Felülmúlja az egymilliárd dollárt a mobiltelefonos játékpiac idei forgalma

Milkovits Gábor, 2004. október 31. 20:10
A londoni Screen Digest tanácsadó cég felmérése szerint a mobiltelefonos videojátékok globális összforgalma az idei évben meghaladja majd az egymilliárd dollárt.
A területen jelenleg toronymagasan vezet két távol-keleti ország, Japán és Dél-Korea, amelyek együttesen a teljes forgalom 80%-át bonyolítják. Az európai piac viszonylagos lemaradása a Screen Digest szerint elsősorban a játékok letöltéséért a szolgáltatók által kiszabott tarifák körül uralkodó zűrzavaros viszonyoknak köszönhető. Ami az észak-amerikai helyzetet illeti, itt a videojátékokra alkalmas készülékek későbbi megjelenése a hátrány elsődleges oka, ám a tanácsadó cég szerint az Egyesült Államokat és Kanadát felölelő régió növekedése a közeljövőben felülmúlja majd az összes többiét.

Ellentétben a számítógépeken és játékkonzolokon játszható termékekkel, a mobiltelefonos videojátékok piaca csak az utóbbi időben, a megfelelő készülékek egyre gyorsuló elterjedésével párhuzamosan kezdett kibontakozni. A folyamat azonban hamarosan felgyorsulhat, különösen miután a nagy játékgyártók, mint például az Electronic Arts, az Edios, a Ubisoft vagy a THQ jelentős összegeket beruházva jövőre több népszerű PC- és konzolos játék mobiltelefonos változatával fognak előállni. A Screen Digest azt jósolja, hogy a mobiltelefonos videojátékok globális forgalma 2010-ig elérheti az évi 6,4 milliárd dollárt.
Kulcsszavak: játék mobiltelefon

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36