Újabb rekordot döntöttek a mobileladások
Milkovits Gábor, 2004. szeptember 4. 20:00
A Gartner adatai szerint az idei második negyedévben 156 millió mobiltelefon talált gazdára, ami gyakorlatilag megegyezik az iSuppli által egy hónapja nyilvánosságra hozott 155 milliós eredménnyel, ám 650 milliós éves becslésük 25 millióval felülmúlja az utóbbi akkori jóslatát. Az optimizmus oka az lehet, hogy az árcsökkentési stratégia hatására megállt, sőt megfordult a Nokia drámai piacvesztése a vizsgált időszakban. A felmérés szerint a finn mobilóriás az idén áprilistól június végéig terjedő időszakban az össze mobileladás 29,7%-át produkálta, ami, bár még mindig jóval elmarad a tavalyi 35%-tól, mégis javulásnak számít az idei első negyedéves 28,9%-hoz képest.
Földrajzi tekintetben a leglátványosabb növekedést a fejlődő piacok, azon belül is Brazília és Mexikó produkálták, de az Egyesült Államokban is sokan előszeretettel cserélték le régi mobiljukat újabb, több funkcióval rendelkező, vagy divatosabb készülékekre. A Távol-Keleten részben szezonális okok miatt valamivel visszafogottabb volt a gyarapodás, amihez egyrészt a kínai kormányzatnak a gazdaság túlfűtöttségét megelőzni hivatott intézkedései is hozzájárultak, illetve az, hogy az ottani fejlettebb piacokon a fogyasztók újabb árleszállításokra számítanak, és ezért kivárnak.
Földrajzi helyzettől függetlenül megállapítható, hogy az utóbbi időben a legnagyobb sikerük a kiegészítő funkciókkal, elsősorban digitális kamerával ellátott, divatos, kihajtható formatervezésű mobiltelefonoknak volt, amelyek nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a rivális gyártók, mint a Samsung, az LG vagy a Sony Ericsson a megelőző negyedévekben Nokia rovására tudtak terjeszkedni.
Földrajzi tekintetben a leglátványosabb növekedést a fejlődő piacok, azon belül is Brazília és Mexikó produkálták, de az Egyesült Államokban is sokan előszeretettel cserélték le régi mobiljukat újabb, több funkcióval rendelkező, vagy divatosabb készülékekre. A Távol-Keleten részben szezonális okok miatt valamivel visszafogottabb volt a gyarapodás, amihez egyrészt a kínai kormányzatnak a gazdaság túlfűtöttségét megelőzni hivatott intézkedései is hozzájárultak, illetve az, hogy az ottani fejlettebb piacokon a fogyasztók újabb árleszállításokra számítanak, és ezért kivárnak.
Földrajzi helyzettől függetlenül megállapítható, hogy az utóbbi időben a legnagyobb sikerük a kiegészítő funkciókkal, elsősorban digitális kamerával ellátott, divatos, kihajtható formatervezésű mobiltelefonoknak volt, amelyek nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a rivális gyártók, mint a Samsung, az LG vagy a Sony Ericsson a megelőző negyedévekben Nokia rovására tudtak terjeszkedni.
Kapcsolódó cikkek
- Új stílusú Nokia mobiltelefon
- A halál oka: felrobbanó mobiltelefon-akku
- Év végén Magyarországon az iPhone
- Félmillió eladott iPhone
- Órák alatt elkapkodták az első iPhone-okat
- Porsche-mobillal válaszol Európa az iPhone-ra
- Piacon az Apple iPhone
- Mobil fényképnyomtatási szolgáltatás Nokia Nseries készülékekről
- Fizetett sorban állók várják az iPhone-t
- Hamarosan 3 milliárdan fognak mobilozni