Visegrád: az Oracle bemutatta a 10g AS Wireless alkalmazásszervert
A mobiltechnológiák fejlődésének köszönhetően rendkívüli mértékben nő a mobileszközök felhasználóinak száma – és ezzel egy időben a különböző üzenettípusokat, platformokat, ipari szabványokat és alkalmazásokat előnybe részesítő készülékek elterjedtsége is. Az adatok azonnali elérése egyre több – vállalaton belüli és kívüli – felhasználói csoport számára válik elkerülhetetlenné, de sok esetben éppen az eltérő eszközök és platformok nehezítik meg az egységes adatbázisra épülő rendszerek kialakítását.
A vezeték nélküli technológia gyakorlatilag egy minden cégnél meglévő rést tölt ki: azokban az időszakokban is hozzáférhetővé válik az internet – annak minden előnyével együtt –, amikor a felhasználó nem az íróasztalánál ülve végzi feladatait. A mobilmegoldások hatékonyságáról a valaha készített legátfogóbb kutatást az iGillottResearch piackutató végezte 2002 őszén. 35 a gyakorlatban is működő esettanulmányt megvizsgálva a következő becsléseket tették arra vonatkozóan, hogy milyen kedvező hatással jár egyes vezeték nélküli megoldások bevezetése:
- mobil e-mail és PIM: heti 5-6 óra munkaidő-megtakarítás a mobil alkalmazottaknál
- mobil CRM: 10%-kal csökken a vevőket kiszolgáló központba érkező telefonhívások száma
- mobil CRM: 90% csökkenés az egy ügyfélre jutó tranzakciós költségben
- mobil Field Force: 15% átlagos költségcsökkenés hívásonként
- mobil értékesítés: 15-20% növekedés az értékesítés volumenében
- Dispatch és routing: – 10-15% költségcsökkenés hívásonként.
Míg régebben a különböző mobileszközök, kapcsolattípusok és alkalmazások kezelése csak több különálló szoftverrel volt megoldható, addig Oracle AS Wireless most mindezeket egyben nyújtja. Támogatja az összes vezeték nélküli készüléktípust (telefon, PDA, WAP, ASK), üzenettípust (SMS, e-mail, hang, fax, MMS, stb.) és alkalmazástípust (vezeték nélküli böngésző, hang, offline, J2ME alkalmazások, kétirányú üzenet (ASK) alkalmazások, stb.).
Sok esetben a vállalatoknál adottak a rendelkezésre álló mobileszközök: az Oracle AS Wireless alkalmazásával nem a készülékek egységesítésére vagy cseréjére, hanem csupán a megfelelő alkalmazások elkészítésére kell energiát fordítani. A szoftver mindemellett a költségekre is tekintettel van: a felhasználónak csak azokat az egységeket – például kezdenek egy egyszerű SMS megoldást – kell megvásárolnia, amelyekre valóban szüksége van, és később igény szerint tetszőlegesen bővítheti rendszerét.
Mindez a fejlesztőknek is szabad kezed ad: amikor egy feladat megoldásához szoftvert írnak, akkor a céloknak legmegfelelőebb eszközöket, szabványokat és technológiákat alkalmazathatják, mivel ezek mindegyikére nyitott az Oracle AS Wireless. Az OracleAS Wireless Multi-Channel Server hálózatoktól, protokolloktól, eszközöktől átjáróktól és más hálózati elemektől független fejlesztéseket tesz lehetővé, mivel mindezeket egyetlen protokollé és nyelvé egyszerűsíti le, http-re és XML-re. A fejlesztők a hagyományos web technológiák – J2EE, PHP, CGI, Perl, .NET, stb. – alkalmazásával készíthetnek szoftvereket.
Az Oracle AS Wireless az Oracle Application Server része, így az a cég, amely rendelkezik az alkalmazásszerverrel, annak automatikusan rendelkezésére állnak a mobilkommunikációs lehetőségek is. Az Oracle AS Wireless szolgáltatja az alapot az Oracle minden rendszeréhez, amely mobil megoldásokat is biztosít a felhasználóknak: ez a motorja az E-Business Suite vállalatirányi rendszer illetve az Oracle Colaboration Suite csoportmunka eszközének mobilfunkcióinak. Mivel az OracleAS Wireless az Oracle Application Server 10g-re és az Oracle Database 10g-re épül, így a legkönnyebben skálázható, rendkívül megbízhatóbb és mindemellett költségkímélő mobil infrastruktúra kialakítását teszi lehetővé.
A mobil elérés segítségével a vállalati adatbázis egységes adatrendszeréből minden felhasználó a munkájának megfelelő információkhoz juthat hozzá és vihet be, a szükséges adattípusnak megfelelő eszközökkel.
Vállalaton belül egyrészt azok az alkalmazottak vehetik hasznát az azonnali adatelérésnek, akik munkájuk típusából eredően nem az íróasztal mellet, hanem külső helyszíneken végzik feladataikat – például gázórát olvasnak le, nap mint nap más körzetekben. Másrészt a cégvezetők hasznosíthatják döntéseikhez az internet, és rajta keresztül tetszőleges adatok elérését, döntési feladataik megkönnyítéséhez. Számukra az információk azonnali elérésén kívül a szintén a döntéseiket segítő vezeték nélküli elemző eszközök is elérhetővé vállnak.
A hatékonyság nem csak cégen belül, hanem a vevők és partnerek felé is kiterjeszthető. A percre kész információeléréssel számtalan – logisztikai, pénzügyi, üzletviteli, stb. – folyamat leegyszerűsíthető, amely akár közvetlen és azonnal számszerűsíthető anyagi előnyt is eredményezhet – például a teljesítés igazolásáról szóló információn alapuló azonnali utalásnak köszönhetően.
Napjainkban a gépek is egyre intelligensebbé válnak, így a mobil technológiákkal kiegészülve önállóan is kommunikálhatnak egymással, kiküszöbölve a manuális adatbevitelt, és így automatizálva egyes idő- és munkaigényes folyamatokat. Így például egy gázóra havonta elküldheti a központba az aktuális óraállást, megtakarítva ezzel az óraleolvasó munkáját.
Kapcsolódó cikkek
- Modernizálta informatikai rendszerét a Dunaferr
- Megjelent az Oracle kis- és középvállalatoknak szánt üzleti adatelemzési és adattárházrendszere
- Az SAP beismerte, hogy leányvállalata jogtalanul szerzett információkat az Oracle-től
- Aktuális trendek a kockázatkezelési piacon
- A Microsoft házon belül teszteli új szerverszoftverét
- Jelentősen javította eredményét az Oracle
- Oracle: Automatikus szinkronizálás és még több mobil platform támogatása
- Jön a 11g: 4 év után az első jelentős Oracle adatbázis-frissítés
- 3GSM helyett Mobile World Show
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.