Oracle: központban a felelős vállalatirányítás
![](/download/viewattach/40989/1/40/preview-1469699150.jpg)
A körültekintő, meggondolt, felelős vállalatirányítás hiánya bizalmi válságot idézett elő a befektetők körében az Egyesült Államokban. A bizalom visszanyerése érdekében az amerikai kormányzati szervek és a szabályozók a felelős vállalatirányítást erősítő új előírásokat dolgoznak ki és vezetnek be, amelyek közvetve vonatkoznak a tőzsdén jegyzett cégek leányvállalataira, így akár magyarországi egységeire is.
Mivel egyre több vállalat működése alapul a különböző szoftveralkalmazásokon, az információs rendszereknek kell a felelős vállalatirányítást biztosító stratégia alapkövévé válniuk.
A megfelelő ügyviteli rendszerekkel javítható az átláthatóság, irányíthatóság és hatékonyság, és könnyebb teljesíteni a kitűzött szervezeti célokat:
· Átláthatóság: az információk a szervezet összes pontján elérhetők
· Irányíthatóság: egységes és biztonságos szabályozás, eljárásrendek és folyamatok
· Hatékonyság: az adatok gyors és pontos kigyűjtése, összegzése és egyeztetése
E három alapelvre az Oracle egy komplett informatikai megoldást kínál. A megoldásban használt számos alkalmazás közül az Oracle kiemelten fontosnak tartja az Oracle Internal Controls Manager eszközt, amellyel a vezetők, pénzügyi igazgatók, főkönyvelők, a belső ellenőrzési részleg dolgozói és a külső könyvvizsgáló cégek dokumentálhatják és vizsgálat alá vethetik a belső szabályozást, illetve folyamatosan ellenőrizhetik a hatósági előírások betartását. A megoldás bevezetésével a vállalat hatékonyabbá teheti a belső ellenőrzést, biztosabbá válik a kockázatfelmérés, és csökkennek a külső könyvvizsgálók bevonásának költségei. Az Oracle Internal Controls Manager az Oracle E-Business Suite alkalmazásegyüttes része, amely eleve az együttműködés szempontjainak megfelelően tervezett, integrált alkalmazásokból áll. A szoftver magyar nyelven is támogatott, valamint önálló egységként is bevezethető.
Az Oracle Internal Controls Manager segítségével a vezetők le tudnak fúrni, hogy minden probléma ellenőrzött és auditált-e, és ha nem, akkor hol van a hiba, a hiányosság, hol és mit kell pótolni. A felhasználó a könnyen kezelhető munkaterületen megszervezheti, végrehajthatja és felügyelheti a különböző auditálási tevékenységeket, például a vállalat üzleti folyamatainak definiálását, a folyamatok dokumentációjának elkészítését és karbantartását, a folyamatok és az őket érintő kockázati tényezők katalógusának nyilvántartását, a szervezeti felépítés feltérképezését, stb.
Az Oracle E-Business Suite „Oracle Workflow” néven egy beépített folyamatmodellező eszközt is tartalmaz. Az Oracle Workflow nem csak az üzleti folyamatok felvázolásában segíti a folyamatszervezőt, hanem teljes körű adatbázist is kínál az üzleti folyamatok és tevékenységek nyilvántartásához. Az egyes alkalmazásokban szereplő folyamatokat egy úgynevezett navigátor eszköz mutatja, amellyel ki lehet választani a kívánt folyamatot, és meg lehet vizsgálni azokat a funkciókat, amelyeket lefed az alkalmazásban. A folyamatokat tetszőleges mélységig lehet elemezni, a vállalat felső szintű irányításától egészen egy adott bizonylat továbbítási útvonalának követéséig.
A belső ellenőrzés egyik fő feladata egyértelművé tenni a kapcsolatot az üzleti folyamatok és az általuk befolyásolt pénzügyi mutatók között. Az Oracle Internal Controls Manager lehetővé teszi, hogy minden egyes folyamathoz hozzárendeljünk egy vagy több mérlegszámlát vagy eredménykimutatás-számlát. Ezzel konkrétan követhetővé válnak azok a kockázati tényezők, amelyek a pénzügyi beszámolókban közölt adatok és fontos mutatók alakulását befolyásolják.
Minden vállalat vezetése felel azért, hogy védje a tulajdonosok vagy részvényesek érdekeit és a vállalat vagyonát. Ennek érdekében minden egyes üzleti folyamat esetében fel kell mérnie a kapcsolódó kockázati tényezőket és azok esetleges következményeit. Az Oracle Internal Controls Manager lehetővé teszi egy olyan „katalógus” definiálását, amely részletesen nyilvántartja a szervezet egyes folyamatait, a különböző kockázati tényezőket, valamint ezek összefüggéseit.
Kapcsolódó cikkek
- Modernizálta informatikai rendszerét a Dunaferr
- Megjelent az Oracle kis- és középvállalatoknak szánt üzleti adatelemzési és adattárházrendszere
- Az SAP beismerte, hogy leányvállalata jogtalanul szerzett információkat az Oracle-től
- Aktuális trendek a kockázatkezelési piacon
- Jelentősen javította eredményét az Oracle
- Oracle: Automatikus szinkronizálás és még több mobil platform támogatása
- Jön a 11g: 4 év után az első jelentős Oracle adatbázis-frissítés
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- NEON: pénzügyi irányítási szoftvercsomag a CODA-tól
- Oracle: új világrekord négymagos és nyolcmagos platformokon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A mesterséges intelligencia bevezetésekor a vezérigazgatóknak kell az élen járni
A vezérigazgatóknak minden tekintetben az élen kell járniuk, akkor is, amikor a generatív mesterséges intelligencia bevezetéséről van szó. A felelősség ebben az esetben is a szervezet vezetőségét terheli, akiknek üzleti sikeresség érdekében fontos tényezőket kell mérlegelniük a bevezetés során.
Bemutatják, mit kell tudni a skizofrén marketing korszakáról
A Marketing Summit témái idén az európai nemzeti marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation által jegyzett European Marketing Agenda pilléreire épülnek. A szakma elismert hazai és nemzetközi szakértői a legújabb marketing, kommunikációs és üzleti trendek, illetve kihívások sikeres megválaszolásán túl a technológiai és AI megoldások eredményes implementációjára is kitérnek majd az eseményen. A Summit Díjátadó Est keretében pedig öt szakmai díj elismeréseit adják át majd a reggeltől késő estig tartó rendezvényen, amelyet szeptember 19-én, a MÜPA-ban tartanak.
A felújított ABB-robotok ragyogó kilátásokat kínálnak a német motorkerékpár-gyártónak
Csillogó tankok, fényes rugóstagok, polírozott króm és porszórásos felületek – a motorkerékpárok esetében elengedhetetlen a vonzó megjelenés. Az egyik német motorkerékpár-gyártónál az ABB robotjai dolgoznak keményen azért, hogy elérjék a járműveknél a kívánt fényezést. Helyüket azonban 8 évnyi fáradhatatlan munka után felújított robotok veszik át.
Indul az Európai Napenergia Akadémia, ahol két év alatt 65 ezer szakembert képeznek ki
2030-ra az Európai Unió célja, hogy 600 gigawatt fotovoltaikus napelem kapacitást építsen ki a kontinensen, amely az EU nettó zéró technológiák iránti keresletének 40%-át fedezné. A jelentős mértékű bővítéshez rengeteg új, ezen a téren szakképzett munkavállalóra van szükség.