Megatrend informatikai háttér a magyar kőolaj-kereskedelemben

forrás Prim Online, 2004. július 4. 11:01
A Megatrend 2000 Rt. nyerte meg a Moltrade Mineralimpex Rt. hardverinfrastruktúra konszolidációra kiírt pályázatát. A közel 100 000 dollár értékű szerződés célja a korábban - szintén a Megatrend által - bevezetett ERP rendszer infrastruktúrájának többszintű konszolidációja.
A Megatrend és a Moltrade együttműködése 1996-ban kezdődött, amikor a Megatrend bevezette a Mol Rt. tulajdonában levő cégnél stratégiai termékét, az Infosys Integrált Vállalatirányítási Rendszert. Az öt szoftvermodullal történő indulást követően további három, elsősorban a kereskedelmet támogató modullal bővült a rendszer, amelyet máig haszonnal alkalmaz a cég.

A Moltrade, amelynek fő tevékenységei a kőolaj- és kőolajtermékek exportja és importja, valamint az energiahordozó-nagykereskedelem, 2004 első negyedévében írt ki pályázatot a hardverinfrastruktúra (alkalmazás-, tárolórendszer, mentő- és archiváló rendszer) konszolidációjára. A pályázat elnyeréséért a Megatrend az IBM TotalStorage és az eServer xSeries termékcsaládjával szállt versenybe. Az ajánlati alapelvárásoknak megfelelően minden alkalmazott megoldás megfelel a Mol Rt. informatikai követelményrendszerének is. A kiválasztás során a Megatrend üzleti pozícióját a versenyképes ár, valamint a nagyszámú adatbázis-szerver integrációs tapasztalat és vékony-kliens alkalmazás integrációs referencia is erősítette.

A megoldást egyrészt a SAN (Storage Area Network) alapokon kialakítandó központi redundáns tárórendszer és automatikus nagykapacitású Ultrium technológiájú szalagos könyvtár jelenti, másrészt pedig egy nagy teljesítményű adatbázis-kezelésre optimalizált szerver, illetve vékony kliens alkalmazás szerver beiktatása. A feladat a teljes tervezési, rendszerintegrációs és alkalmazás integrációs szolgáltatási csomagot is magába foglalja.

Kulcsszavak: ERP Megatrend

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01