Regionális IFS vállalatirányítási konferencia Lengyelországban

IFS: továbbra is dobogós Közép-Kelet Európában

forrás Prim Online, 2004. november 30. 16:35
Lengyelországban tartotta november 18-19-én regionális ERP konferenciáját a Magyarországon is jelen lévő svéd IFS vállalat. A közép-kelet európai régióban (Lengyelország, Csehország, Magyarország) évek óta a top 3 beszállító között számon tartott IFS konferenciáján elsősorban a régióban tapasztalható piaci folyamatokról, a legújabb nemzetközi trendekről és az iparág aktuális fejlődési irányairól esett szó. Közép-Kelet Európa két szempontból is a vállalat figyelmének középpontjába került: Egyrészt az itt működő IFS leányvállalatok továbbra is kiemelkedően jó eredményt produkálnak és őrzik dobogós pozícióikat. Másrészt az iparági megrendelések nyugatról fokozatosan kelet felé tolódnak, aminek következtében az újonnan csatlakozott EU tagállamok, illetve Oroszország és Ukrajna piacai fokozatosan felértékelődnek.
Az IFS november 18-19-én tartotta Lengyelországban a közép-kelet európai régió egyik legnagyobb vállalatirányítási eseményét. Az IFS konferenciáján több mint 400 ügyfél, partner és IFS tanácsadó vett részt a régió országaiból. Képviseltette magát többek között Lengyelország, Csehország, Magyarország, Oroszország, Ukrajna, Szlovákia, de érkeztek résztvevők Görögországból, Ciprusról és Törökországból is. Hazánk két legjelentősebb projektjéről, a Budapest Airport-on, valamint a Pápai Hús Rt.-nél történt IFS Applications vállalatirányítási rendszer bevezetéséről is szó esett.

A nemzetközi ERP piacon tapasztalható egyik legfontosabb tendencia, hogy a megrendelések nyugatról fokozatosan kelet felé tolódnak. Ez azt eredményezi, hogy a jövőben a piac mennyiségi növekedése is Közép-Kelet Európa, illetve Kelet Európa országaiból várható. Különösen fontos szerepe lesz ebben a fejlődésben Oroszországnak (az IFS október elején itt saját irodát is nyitott) és Ukrajnának. Az iparági megoldások egyre fontosabbá válnak, sőt, néhány iparágban - mint például az energiaszektorban - elengedhetetlen stratégiai partner bevonása/jelenléte.

Piotr Kozlowski, az IFS CEE elnöke a regionális tendenciák mellett beszélt a technológia és az ember hatékony együttműködéséről is. Mint elmondta az IFS mindig is nagy hangsúlyt fektetett az emberi oldalra, mindig a kultúra és soha nem a hierarchia irányította a vállalatot. „Az ember a különbség. Az ember áll a középpontban, míg a rendszer csak egy eszköz az ember kezében. A kulcs a kreativitás.”

Az ügyfelek is egyre tudatosabban választanak vállalatirányítási rendszert: a hangsúly az alkalmazások funkcionalitásáról a kedvező pénzügyi konstrukciók, a rövid bevezetési idő, valamint a gyorsabb megtérülés irányaiba tolódik el. Erőteljes nyomás érzékelhető az ügyfelek részéről a licenszdíjak csökkentésére is. Ennek ellenére az IFS magyarországi leányvállalata 2004-ben mintegy 40%-kal tudta növelni bevételeit, úgy hogy növelte a licensz eladásainak számát is.

Magyarország egyik legjelentőbb ERP bevezetéséről, a ferihegyi repülőtér IFS Applications rendszerének üzembe helyezéséről tartott előadást a Budapest Airport képviseletében Jenei István projekt menedzser. A prezentáció lépésről-lépésre bemutatta azokat az üzleti igényeket és technológiai szükségleteket, amelyek elvezettek az ERP tender kiírásáig; beszámolt a beszállító kiválasztásának valamint a rendszer bevezetésének folyamatáról, a kihívásokról, továbbá a jövőbeni fejlesztésekről is.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01