Drasztikusan nőtt az Antenna-csoport eredménye

Kovács Attila, 2005. február 11. 12:49
Az Antenna Hungária-csoport (AH) konszolidált értékesítési nettó árbevétele 2004. év során megközelítette a 27 milliárd forintot, mely 2003-hoz képest közel 6 százalékos emelkedést mutat, a csoport mérleg szerinti eredménye pedig 11,6 milliárd forintot tett ki.
Az év eseménye volt a Vodafone részvények értékesítése, mely tranzakció a beszerzési értéket 1,7 milliárd forinttal meghaladó eredménnyel járt az anyavállalatnál, szemben a konszolidált szinten jelentkező 11,3 milliárd forintos eredménnyel. Javult az anyavállalat eredményessége 2004-ben, az AH Rt. üzleti eredménye meghaladta a 2,1 milliárd forintot, adózás előtti eredménye pedig meghaladta a 1,5 milliárd forintot.

A vállalatcsoport bevételeinek 47%-a műsorterjesztésből, 23%-a távközlésből, 7%-a AntennaMikro szolgáltatásból, 5%-a szerviz szolgáltatásból, 18%-a pedig egyéb tevékenységekből származott 2004-ben. Kiadási oldalon jelentős tétel volt 2004 során a fizetendő kamatok és kamatjellegű ráfordítások (2,2 milliárd forint), mely közel 400 millió forinttal magasabb a 2003. évi értéknél. A cégcsoport hitel- és kölcsönállománya az előző év hasonló időszakához képest több mint 6 milliárd forinttal csökkent, szerkezetében év végére az éven belüli hitelek részaránya közel 100 százalékra emelkedett. Az emelkedést az Antenna Hungária Rt. Vodafone-csoporttal 2004 szeptemberében aláírt megállapodása magyarázza, a tranzakcióból származó bevétel lehetővé teszi a cégcsoport teljes hitelállományának törlesztését 2005 során.
Kulcsszavak: Antenna Hungária

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36