IBM RFID-technológia a METRO Csoportnál

forrás Prim Online, 2004. július 8. 14:52
A világ negyedik legnagyobb kiskereskedelmi vállalata, a METRO Csoport az IBM-et bízta meg annak a szoftvernek a szállításával, amely az ellátási lánc minden szakaszában lehetővé teszi a rádiófrekvenciás azonosító (RFID) funkció alkalmazását.
Az IBM megoldása azonnali virtuális képet ad a METRO Csoportnak a gyártás helyétől a disztribúciós központokon keresztül az áruházakig tartó teljes áruszállítási folyamatról, felére csökkenti a beérkező kamionok kirakodásához szükséges időt, megszünteti az áruveszteséget illetve a készletszámolási hibákat, és a raktárkészlet kifogyásának megelőzésével a vásárlói elégedettséget is javítja.

A METRO Csoport idén novemberben kezdi meg RFID-megoldása kiterjesztését a teljes ellátási láncra. A világ legnagyobb kiskereskedelmi cége, a Wal-Mart 2005 januárjában indít hasonló projektet. A METRO Csoport ma nyitotta meg a Düsseldorf melletti Neuss városában RFID Innovációs Központját. Az IBM által irányított tesztlaborban a kiskereskedelem és a fogyasztási cikkek piacának szállítói megvizsgálhatják felkészültségüket az RFID-technológia bevezetésére. A központ teljes technológiai hátterének szállításáért és a szükséges rendszerintegrációs feladatok ellátásáért az IBM felelős. A METRO Csoport várakozásai szerint 2006 januárjában már 300 partner végzi majd RFID-címkékkel ellátott raklapokon és dobozokban az áruszállítást a kiskereskedelmi lánc disztribúciós központjaiba.

Az IBM a múlt héten nyitotta meg európai RFID megoldás- és tesztközpontját a franciaországi La Gaude városában. A kiskereskedelem mellett más ágazatokban - pl. a gyógyszeriparban, a gépkocsigyártásban, az elektronikai szektorban, az idegenforgalomban és a szállítmányozásban - is gyorsan terjed a rádiófrekvenciás azonosítás, amely lehetőséget teremt a működési költségek lefaragására és átláthatóbbá teszi az üzleti folyamatokat.

A METRO Csoportnál telepítendő IBM WebSphere-alapú adatkezelési és RFID-megoldások megkönnyítik a beszállítók folyamatainak beillesztését az ellátási láncba, azonnali virtuális képet adnak a teljes szállítási folyamatról, és pontosan meghatározzák az áruk elhelyezkedését az ellátási láncon belül - a gyártótól a METRO Csoport központi raktárán keresztül az áruházakig, minden szakaszban. Az új megoldás szükségtelenné teszi a disztribúciós központokba érkező raklapok időrabló, fizikai ellenőrzését, ily módon felére csökkenti az áruszállító kamionok kirakodásához szükséges időt.

Az IBM köztesszoftver (middleware) megoldása szabványalapú infrastruktúrát biztosít a gyártók RFID-címkéiről és -leolvasóiról származó információk összegyűjtéséhez, integrálásához és kezeléséhez a METRO Csoport disztribúciós központjaiban és áruházaiban. A rendszerek távfelügyeletének valamint az áruházakból és adatközpontokból szerzett információk integrálásának lehetősége pedig a vállalat működési hatékonyságát is fokozza.

Az IBM RFID-integrációs megoldása már bizonyította előnyeit a Jövő Áruházában (Future Store), amely 2003 áprilisa óta nagy sikerrel működik a németországi Rheinbergben, szintén a METRO Csoport részeként.

Az IBM integrációs technológiájára épülő, új Innovációs Központban a METRO Csoport beszállítói virtuális környezetben tesztelhetik folyamataikat. Az eredményeket bármilyen eszközön, akár PDA-n is megtekinthetik. A létesítményben működik többek között az IBM RFID-címkék inaktiválására képes megoldása, és a cég kutatócsapatának legújabb fejlesztése, az Everywhere Display, amely az áruházon belül bármilyen felületet képes virtuális érintőképernyővé alakítani. A Jövő Áruházában ez utóbbi innováció már a gyakorlatban is működik.
Kulcsszavak: RFID IBM

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01