Másfél milliárdos tőkeemelés az econetnél

forrás Prim Online, 2004. április 26. 13:30
A hazai internetes szektor történetében eddig példa nélküli mértékű tőkebevonásról döntött az econet.hu Informatikai Rt. mai közgyűlése. A másfél milliárd forint össznévértékű zártkörű tőkeemelés során a kibocsátási ár 120 százalék lesz.
A februári, 679 millió forintos, névértéken megvalósult tőkeemelést követően a mai közgyűlés 120 százalékos árfolyamon, csaknem másfél milliárd forint névértékű új econet-részvény zárt körben történő kibocsátásáról döntött. A tőkeemelést követően a társaság jegyzett tőkéje 2 850 millió forintra emelkedik.

„A befektetői bizalmat jelzi számunkra, hogy az igazgatóság által biztosított keretek közti maximális, másfél milliárd forintos tőkeemelés mehet végbe az econetnél. A tőkeemelésből származó 1,8 milliárd forint az EBPP projekt megvalósítása mellett a társaság alaptevékenységét fejlesztő további akvizíciókra is lehetőséget biztosít” – mondta el Balázs Csaba az econet.hu vezérigazgatója.

A közgyűlés – a tőkeemelésről szóló döntés mellett – elfogadta az econet.hu 2003 évi mérlegét is. A múlt évet 33 millió forintos üzemi veszteség mellett 10 millió forintos mérleg szerinti eredménnyel zárta a társaság, a gazdálkodás kiemelkedően legfontosabb eseményének ugyanakkor az econet likviditási helyzetének nagyfokú javulása tekinthető.

Az econet.hu az SAP és a SUN segítségével tervezi az elektronikus számlabemutatási rendszer (EBPP) hazai megvalósítását. Az EBPP megoldások elsősorban a közüzemi szolgáltatások, valamint a havonta - ma még leginkább postai csekken befizetett - szolgáltatások elektronikus fizetését teszik lehetővé. A rendszer bevezetését követően képessé teszi a magyarországi közszolgáltatókat elektronikus számlakibocsátásra, a fogyasztókat pedig e számlák elektronikus befizetésére. Az EBPP rendszer segítségével a szolgáltatókat jelenleg terhelő - például nyomdai, postai - költségek jelentős mértékben csökkenthetőek, míg a fogyasztóknál teljes mértékben megszüntethetőek.
Kulcsszavak: Econet.hu

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával

Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.

2024. november 5. 13:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51