A FreeSoft 50 ezer részvényt bocsát ki

MTI Sajtóadatbank, 2004. július 14. 10:01
A FreeSoft Szoftverfejlesztő és Számítástechnikai Szolgáltató Rt. nyilvános forgalomba hozatal útján értékesíti 50 000 darab, egyenként 1000 forintos névértékű névre szóló, dematerializált törzsrészvényét - közölte a társaság a BÉT honlapján kedden.
A kibocsátás ideje július 21., jegyzési ideje július 21-27.

A kibocsátási ár a névérték 180 százaléka, azaz részvényenként 1800 forint.

Részvényeket jegyezni a vezető forgalmazó Equilor Befektetési Rt., a forgalmazó a Concorde Értékpapír Rt. irodáiban lehet. Részvényvásárló bármely devizabelföldi és devizakülföldi jogi személy, jogi személyiség nélküli társaság és természetes személy lehet. Igénylőnként maximum 250 000 darab részvény lehet jegyezni.

A kibocsátó a részvényekre túljegyzést elfogad. Túljegyzés esetén a jegyzéseket időrendi sorrendben fogadják el. A jegyzések sorrendje azonos értéknap esetén a jegyzési ívek aláírási sorrendje.

A vezető forgalmazó, illetve a forgalmazó jegyzési garanciát nem vállal. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének határozata szerint az értékpapír kibocsátása a befektetők szempontjából a szokásostól eltérő kockázatú.

Ezt a felügyelet azzal indokolja, hogy a kibocsátó jelen cégformában tavaly jött létre, továbbá a tájékoztatóban feltárta kockázatvállalási hajlandóságát a befektetések területén, illetve hogy a számítástechnikai ágazat nemzetközi viszonylatban is az átlagosnál kockázatosabbnak minősül.

A Freesoft Rt. alaptőkéje május végén 1 milliárd 50 millió forint volt, amelynek 90 százaléka a menedzsment tulajdonában van, akik nem kívánnak megválni részesedésüktől. A részvények 10 százalékával egy pénzügyi befektető rendelkezik.

A társaság 2003. évi árbevétele 634 millió forint, nyeresége 15 millió forint volt. A kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti nyeresége (EBITDA) 42 millió forintot tett ki. Az idei tervben 820 millió forint árbevétel és 120 millió forintos EBITDA elérése szerepel.

Az egyedi szoftverfejlesztéssel foglalkozó Freesoft Rt. stratégiája szerint erőteljes expanzióra törekszik belföldön és külföldön. Bizonyos piaci szegmensekben, például az irodaautomatizálás területén meghatározó piaci szerep elérését tűzte ki célul. A termékpaletta bővítését részben fúziókkal, akvizíciókkal kívánja biztosítani a társaság. Külföldön tavaly leányvállalatot alapított Németországban. Az idén az Amerikai Egyesült Államokban tervezi leányvállalat létrehozását, távolabbi terveiben pedig a kínai és a brazíliai piaci megjelenést célozza meg.
Kulcsszavak: FreeSoft

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az OMV kiskereskedelmi hálózatának arculata új megjelenést kap Közép-Kelet-Európában

Az OMV egy újabb lépést tett a cég átalakulásának útján: a vállalat az elkövetkező három évben hét országban, Magyarország mellett Ausztriában, Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Bulgáriában és Szerbiában is bevezeti az új arculatát. A stratégia célja, hogy hozzájáruljon egy olyan világ megteremtéséhez, amelyben a fenntartható energia, a fenntartható mobilitás és a fenntartható életmód mindenki számára valósággá válhat. 

2024. június 17. 13:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30