Soros leányvállalata eladta Stonebridge-részesedését

MTI Sajtóadatbank, 2004. május 11. 10:01
A SEEF Holdings Ltd. (SEEF), a Soros Investment Capital leányvállalata úgy döntött, hogy lehívja eladási opcióját a Stonebridge-ben lévő 3,05 százalékos tulajdoni hányadára vonatkozóan, az ügylet értéke, mintegy 22,5 millió euró - közölte a Matáv a BÉT honlapján.

A közlemény szerint a Matáv, a SEEF és a CosmoTelco Added Value Services S.A. (CosmoTelco) között 2000. december 14-én létrejött részvényesi megállapodás a SEEF számára biztosítja, hogy eladási opciót gyakorolhat a Matávval szemben a Stonebridge Communications AD-ben (Stonebridge) lévő tulajdoni arányának felére 2003, 2004 és 2005 évek bármelyikének május 15-én a részvényesi megállapodásban megadott képlet szerinti áron. A SEEF tavaly már élt opciós jogával, amikor eladta részesedésének felét a Matávnak, ez által tulajdoni aránya 6,1 százalékról 3,05 százalékra csökkent.

A lehívási ár kiszámításához használt képlet figyelembe veszi a konzorcium által a Makedonski Telekomunikacii AD (MakTel) részvényeiért fizetett vételárat, valamint a MakTel EBITDA-ját és nettó adósságállományát. "A képlet szerint a SEEF eladási opciójának lehívási ára körülbelül 22,5 millió euró, amely a Stonebridge-ben lévo 3,05 százalékos részesedés vételára" - áll a közleményben. A tranzakció pénzügyi zárását követően, amelyre várhatóan 2004 júniusában kerül sor, a Matáv tulajdoni aránya 92,56 százalék, a CosmoTelco-é pedig 7,44 százalék lesz a Stonebridge-ben.

A Stonebridge 51 százalék tulajdoni aránnyal rendelkezik a MakTel-ben, amely Macedónia egyedüli vezetékes távközlési szolgáltatója, és amely 100 százalékos tulajdonosa a vezető mobil távközlési cégnek, a Mobimaknak.

A Soros Investment Capital a Soros György és az Overseas Private Investment Corporation (OPIC) által finanszírozott magántőke-befektetési társaság. Az OPIC az Amerikai Egyesült Államok kormányának szervezete, amely tengerentúli befektetéseket támogat.

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával

Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.

2024. november 5. 13:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51