Leáldozott a videó kora
Kiss Ádám Zoltán, 2004. november 24. 22:31
A legnagyobb brit elektronikai termékeket árusító áruházlánc, a Dixons bejelentette, hogy mostantól egyáltalán nem árul videomagnókat, és az utolsó darabokat is leveszi boltjai polcairól, hogy helyet biztosítson a DVD felvevők és merevlemezes videofelvevők számára.
A DVD lejátszók értékesítése a vállalat adatai szerint meghétszereződött az elmúlt 5 évben. Az 1990-es évek vége a Dixonsnál a videók igazi sikerének végét is jelentette, ezzel kezdődött meg a 26 éve tartó sikertörténet vége. A vállalat ezzel együtt nem becsüli le a VHS szerepét, mely szerintük megváltoztatta a televíziónézők szokásait, megteremtette a hajnali, külön a videósok számára létrehozott filmes műsorsávot, és az egyik legfontosabb termékcsoport volt a cég eddigi történetében. Mindez azonban nem változtat azon, hogy a jobb képminőséget, divatosabb technikát, extrákat felvonultató DVD átvette a piacot, ami jórészt annak is köszönhető, hogy a kínálat 25 fonttól kezdődik. Az első JVC márkájú videót 1978-ban adták el a Dixonsnál, 3000 fontnak megfelelő összegért.
Kapcsolódó cikkek
- Négyszeres sebességű Panasonic Blu-ray író
- Megjelent az Adobe CS3 Production Premium és a Master Collection
- Öt ingyenfilm a Blu-ray lejátszókhoz Amerikában
- USA: ötször több Blu-ray lejátszó, mint HD DVD, vagy mégsem?
- A hír igaz: 9 helyi YouTube oldal indul
- Európai YouTube-ot indít a Google?
- Az egyik legnagyobb amerikai kölcsönzőlánc a Blu-ray-t választja
- Új írható Verbatim CD és DVD lemezek az egészségügynek
- A Cisco a biztonságtechnológiai videoelemzés szabványosításáért
- Készül az európai YouTube