Oracle: központban a felelős vállalatirányítás
A körültekintő, meggondolt, felelős vállalatirányítás hiánya bizalmi válságot idézett elő a befektetők körében az Egyesült Államokban. A bizalom visszanyerése érdekében az amerikai kormányzati szervek és a szabályozók a felelős vállalatirányítást erősítő új előírásokat dolgoznak ki és vezetnek be, amelyek közvetve vonatkoznak a tőzsdén jegyzett cégek leányvállalataira, így akár magyarországi egységeire is.
Mivel egyre több vállalat működése alapul a különböző szoftveralkalmazásokon, az információs rendszereknek kell a felelős vállalatirányítást biztosító stratégia alapkövévé válniuk.
A megfelelő ügyviteli rendszerekkel javítható az átláthatóság, irányíthatóság és hatékonyság, és könnyebb teljesíteni a kitűzött szervezeti célokat:
· Átláthatóság: az információk a szervezet összes pontján elérhetők
· Irányíthatóság: egységes és biztonságos szabályozás, eljárásrendek és folyamatok
· Hatékonyság: az adatok gyors és pontos kigyűjtése, összegzése és egyeztetése
E három alapelvre az Oracle egy komplett informatikai megoldást kínál. A megoldásban használt számos alkalmazás közül az Oracle kiemelten fontosnak tartja az Oracle Internal Controls Manager eszközt, amellyel a vezetők, pénzügyi igazgatók, főkönyvelők, a belső ellenőrzési részleg dolgozói és a külső könyvvizsgáló cégek dokumentálhatják és vizsgálat alá vethetik a belső szabályozást, illetve folyamatosan ellenőrizhetik a hatósági előírások betartását. A megoldás bevezetésével a vállalat hatékonyabbá teheti a belső ellenőrzést, biztosabbá válik a kockázatfelmérés, és csökkennek a külső könyvvizsgálók bevonásának költségei. Az Oracle Internal Controls Manager az Oracle E-Business Suite alkalmazásegyüttes része, amely eleve az együttműködés szempontjainak megfelelően tervezett, integrált alkalmazásokból áll. A szoftver magyar nyelven is támogatott, valamint önálló egységként is bevezethető.
Az Oracle Internal Controls Manager segítségével a vezetők le tudnak fúrni, hogy minden probléma ellenőrzött és auditált-e, és ha nem, akkor hol van a hiba, a hiányosság, hol és mit kell pótolni. A felhasználó a könnyen kezelhető munkaterületen megszervezheti, végrehajthatja és felügyelheti a különböző auditálási tevékenységeket, például a vállalat üzleti folyamatainak definiálását, a folyamatok dokumentációjának elkészítését és karbantartását, a folyamatok és az őket érintő kockázati tényezők katalógusának nyilvántartását, a szervezeti felépítés feltérképezését, stb.
Az Oracle E-Business Suite „Oracle Workflow” néven egy beépített folyamatmodellező eszközt is tartalmaz. Az Oracle Workflow nem csak az üzleti folyamatok felvázolásában segíti a folyamatszervezőt, hanem teljes körű adatbázist is kínál az üzleti folyamatok és tevékenységek nyilvántartásához. Az egyes alkalmazásokban szereplő folyamatokat egy úgynevezett navigátor eszköz mutatja, amellyel ki lehet választani a kívánt folyamatot, és meg lehet vizsgálni azokat a funkciókat, amelyeket lefed az alkalmazásban. A folyamatokat tetszőleges mélységig lehet elemezni, a vállalat felső szintű irányításától egészen egy adott bizonylat továbbítási útvonalának követéséig.
A belső ellenőrzés egyik fő feladata egyértelművé tenni a kapcsolatot az üzleti folyamatok és az általuk befolyásolt pénzügyi mutatók között. Az Oracle Internal Controls Manager lehetővé teszi, hogy minden egyes folyamathoz hozzárendeljünk egy vagy több mérlegszámlát vagy eredménykimutatás-számlát. Ezzel konkrétan követhetővé válnak azok a kockázati tényezők, amelyek a pénzügyi beszámolókban közölt adatok és fontos mutatók alakulását befolyásolják.
Minden vállalat vezetése felel azért, hogy védje a tulajdonosok vagy részvényesek érdekeit és a vállalat vagyonát. Ennek érdekében minden egyes üzleti folyamat esetében fel kell mérnie a kapcsolódó kockázati tényezőket és azok esetleges következményeit. Az Oracle Internal Controls Manager lehetővé teszi egy olyan „katalógus” definiálását, amely részletesen nyilvántartja a szervezet egyes folyamatait, a különböző kockázati tényezőket, valamint ezek összefüggéseit.
Kapcsolódó cikkek
- Modernizálta informatikai rendszerét a Dunaferr
- Megjelent az Oracle kis- és középvállalatoknak szánt üzleti adatelemzési és adattárházrendszere
- Az SAP beismerte, hogy leányvállalata jogtalanul szerzett információkat az Oracle-től
- Aktuális trendek a kockázatkezelési piacon
- Jelentősen javította eredményét az Oracle
- Oracle: Automatikus szinkronizálás és még több mobil platform támogatása
- Jön a 11g: 4 év után az első jelentős Oracle adatbázis-frissítés
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- NEON: pénzügyi irányítási szoftvercsomag a CODA-tól
- Oracle: új világrekord négymagos és nyolcmagos platformokon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB frissíti a Freelance folyamatirányító rendszerét
Az elmúlt 30 év folyamatos innovációira és megbízhatóságára alapozva, az ABB továbbfejlesztette a Freelance 2024 DCS rendszerét, amellyel szélesebb körű üzemi felhasználási lehetőségeket, gyorsabb és megbízhatóbb terepi eszközkommunikációt, hatékonyabb rendszerbiztonságot és zökkenőmentesebb adatcserét kínál. Az új verzió biztosítja a jövőbemutató frissítéseket a meglévő projektekhez, valamint még egyszerűbb bevezetést az új projektekhez.
Harmadik negyedéves árbevételével a Xiaomi túlszárnyalta a piaci várakozásokat
A Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül, bejelentette a 2024. szeptember 30. napján lezárult három hónapos periódusra („2024 Q3,” vagy „az Időszak”) vonatkozó nem auditált, konszolidált eredményét.