A vállalatvezetők az informatika szerepének megváltozására számítanak a következő öt évben
A nemzetközi minta több mint 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy vállalata a már meglévő termékcsaládokra koncentrál az új termékek és szolgáltatások fejlesztése helyett. A vezetők 54 százalékának cége nem új termékek, hanem egyre inkább innovatív üzleti modellek bevezetésével törekszik a piaci versenyelőny megszerzésére.
Az SAP elnök-vezérigazgatója, Henning Kagermann szerint az innovatív üzleti megoldások szerepe és az új üzleti ökoszisztéma körvonalazódása alátámasztja az SAP következő öt évre kidolgozott növekedési stratégiáját.
"2010-ben a vállalatoknak gyorsabban kell majd követniük ügyfeleik változó szükségleteit a sikeres működéshez" - mutatott rá Henning Kagermann. "Az üzleti élet szereplői egyre inkább alaptevékenységükre koncentrálnak, így az ügyfelek rugalmasság és kényelem iránti elvárásainak teljesítésében fokozottan kell támaszkodniuk partnereik és beszállítóik integrált hálózatára. Az informatika stratégia központi szerepet fog játszani az ügyféligények hatékony és gazdaságos formálása és követése terén. A számítástechnika történetének következő fejezetében össze kell hangolni az informatikát az üzleti működéssel, és az egyszerű költségmegtakarítási törekvések helyett a versenyelőny megszerzésének szolgálatába kell állítani az IT-infrastruktúrát."
Az eredmények tanúsága szerint a vállalatok egyre gyakrabban használják az informatikát ügyfeleik magatartásának előrejelzésére. A válaszadók arra számítanak, hogy az ügyfelek viselkedésében és szükségleteiben fellépő változások azonosítása lesz az eredményes szolgáltatási és termékinnováció legfőbb akadálya a következő öt évben. Közel negyven százalékuk nyilatkozott úgy, hogy e problémára tükrében valószínűleg többet fektet majd cége ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) megoldásai fejlesztésébe.
A válaszadók 61 százaléka szerint az informatika kritikus szerepet kap az ügyfélkapcsolatok és az ügyfélkiszolgálás színvonalának javítása terén a közeli jövőben. A többiek (31 és 30 százalékos arányban) az új termékek és szolgáltatások fejlesztése, illetve az ellátásilánc-kezelés, az SCM terén tulajdonították az informatikának a legnagyobb befolyást.
"Túl korai volna még az informatika elarctalanodását, elszürkülését jósolni" - vélekedett Erik Brynjolfsson, a MIT Sloan School menedzsment-professzora és a MIT Center for eBusiness igazgatója. "Épp ellenkezőleg: az üzleti élet szereplői valószínűleg minden eddiginél innovatívabban alkalmazzák majd az informatikát versenyelőnyük növelésére a következő öt évben. Az EUI és az SAP 4000 cégvezető bevonásával végzett vizsgálata hasonló eredményeket hozott a MIT Center for eBusiness kutatásához. Mindkét felmérésből kiderült, hogy az informatika egyre fontosabb szerepet játszik az új üzleti modellek kidolgozása és az ügyfélközpontúbb működés terén. Az adatok és a számítástechnika árának csökkenése pedig csak tágítani fogja az informatikával támogatott innovációban rejlő lehetőségeket."
A kutatási eredményekből ítélve az informatika nyújtotta versenyelőny jelentős részt az információ rögzítésének, átadásának és elemzésének képességéből ered. A válaszadók komoly javulásra számítanak a vizsgált időszakban a szükséges információk pontos és jól időzített elérése terén. Az új technológiák értékelésekor a legtöbb vezető úgy vélte, hogy az új adatkezelési és analitikai eszközök gyakorolják majd a legnagyobb hatást vállalatuk innovációs képességeire a 2010-ig terjedő időszakban.
Az "Üzleti élet 2010-ben: hogyan lehet hasznot húzni a változásból?"(Business 2010: Embracing the challenge of change) c. tanulmány ingyen letölthető az Economist Intelligence Unit vezetői információs hálószeméről (http://eb.eiu.com).
Kapcsolódó cikkek
- Az SAP beismerte, hogy leányvállalata jogtalanul szerzett információkat az Oracle-től
- Aktuális trendek a kockázatkezelési piacon
- A cégvezetők 87 százaléka rosszul méri fel az IT-kockázatokat
- SAP: kompetencia-központ a Debreceni Egyetemen
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- SAP-Novell: Közös Linux-támogatás
- NEON: pénzügyi irányítási szoftvercsomag a CODA-tól
- Oracle: új világrekord négymagos és nyolcmagos platformokon
- Novell-SAP LinuxLab közös fejlesztés
- Új bíró, halasztás az Oracle-SAP perben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.