Hamarosan döntés a Cesky Telecom eladási tervéről
A novemberi határidő a korábbi elképzelésekhez képest mintegy másfél hónapos halasztást jelent. Az eladási feladatot bonyolítja, hogy mintegy 30 potenciális vevő jelezte érdeklődését. Köztük van többek között a dán TDC, a brit Vodafone, a francia Orange, a Deutsche Telekom, a svájci Swisscom, számos cseh és külföldi pénzügyi csoport, részben konzorciumi formában. A szakmai és a pénzügyi befektetők száma nagyjából egyforma. Az eladással kapcsolatos tanácsadási feladatot a Credit Suisse First Boston és a Ceska Sporitelna bankok csoportja végzi, utóbbi az osztrák Erste Bank érdekeltsége.
A privatizációs illetékes szerint a kormány elsősorban az eladásból származó bevételek maximalizálásában érdekelt. A részesedés mostani piac értéke körülbelül 55 milliárd cseh korona, elemzők szerint az eladási ár ennél valamivel több is lehet, meghaladhatja a 2,4 milliárd dollárt.
A cseh informatikai miniszter a múlt hónap közepén azt közölte, hogy a céget stratégia partnernek kívánják eladni és a cseh kormány márciusban választja ki a Cesky új tulajdonosát.
Kapcsolódó cikkek
- Az elemzői várakozásoknál jobban nőtt az első negyedben a Cesky Telecom
- Telefónica 02 CR néven egyesül a Cesky Telecom és az Eurotel
- Az S&P leértékelte a Cesky Telecomot
- Versenyjogi bírság a Cesky Telecomnak
- Cesky Telekom - 23 százalékos profitcsökkenés
- A spanyol Telefónica a cseh mobilpiac első számú szereplőjévé vált
- EU-jóváhagyás a Cesky Telecom-Telefonica ügyletre
- Cesky Telecom: 14 százalékkal nőtt a negyedéves adózott eredménye
- A spanyol Telefónica SA veheti meg a Cesky Telecomot
- A spanyol Telefónica adta a legmagasabb vételi ajánlatot a Cesky Telecomra
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.