Jövőre indul az econet.hu elektronikus számlabemutatási és fizetési rendszer szolgáltatása
Alapos, csaknem féléves kiválasztási procedúrát követően a Xerox-Checkfree páros mellett döntött az econet.hu, így a magyar piacon meghatározó szerepre törő econet a világon leginkább elterjedt elektronikus számlabemutatási és fizetési rendszert (EBPP) fogja használni saját szolgáltatásainak kiépítéséhez. A szolgáltatást 2005. első negyedévében indítja el az econet 100 százalékos tulajdonában álló, elektronikus pénzügyi szolgáltatásokra specializálódott leányvállalata az ebpp.hu Rt.
Az EBPP megoldások elsősorban a közüzemi szolgáltatások, valamint a rendszeresen - ma még leginkább postai csekken befizetett - más szolgáltatások elektronikus fizetését teszik lehetővé. A rendszer bevezetését követően képessé teszi a magyarországi közszolgáltatókat elektronikus számlakibocsátásra, a fogyasztókat pedig e számlák elektronikus befizetésére. Az EBPP rendszer segítségével az évente Magyarországon mintegy 220 millió darab sárga csekket kiküldő szolgáltatókat jelenleg terhelő - például nyomdai, postai - költségek jelentős mértékben csökkenthetőek.
"Teljes kiépülése esetén a hazai EBPP piac összesített bevétele elérheti a 30 milliárd forintot, igaz ehhez a számlakibocsátókkal és a pénzintézetekkel közösen még sokat kell dolgoznunk az új fizetési kultúra meghonosításán. Az econet hosszú távú terveiben e piac mintegy 10 százalékának a megszerzése szerepel" - közölte Balázs Csaba, az econet.hu vezérigazgatója. A vezérigazgató elmondta hogy az EBPP szolgáltatásokból az econet két év múlva vár először nyereséget.
Az i-series EBPP rendszert szállító Checkfree az Egyesült Államok legnagyobb pénzügyiszoftver-szolgáltatója, az általa fejlesztett i-series szoftver az Egyesült Államokon kívül Európa több pénzügyileg fejlett piacán - így többek között Hollandiában, Svédországban, Norvégiában - is jelen van.
A Xerox Magyarország Kft. komplex dokumentumkezelési szolgáltatásai révén professzionális megoldást kínál a vállalati munkafolyamatok és az ügyfelekkel való kapcsolattartás optimalizálására, a digitális és a hagyományos, papíralapú kommunikációs eszközök tökéletes összehangolása révén. A Xerox 35 éve folyamatosan bővülő szolgáltatási szakértelme az egyedi igények felmérésétől a megfelelő berendezések és szoftveres megoldások szállításán át teljes körű rendszerintegrációs tevékenységet is magában foglal. A Xerox az Egyesült Államokban saját, sikeres EBPP szolgáltatást is üzemeltet, mely a Checkfree i-series rendszeren alapul és a www.billingzone.com címen elérhető el.
Kapcsolódó cikkek
- Econet.hu - bennfentesnek minősülő személy részvényvásárlása
- Újabb céget vásárolt az econet.hu
- Az econet.hu a Pesti Est új tulajdonosa
- econet.hu: 7 millió forintos veszteség
- Az econet.hu megkapta az EBPP.HU vételárrészét
- Részt vesz az econet és a FreeSoft a HIGH TECH Kft. tőkeemelésében
- Internetes zeneáruház nyílt Magyarországon
- Az Econet.hu blogon tájékoztat
- Magyar nyelvű videómegosztó portál indult
- Tőzsdén az új magyar internettelefon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.