzéteszik kimenő e-mail kiszolgálóik IP-címét a DNS (tartománynév) rendszerben, az "e-mail küldőazonosító" specifikációjában előírt formátumban.
· A fogadó e-mail rendszerek minden üzenetet megvizsgálnak, hogy megállapítsák, milyen tartományból valónak állítja magát az üzenet (azaz hogy milyen internetes tartomány van feltüntetve az üzenetben feladóként).
· A fogadó e-mail rendszerek lekérdezik a DNS-ből az állítólagos feladó tartomány kimenő e-mail kiszolgálóinak IP-címeit. Ezután ellenőrzik, hogy szerepel-e a listán az az IP-cím amelyről a levél érkezett. Ha nem, akkor az üzenetet nagy valószínűséggel hamis címről adták fel.
Előrehaladott állapotban vannak a Microsoft arra vonatkozó tervei, hogy próbaüzemben bevezesse az e-mail küldőazonosítót a Hotmail szolgáltatás részeként. A Hotmail mától kezdve közzéteszi kimenő IP-címeit, és a nyár elejétől kezdve ellenőrizni fogja a bejövő IP-címeket. A vállalat ezenkívül más cégek (az Amazon.com Inc., a Brightmail Inc. és a Sendmail Inc.) segítségét is igénybe veszi a javasolt módszer teszteléséhez.
"Az Amazon.com agresszív, többfrontos harcot folytat a tartományhamisítás ellen, ezért kötelességének tartja, hogy együttműködjön az iparág többi szereplőjével a spam problémájára adandó hatékony megoldás felkutatásáért" - közölte Larry Hughes Jr., az Amazon.com informatikai biztonsági igazgatója. "Várakozással tekintünk a Microsofttal és az iparág más szereplőivel való közös munka elébe, melynek során lehetőségünk nyílik javaslataik és megoldásaik tesztelésére."
"A spammerek többsége álcázza levelei valódi forrását, hogy megkerülje az e-mail szűrőket, észlelhetetlenné tegye a küldemény feladóját" - mondta Enrique Salem, a Brightmail nevű, korszerű spamellenes megoldásokat készítő cég elnök-vezérigazgatója. "Nagy örömmel csatlakozunk a Microsofthoz, hogy közösen teszteljük az "e-mail küldőazonosító" nevű technológiát, amivel elősegítjük az e-mailek feladóinak kétséget kizáró azonosítását. Úgy véljük, hogy ha a kétséget kizáró azonosítást egyesítjük a mi "Jóhírnév-szolgálatunkkal" (Reputation Service), olyan, mindenből a legjobbat tartalmazó spamellenes technológiát alakíthatunk ki, amely segítséget nyújt a jogszerű e-mailek célba juttatásához, és a kéretlen levelek kézbesítésének megakadályozásához."
"A Microsoft küldőazonosítójához hasonló, a feladó ellenőrzésére szolgáló technológiák elengedhetetlenek ahhoz, hogy megoldást találjunk az internetes levelezéssel elkövetett csalások és a spam problémakörére" - fejtette ki Eric Allman, a Sendmail műszaki igazgatója. "Az ilyenfajta technológiák sikerének a kulcsa, hogy minél szélesebb körben használják őket. A Sendmail több millió felhasználója (köztük a Fortune 1000-es listájának több mint 70 százaléka) jelentősen hozzájárulhat az ilyen technológiák gyakorlati alkalmazásához. Nagy várakozással fogunk a Microsofttal közös munkába, a hívóazonosító nyílt internetes szabványként való elfogadtatása érdekében."
Ajánlások a nagy mennyiségű jogszerű levelet küldő cégeknek
Nem minden kereskedelmi célú e-mail minősül levélszemétnek. Számos előírásosan működő vállalat, köztük bankok, brókercégek és biztosítótársaságok e-mailben tartanak kapcsolatot ügyfeleikkel, és így tájékoztatnak szolgáltatásaikról. A légitársaságokhoz, a sajtóvállalatokhoz és a sokféle online kereskedelmi szolgáltatóhoz hasonló más szervezetek is teljes joggal küldhetnek e-mailt ügyfeleiknek. Napjainkban azonban a vállalkozások nem tudják a spammerektől könnyen megkülönböztethetővé tenni magukat.
A Microsoft a CSRI javaslatban felvázolta, hogy szerinte milyen magatartási szabályokat kellene kialakítani a kereskedelmi célú e-mailt küldő szervezetek számára, hasonlóan az elektronikus adatvédelem területén ténykedő szervezetek, többek között a TRUSTe (<http://www.truste.org/>) hozzájárulásával kialakított magatartási szabályokhoz. A Microsoft úgy véli, hogy amint közmegegyezés születik a szabályokról, független elektromos levelezési megbízhatósági hatóságokat (independent e-mail trust authority, IETA) kell felállítani, amelyek figyelemmel követik, hogy a nagy mennyiségű levelet kiküldő szervezetek betartják-e a szabályokat, és ha igen, ezt tanúsítják.
A Microsoft nézete szerint megbízhatósági listák, illetve digitális tanúsítványok révén mind a szűrőszoftverek, mind a végfelhasználók számára könnyen felismerhetővé kell tenni azokat a szervezetekek, amelyek az IETA tanúsításával bizonyíthatóan betartják a helyes levélküldés magatartási szabályait. A tanúsítvány meglétét, illetve a megbízható feladók listáján való szereplést a spamszűrők meggyőző bizonyítéknak tekinthetik arra nézve, hogy a feladó nem spammer, így a technológia jobban meg tudja különböztetni a jogszerű leveleket a kéretlenektől.
Alternatívák a kisebb tömegű levelet küldő szervezetek számára
A kisebb szervezeteknek más, olcsó módszerekre van szükségük ahhoz, hogy elkerülhessék leveleik kéretlennek minősítését, mivel a levelezési szabályzat betartása szükségképpen sokba fog kerülni. A Microsoft azt javasolja a probléma megoldására, hogy a tanúsítással nem rendelkező szervezetek pénz helyett számítógépes feldolgozási ciklusokkal fizessenek.
A spammerek annyira kis válaszarányt tudnak elérni, hogy naponta több millió levelet kell kiküldeniük ahhoz, hogy nyereségesek lehessenek. Így számítógépeik csak a másodperc törtrészét fordítják egy-egy üzenet feldolgozására. A spammerek gazdasági modellje működésképtelenül drágává válik, hogy ha akár csak öt vagy tíz másodpercet is rá kell szánniuk az egyes üzenetek feldolgozására. A kevesebb levelet küldő szervezeteknél viszont általában bőséggel áll rendelkezésre számítástechnikai kapacitás. Bár nincs rá pénzük, hogy tanúsítást szerezzenek, rászánhatnak pár másodpercet minden üzenetre.
A Microsoft kidolgozta azt a módszert, amellyel a tanúsítással nem rendelkező feladók igazolhatják, hogy ráfordítottak pár másodperc feldolgozási időt minden üzenetre. A spamszűrők így fel tudják ismerni, hogy a feladó nem spammer, mert olyan magatartásról tett tanúbizonyságot, amely meghiúsítaná egy spammer üzletvitelét.
Tartós elkötelezettség
A Microsoft a jövőben is jelentős összegeket fog áldozni a spamellenes kutatási és fejlesztési tevékenységekre, hogy újszerű technológiai módszerek állhassanak rendelkezésre a spam problémakörének megoldására a világ minden felhasználója számára. Ha a szereplők tágabb körét tekintjük, a Microsoftnak az a meggyőződése, hogy a kéretlen levelek kérdéskörére csak összehangolt erőfeszítéssel adható kielégítő válasz. Ebben a korszerű technológián kívül az iparági önszabályozásra, a felhasználók tájékoztatására, a jó törvénykezésre és a törvénysértő spammerek elleni célzott bűnüldözési és igazságszolgáltatási fellépésre is komoly szerep hárul. A vállalat továbbra is kötelességének tartja, hogy a felhasználókkal, a partnereivel, az egész iparággal, az állami és a bűnüldözési szervekkel kialakított nemzetközi együttműködés révén hozzájáruljon a spam felszámolásához.
Kapcsolódó cikkek
- Kritikus fontosságú Windows-, Office-, Excel-javítások érkeznek
- Microsoft Update-nek álcázott trójai
- Készül a Google-barát Vista SP1
- 15 rést javít a Microsoft 6 biztonsági frissítése
- Négy kritikus javítás kiadására készül a Microsoft
- Big Brother szoftvert barkácsol a Microsoft
- Több előzetes részlet a Microsoft-frissítésekről
- Világméretű zombitámadás
- A Windows-frissítőt használják ki hackerek
- MOICE: Office 2007 szintű védelem az Office 2003-nak
Biztonságtechnika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ESET HOME Security legújabb verziója új és továbbfejlesztett funkciókkal véd a személyazonosságlopás, az adathalászat és más fenyegetések ellen
Megérkezett az ESET otthoni kiberbiztonsági megoldások új verziója, amely olyan új funkciókkal bővült, mint az ESET Folder Guard, mellyel a felhasználók védett mappákat tudnak létrehozni, vagy a Dark Web Vizsgálat, amely képes riasztani, ha a személyes adataink felbukkannak a dark webes piactereken, fórumokon. Ez az új személyazonosságvédelmi modul mostantól globálisan elérhető.
Az ESET Magyarországon is elérhetővé tette az ESET Servicest, amely többek között biztosítja a gyors, felügyelt EDR (XDR) szolgáltatást is
A különböző méretű vállalkozásoknak egyre nehezebb lépést tartani, védekezni a gyorsan változó, nagy számú kibertámadással szemben. A szakképzett emberi erőforráshiány miatt sokan nehezen tudják egyedül, házon belül kezelni online biztonságukat. A nem megfelelő biztonsági intézkedések, vagy ezek teljes hiánya gyakran megakasztja, vagy akár le is állíthatja az üzletmenetet, illetve a kritikus informatikai erőforrásokhoz és adatokhoz való hozzáférést. Az ESET szakértői most ezekre a kihívásokra kínálnak megoldást, lehetővé téve a vállalatok számára, hogy erőforrásaikat fő üzleti tevékenységeikre összpontosítsák. Az ESET a kiberbiztonság egyik legfontosabb szereplőjeként elindította az év 365 napján, a nap 24 órájában angol nyelven elérhető ESET Servicest.
NFC adatokat továbbító Androidos kártevőt fedezett fel az ESET kutatócsoportja
Az ESET kutatói felfedtek egy vadonatúj számítógépes kártevő programmal végrehajtott, úgynevezett crimeware kampányt, amely három cseh bank ügyfeleit vette célba. Az ESET által NGate-nek elnevezett Android alapú kártékony szoftver újszerű módon képes az áldozatok bankkártyáinak adatait a támadók telefonjára továbbítani. A támadók elsődleges célja az volt, hogy ATM-eken keresztül készpénzt vegyenek fel az áldozatok bankszámláiról. Ezt úgy érték el, hogy a fizikai bankkártyák NFC-adatait a támadó készülékére továbbították az NGate malware segítségével. Amennyiben ez a módszer sikertelen volt, a tettesnek még arra is volt egy tartalék terve, hogy az áldozatok számláiról más bankszámlákra utaljon át pénzösszegeket.
Hogyan védhetjük ki a gyakori Booking.com átveréseket?
A Booking.com a szálláshelyeket kereső utazók egyik legfontosabb platformja, de mára olyan szolgáltatások, mint az autóbérlés és a repülőjegy vásárlás is elérhetővé váltak az oldalon keresztül. Ez a világ leglátogatottabb utazási és turisztikai honlapja, amely 2023-ban több mint egymilliárd foglalást bonyolított le, ami kétszerese a 2016-ban regisztrált számnak. Az ESET kiberbiztonsági szakértői most megmutatják, hogyan vadásznak ránk a csalók az adathalász e-mailek küldésétől a hamis hirdetések közzétételéig, miközben a megérdemelt nyaralásunkat tervezzük – és ahhoz is tanácsokat kapunk, miként lehet védekezni ez ellen a csalásforma ellen.
A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?
A hibás CrowdStrike-frissítés okozta széleskörű informatikai leállások előtérbe helyezték a szoftverfrissítések kérdését. Frissítsünk vagy inkább ne? Az ESET kiberbiztonsági szakértői most elmondják, miért fontosak a hibajavítások, és miért nem jó megoldás, ha ezeket elmulasztjuk.