Név- és márkaváltás: Matáv helyett Magyar Telekom

Kovács Attila, 2005. január 20. 15:50
Straub Elek elnök-vezérigazgató sajtótájékoztatón jelentette be a Matáv Igazgatóságának mai elvi döntését: - amit a Prím Online már 2004. november 11-én hírül adott - a Matáv Rt. neve Magyar Telekom Rt. lesz. A Matáv Csoport struktúrája várhatóan a Deutsche Telekom Csoport márka- és felépítés-struktúráját, cégeinek neve (T-Csoport) pedig annak névcsoportját (T-Com, T-Systems, T-Online) követi majd.
A mai budapesti sajtótájékoztatón több közérdeklődésre számot tartó részletkérdésben kaptak választ az újságírók.

A Matáv tőzsdei betűjelzése is változni fog, más rövidítést kap; a megszűnő Matáv név továbbra is védett lesz; az új Magyar Telekom név hivatalos rövidítését nem tervezik bevezetni, de a német gyakorlattal (DT) párhuzamosan elterjedhet az MT rövidítés;

Minden olyan tagvállalat neve változni fog, amelynek teljes nevében a "Matáv" szó ma benne van;

A mai döntést a február 22-i rendkívüli közgyűlésnek kell jóváhagynia;

A változások 2005. májusától kerülnek fokozatosan bevezetésre, hasonló ütemezéssel, mint 2004-ben a T-Mobile márkanév bevezetésekor történt.

A név- és márkaváltáshoz közvetlenül kapcsolódó működési költségeket a Deutsche Telekom (DT) viseli; a licencdíjat a Matávnak kell megfizetni, ennek nagyságrendje Straub Elek szerint: "A nemzetközileg szokásos licencdíjak alsó kategóriája lesz";

A név- és márkaváltás költsége, valamint a DT Csoporttól kapott költségtérítés nettó alapon kerül elszámolásra; a költségek mértéke nem nyilvános;

Szervezeti létszámváltozás kifejezetten a név- és márkaváltás következtében nem lesz, inkább egyes ma meglévő munkakörök átrendeződése (az új szolgáltatások, jobb ügyfélkapcsolati tevékenység, új és kedvezőbb tarifastruktúra következtében is ) várható.

Straub az indokok felsorolásakor a tavalyi Westel-T-Mobile váltás átütő sikerét említette; hangsúlyozta, hogy Magyarországon a német márkák pozitív értéket képviselnek; kiemelte a tagvállalatok közötti hatékonyabb együttműködés lehetőségeit; emlékeztetett rá, hogy a Deutsche Telekom egy jelentős értéket képviselő nemzetközi márka; szerinte a T-márka teljes körű hazai bevezetése és a DT-vel való szorosabb partneri viszony növelik a magyarországi cég értékét és versenyképességét.
Kulcsszavak: Matáv

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01