A mobiltelefon-piacon is megjelentek az olcsó szolgáltatók
MTI Sajtóadatbank, 2004. június 16. 09:09
A norvég Mobyson és a Talkmore mobilszolgáltató például az elmúlt hónapban kezdte meg működésüket, percenként 0,88 norvég koronás díjon (27 forint) kínálva szolgáltatásukat.
A módszer Dániában született, és onnan indult hódító útjára. Egy dán távközlési szakember szerint most Hollandia, Franciaország, Belgium és Nagy-Britannia következik a sorban.
Az előfizetők internetes honlapon rendelhetik meg a mobilszolgáltatást, és egységes, alacsony díjat fizetnek a beszélt percek után. A számlát kártyás átutalással lehet rendezni, a "feltöltős" modell szerint. A szolgáltatásaikat a világhálón értékesítő mobiltársaságoknak nincs saját infrastruktúrájuk, hanem más társaságoktól vásárolnak nagy tételben beszélgetési időt, azok fölös kapacitásaiból. A társaságok alig néhány alkalmazottal dolgoznak, és új előfizetőnként legföljebb 15 euró a költségük, mivel alig reklámozzák magukat, és nem támogatják készülékek értékesítését.
Az üzleti modell lényegében hasonlít az olcsó jegyű légitársaságokéhoz. Sőt, az EasyJet légitársaság alapítója, Stelios Haji-Ioannou maga is alapít mobilszolgáltató társaságot, EasyMobile néven.
A diszkont társaságok terjedése nem jó hír a nagy mobilszolgáltatók számára, mivel e versenytársak ronthatják az ő nyereségességüket, és ez csökkenti új hálózatok építésére fordítható alapjaikat. Ennek ellenére bőven van lehetőség a mobilszolgáltatási díjak csökkentésére Európa számos országában, hiszen nyílt árversenyre csak ritkán került sor a nagy szolgáltatók között. A legtöbb országban az előfizetők a dán és a norvég diszkont szolgáltatók által kért díjnak mintegy a dupláját fizetik.
Dániában számos szolgáltatónak egy éven belül a felére csökkent az egy "feltöltős" ügyfélre jutó átlagos díjbevétele miután a Tele2 és a CBB diszkont társaságok beindították az árharcot.
Franciaországban a Debitel jelent meg elsőként alternatív szolgáltatóként. SMS díjait már 0,15 euróról 0,09 euróra csökkentette. Igaz, ez még mindig messze van a Dániában egyes szolgáltatók által kínált 0,02 eurótól. A Carphone Warehouse jelenleg tárgyalásokat folytat a francia Orange szolgáltatóval egy diszkont társaság létrehozásáról. Hollandiában a Telfort értékesíti tovább a nagy szolgáltatóknál vásárolt hálózat használati csomagját, Belgiumban pedig a KPN tulajdonában lévő Base értékesít vásárolt
kapacitást.
A módszer Dániában született, és onnan indult hódító útjára. Egy dán távközlési szakember szerint most Hollandia, Franciaország, Belgium és Nagy-Britannia következik a sorban.
Az előfizetők internetes honlapon rendelhetik meg a mobilszolgáltatást, és egységes, alacsony díjat fizetnek a beszélt percek után. A számlát kártyás átutalással lehet rendezni, a "feltöltős" modell szerint. A szolgáltatásaikat a világhálón értékesítő mobiltársaságoknak nincs saját infrastruktúrájuk, hanem más társaságoktól vásárolnak nagy tételben beszélgetési időt, azok fölös kapacitásaiból. A társaságok alig néhány alkalmazottal dolgoznak, és új előfizetőnként legföljebb 15 euró a költségük, mivel alig reklámozzák magukat, és nem támogatják készülékek értékesítését.
Az üzleti modell lényegében hasonlít az olcsó jegyű légitársaságokéhoz. Sőt, az EasyJet légitársaság alapítója, Stelios Haji-Ioannou maga is alapít mobilszolgáltató társaságot, EasyMobile néven.
A diszkont társaságok terjedése nem jó hír a nagy mobilszolgáltatók számára, mivel e versenytársak ronthatják az ő nyereségességüket, és ez csökkenti új hálózatok építésére fordítható alapjaikat. Ennek ellenére bőven van lehetőség a mobilszolgáltatási díjak csökkentésére Európa számos országában, hiszen nyílt árversenyre csak ritkán került sor a nagy szolgáltatók között. A legtöbb országban az előfizetők a dán és a norvég diszkont szolgáltatók által kért díjnak mintegy a dupláját fizetik.
Dániában számos szolgáltatónak egy éven belül a felére csökkent az egy "feltöltős" ügyfélre jutó átlagos díjbevétele miután a Tele2 és a CBB diszkont társaságok beindították az árharcot.
Franciaországban a Debitel jelent meg elsőként alternatív szolgáltatóként. SMS díjait már 0,15 euróról 0,09 euróra csökkentette. Igaz, ez még mindig messze van a Dániában egyes szolgáltatók által kínált 0,02 eurótól. A Carphone Warehouse jelenleg tárgyalásokat folytat a francia Orange szolgáltatóval egy diszkont társaság létrehozásáról. Hollandiában a Telfort értékesíti tovább a nagy szolgáltatóknál vásárolt hálózat használati csomagját, Belgiumban pedig a KPN tulajdonában lévő Base értékesít vásárolt
kapacitást.
Kapcsolódó cikkek
- Új stílusú Nokia mobiltelefon
- A halál oka: felrobbanó mobiltelefon-akku
- Év végén Magyarországon az iPhone
- Félmillió eladott iPhone
- Órák alatt elkapkodták az első iPhone-okat
- Porsche-mobillal válaszol Európa az iPhone-ra
- Piacon az Apple iPhone
- Mobil fényképnyomtatási szolgáltatás Nokia Nseries készülékekről
- Fizetett sorban állók várják az iPhone-t
- Hamarosan 3 milliárdan fognak mobilozni