Kimagaslóan eredményes az LG mobiltelefon-üzletága
Az LG 143,6 milliárd won (138,3 millió dollár) adózott eredményt ért el a negyedik negyedévben, messze felülmúlva ezzel az átlagosan 126 milliárdos elemzői becsléseket. Egy évvel korábban még 17 milliárd won veszteséggel zárta a negyedévet átszervezési költségeinek terhe miatt. A harmadik negyedévben 304 milliárd won nyereséget ért el.
Az üzemi eredmény 52 százalékkal 94,9 milliárd dollárra csökkent a won 11 százalékos árfolyam nyeresége miatt a dollárral szemben. Az elemzők 249 milliárdot vártak. Az értékesítési árbevétel 20 százalékkal 6500 milliárd wonra emelkedett a negyedévben. Az idén 28.000-30.000 milliárd won forgalmat vár az LG a 2004-es 24.700 milliárd után.
Az LG tavaly 1530 milliárd won nyereséget ért el, több mint duplájára a 2003-asnak. A Reuters Estimates előrejelzése szerint az idén 1350 milliárd won nyereségre számíthat. A Hyundai Securities szakértője ezt a várható csökkenést így indokolja: "Szkeptikusak vagyunk a kilátásokat illetően, mivel a mobiltelefon gyártás az egyetlen erőteljesen nyereséges tevékenység. Az LG-nek ezen kívül még foglalkoznia kell az erős wonnak a fedezeti pontjára gyakorolt hatásával is."
Az LG annak ellenére is, hogy viszonylag későn lépett be az erős versennyel jellemzett mobiltelefon piacra, óriási harmadik generációs készülék megrendelésekkel rendelkezik olyan nagy szolgáltatóktól, mint például a Hutchison Whampoa, vagy a France Telecom tulajdonában lévő Orange. A 45 százalékos tulajdonában lévő folyadékkristályos monitorokat gyártó LG.Philips LCD Co. Ltd. viszont az általános árcsökkenés miatt 94 százalékos nyereség csökkenést szenvedett el a negyedévben.
Az LG mobiltelefon készülék eladásainak 40 százalékos, 62 millióra történő növekedését várja az idén, még annak ellenére is, hogy az idei első negyedévi érétkesítései szezonális tényezők hatása miatt valószínűleg nem haladják majd meg a tavaly negyedik negyedévi 13,9 milliót. A harmadik negyedévben 11,8 milliót értékesített. Az erős verseny következtében nem valószínű, hogy az LG magasabb nyereségkulcsot érhetne el a negyedik negyedévi 5,6 százaléknál. A távközlési ágazat adta a forgalom 44 százalékát a negyedik negyedévben, míg a monitor és média üzletág 36 százalékot, az egyéb készülékek pedig 20 százalékot.
A Strategy Analytics piackutató cég számításai szerint az LG a harmadik negyedév folyamán előzte meg a Sony Ericssont 7 százalékos piaci részesedés megszerzésével a mobiltelefonok értékesítésében. Előtte sorrendben a Nokia, a Motorola, a Samsung valamint a Siemens AG állnak.
Kapcsolódó cikkek
- LG Google csokoládé telefon
- Összefogás után per: az LG beperelte a Hitachit
- Microsoft-LG szabadalom-engedélyezési megállapodás
- LG Csokoládé laptop
- Moszkvában debütált a kompakt LG Shine telefon
- Az LG a Cannes-i Filmfesztivál hivatalos partnere
- Késik az LG kéklézeres kombó lejátszója
- Blu-ray, HD DVD, DVD: mindent ismer az új LG író
- Nagyteljesítményű mikro Hi-Fi az LG-től
- Megérkezett Európába az LG Shine telefon
Galaxy AI: Mesterséges intelligencia a csuklódon és a füledben
A Samsung legújabb okoseszközeiben kulcsfontosságú szerepet tulajdonít a mesterséges intelligenciának (AI). A Galaxy AI egy olyan, a mindennapokat támogató intelligens technológia, amely a felhasználói igényekhez alkalmazkodik, egyaránt a fitnesz, az egészségmegőrzés és a kommunikáció területén. Az új Galaxy Watch7 és Watch Ultra okosórák, valamint a Galaxy Buds3 és Buds3 Pro fülhallgatók a vállalat első olyan viselhető eszközei, amelyeken a Galaxy AI átfogóbb, személyre szabottabb élményt nyújthat. A mesterséges intelligencia a korábbi funkciókat még színvonalasabbá teszi, miközben számos új szolgáltatást is kínál.
A HONOR Magic V3 elsőként kapja meg az AI-alapú MagicOS 9.0 frissítést
A HONOR bejelentette a MagicOS 9.0 hivatalos frissítési ütemtervét. A MagicOS 9.0 hivatalos verziója* először a HONOR Magic V3 készüléken lesz elérhető Európában decembertől. Az iparág első, minden szituációhoz személyre szabott AI operációs rendszereként a felhasználói élmény sokkal jobb lesz, beleértve a továbbfejlesztett AI funkciókat, az optimalizált ember-gép interakciót és még több személyes AI élményt.
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.