Magasabb forgalom és alacsonyabb nyereség a Sony Ericssonnál

MTI Sajtóadatbank, 2005. január 19. 09:30
A japán-svéd Sony Ericsson a vártnál magasabb negyedik negyedévi értékesítési árbevételről számolt be, amit a harmadik generációs (3G) mobiltelefon készülékek forgalom felfutásának tulajdonít. 2005-re azonban a piaci kereslet szűkülését jelezte előre.
A világ hatodik legnagyobb mobiltelefon-készülék gyártója 2,0 milliárd eurós forgalmat bonyolított a beszámolási időszakban, 40 százalékkal magasabbat az egy évvel korábbi bázisnál és többet a piaci elemzők előrejelzéseinek 1,93 milliárdos átlagánál. A készülékek darabszám szerinti eladásai 56 százalékkal 12,6 millióra ugrottak a negyedévben.

A Sony Ericsson még az átlagos készülék árat (ASP) is növelni tudta a negyedév folyamán: a harmadik negyedévi 157 euróról 160 euróra, miközben az elemzők a cég októberi előrejelzésének megfelelően 154 euróval számoltak.

Az adó előtti eredmény 140 millió euróra, az egy évvel korábbinak háromszorosára szökött fel, de 25 millió euróval maradt el az elemzői előrejelzésektől. A viszonylagos csökkenés oka a 3G technológia promóciós kampányának költsége, amellyel 2005-ös eladásait kívánja megalapozni a konszern. A vártnál alacsonyabb eredmény nem vont maga után negatív megítélést szakmai körökben, különösen a Samsung Electronics elmúlt heti kiábrándító adatainak a tükrében. A Samsung értékesítési darabszáma csökkent az előző negyedévhez viszonyítva, nyereségkulcsa pedig 3%-ra zuhant a korábbi 13%-ról, főként a Nokiával vívott késhegyre menő árharc miatt. A Nokia január 27-én teszi közzé negyedéves eredményét, az iparág harmadik legnagyobbika, a Motorola beszámolója pedig ma esedékes.

A Sony Ericsson megítélése szerint a piaci kondíciók kedvezőtlenebbek lesznek az idén mint 2004-ben. A tavalyi 620 millió darabos forgalomhoz képest az idén kevesebb mint tíz százalékos világpiaci növekedésre számít a cég ügyvezető elnökhelyettese Jan Wareby. Októberben még 10-20 százalékos éves piaci bővülés jelzett előre a konszern. A Samsung az elmúlt héten 100 millió darabos értékesítési előrejelzést tett az idei évre, azaz 16 százalékkal több készüléket kíván eladni a tavalyinál. A Sony Ericsson piaci részesedése Wareby szerint valamivel hét százalék feletti volt a negyedik negyedévben, azaz közel megegyező a harmadik negyedévivel. A Gartner piackutató cég a Sony Ericsson harmadik negyedévi piaci részesedését 6,4 százalékra, a második negyedévit pedig 6,6 százalékra teszi. Az idei első negyedévben a Sony Ericsson készülékek átlagos ára alacsonyabb lesz a negyedik negyedévi 160 eurónál. A telefonkészülékek iránti kereslet felfutása az év második felére várható.

Kulcsszavak: +céginfo Sony Ericsson

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01