Fél év alatt 300 ezerrel több internetező
A nemzetközi összehasonlító adatok a nyolc új EU-tag rangsorában közvetlenül Magyarország elé Lettországot sorolják 24 százalékkal, illetve Lengyelországot 25 százalékkal.
A GfK adatai szerint az EU-hoz most nem csatlakozott több országban is magasabb az internethasználók aránya, mint Magyarországon: Horvátországban 33 százalék, Szerbia-Montenegróban pedig 23 százalék.
Ezzel szemben Romániában a felnőttek 18 százaléka, Ukrajnában 10 százaléka, míg Oroszországban 19 százaléka internetezik kisebb-nagyobb gyakorisággal - közölte a GfK.
Az adatok szerint a vizsgált 33 európai ország mezőnyében Dánia és Svédország került az élre: mindkét országban a felnőttek 75-75 százaléka használja a világhálót, ami Dániában 3,3 millió,
Svédországban pedig 2,8 millió embert jelent.
Az idén tavasszal a múlt év őszéhez képest a legnagyobb arányú növekedést Oroszországban és Törökországban regisztrálták, ahol megduplázódott a webhasználók számaránya.
A GfK szerint figyelemre méltó a világháló gyors terjedése Magyarország mellett Szerbia-Montenegróban, Olaszországban, Nagy-Britanniában és Horvátországban, ahol a növekedés üteme 20-43 százalék között mozog.
Kapcsolódó cikkek
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- ProCurve infrastruktúrán készül a jövő internetének koncepciója
- Az internetes cenzúra terjedésére figyelmeztet az Amnesty International
- 122 millió európai az interneten
- A britek neteznek a legtöbbet
- Növekvő netcenzúra világszerte
- Cyberbullying: Az új típusú támadás főként a tizenéveseket célozza
- Indul az Első Magyar Webgazdasági Szakközépiskola
- Nyári szemeszterrel folytatódik az ingyenes Internet Oktatási Program
- Megduplázódott a rosszindulatú kódok száma
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.