IBM: új szoftverek és szolgáltatások vállalatoknak

forrás Prim Online, 2004. április 26. 17:30
Az IBM új szoftverei és szolgáltatásai segítségével a vállalatok gyorsan és az eddiginél egyszerűbben igazíthatják informatikai infrastruktúrájukat a változó üzleti körülményekhez.
Az IBM új megoldásai lehetővé teszik az ügyfelek számára az úgynevezett "szolgáltatásorientált architektúrák" (Service Oriented Architecture, SOA) kiépítését. Az ilyen architektúrákat alkotó üzleti folyamatsorok újrahasznosítható, szabványos interfészekkel biztosítják a vállalaton belül, valamint kifelé, az ügyfelek és a beszállítók irányában az alkalmazások integrálását.

Jelenleg a vállalatok többsége fix (hard-wired) csatlakozásokkal biztosítja az alkalmazások céges határokon belüli és azon kívüli kommunikációját. Az ilyen csatlakozások azonban megnehezítik a szervezet számára a változások követését. A szolgáltatásorientált architektúrákban működő szabványos szoftverelemek (pl. web services) lehetővé teszik a vállalat számára a konkrét üzleti feladatokat szolgáló (pl. egy banknál a jelzáloghitel-igényléseket feldolgozó vagy egy termelőcégnél az ellátási láncot egyszerűsítő) rugalmas, újrahasznosítható csatlakozások létrehozását.

A szolgáltatásorientált architektúrák alapszintű építőelemekre bontják le az üzleti komponenseket (ezek közé az építőelemek közé tartoznak pl. az IT-infrastruktúra modularitását biztosító szabványos szoftverinterfészek is). A rugalmas üzleti folyamatok így rugalmas informatikai folyamatokkal szolgálhatók ki. Egy banknál például hetekre, sőt napokra is le lehet rövidíteni a jelzáloghitel-igénylések korábban akár egy hónapig is elhúzódó jóváhagyási procedúráját az üzleti és informatikai folyamatok szolgáltatásorientált architektúrán belüli összekapcsolásával.

Az is kivitelezhető, hogy a vállalat egyelőre néhány üzleti probléma megoldására vezessen be szolgáltatásorientált architektúrát és a későbbiekben fokozatosan, saját tempójában, az igény szerinti működést (on demand) megvalósítva terjessze ki a rendszert.

Az IBM új szoftvereket és szolgáltatásokat dolgozott ki a szolgáltatásorientált architektúra kialakításához:

  • WebSphere Business Integration Server Foundation - az architektúrán belül futó alkalmazások kiépítését és integrálását segíti. A nagyobb szállítók termékei közül ez az első olyan megoldás, amely natív támogatást nyújt az üzleti logika végrehajtásának ipari szabványos specifikációjaként szolgáló Business Process Execution Language (BPEL) programnyelvhez. A WebSphere Business Integration lehetővé teszi, hogy a vállalat újrahasznosítható szolgáltatásokat állítson össze meglévő web services-eiből és alkalmazáscsomagjaiból, és a szolgáltatásokat kombinálva összekapcsolja egymással az üzleti folyamatokat és a szoftveralkalmazásokat.
  • Szolgáltatásorientált architektúrák felmérése (IBM Assessments for Services Oriented Architectures) - Az IBM Global Services (IGS) által nyújtott szolgáltatás a tervezett architektúra funkcionális és technikai szempontjainak értékeléséhez kínál segítséget a szolgáltatásorientált architektúra kiépítésén munkálkodó vállalatoknak. Az IBM megvizsgálja, hogy a tervezett architektúra képes-e biztosítani az elérni kívánt szolgáltatásminőséget, és a szolgáltatások granularitását és kialakításbeli jellemzőit is értékeli a megadott funkcionális szempontok alapján.
  • Stratégiafejlesztés és tervezés szolgáltatásorientált architektúrákhoz (Strategy and Planning for Service Oriented Architectures) - Az IGS segít behatárolni a vállalatnak a szolgáltatásorientált számítástechnika előnyeinek hasznosításához szükséges üzleti és technológiai képességeket. E szolgáltatás szempontjából minden esetben az ügyfél célkitűzései jelentik a kiinduló- és végpontot. Az IGS által kidolgozott üzleti szolgáltatási terv tartalmazza az architektúrán belül szükséges üzleti szolgáltatásokat, az architektúra jövőbeni működésének vázlatát, funkcionális építőelemeit, irányítási módszertanát, felvázolja az architektúra referenciamodelljét és megadja az ügyfél konkrét szolgáltatásorientált architektúrájának átállási ütemezését.
  • Az adataikat régi rendszerekben tároló ügyfelek számára az IGS alkalmazás-átalakítási és integrációs szolgáltatást (Application Renovation and Integration for Services Oriented Architectures) biztosít. Ennek keretében segít a vállalatnak eldönteni, érdemes-e feltárni és a szolgáltatásorientált architektúrában működő új üzleti folyamatokkal összekapcsolni a régi adatokat. Az IBM a régi alkalmazások átalakításához és új architektúrába integrálásához is segítséget nyújt.
  • A komponensek üzleti modelljének elkészítése (Component Business Modeling) - Az IBM kutatási és üzleti tanácsadási szervezetének bevonásával nyújtott szolgáltatás segít a vállalatnak feltérképezni üzleti folyamatait, majd pedig felhasználók, folyamatok és rendszerek által támogatott, különálló tevékenységekre bontja le az üzleti működést. A szervezet ily módon egyszerűen mérheti és benchmark-vizsgálatoknak vetheti alá az egyes elemeket, gyorsan, egyértelműen tudja azonosítani tevékenységei erős és gyenge pontjait, és hatékonyabban képes behatárolni a folyamatfejlesztést igénylő területeket. A szolgáltatásorientált architektúra rugalmassága révén az üzleti folyamatok rövid időn belül továbbfejleszthetők.
Kulcsszavak: vállalatirányítás IBM

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01