A csökkenő LCD-árak miatt negyedéves veszteségre számít az LG.Philips
MTI Sajtóadatbank, 2005. április 7. 09:35
A dél-koreai-holland LG.Philips LCD Co. Ltd., a világ második számú lapképernyőgyártója - az összes fajta képernyőből saját állítása szerint világelső - a jövő hétfőn várhatóan veszteségről számol be, 2001-es alapítása óta először. Tavaly a folyadékkristályos képernyők (LCD) ára a kínálati többlet miatt nagyot esett, de az idén már emelkedésre számítanak a piaci szakértők.
A tavalyi második félévi, több mint 40 százalékos olcsóbbodás után az idei első negyedévben 5 százalékkal csökkentek tovább az árak, és ebből fordulat közeledtére lehet következtetni. Az LG.Philips LCD Co. Ltd. legnagyobb versenytársa, a dél-koreai Samsung Electronics Co. Ltd. azonban a negyedik negyedévig nem számít drágulásra.
A kapacitás alapján számolva az LG.Philips 18 százalékos, a Samsung 20 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik a lapképernyőpiacon, ezzel világelső.
Az árak a gyártók várakozásától elmaradó kereslet miatt csökkentek. A világ lapképernyőgyártói több mint 40 milliárd dollárt fordítanak termelési kapacitásuk növelésére az elkövetkező évtizedben. Beruházási terveiket még a jelenlegi túltermelés láttán sem szándékoznak megkurtítani.
Az LG.Philips vesztesége az adó utáni rurikában a várakozások szerint 107 milliárd von (105,2 millió dollár) a márciussal végződött első negyedévben. A tavalyi első negyedévet 627,9 milliárd von, a negyedik negyedévet 35 milliárd von adózott eredményel zárta a dél-koreai LG Electronics és a holland Philips 45-45 százalékos arányú vegyesvállalata, a 2001-ben alapított LG.Philips. Árbevételét 1,85 ezer milliárd vonra várják a tavalyi első negyedévi 2,1 ezer milliárd helyett. A legnagyobb negyedéves adózott eredményt a tavalyi második negyedben érte el a társaság, 701 milliárd vonnal. Az idei éves nyeresége várhatóan 70 százalékkal 795 milliárd vonra csökken a 2004-eshez képest, amely 62 százalékkal volt nagyobb az előző évinél.
Az LG.Philips részvénye 28 százalékkal emelkedett tavaly júniusi, 10 százalékos kibocsátása óta.
A kapacitás alapján számolva az LG.Philips 18 százalékos, a Samsung 20 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik a lapképernyőpiacon, ezzel világelső.
Az árak a gyártók várakozásától elmaradó kereslet miatt csökkentek. A világ lapképernyőgyártói több mint 40 milliárd dollárt fordítanak termelési kapacitásuk növelésére az elkövetkező évtizedben. Beruházási terveiket még a jelenlegi túltermelés láttán sem szándékoznak megkurtítani.
Az LG.Philips vesztesége az adó utáni rurikában a várakozások szerint 107 milliárd von (105,2 millió dollár) a márciussal végződött első negyedévben. A tavalyi első negyedévet 627,9 milliárd von, a negyedik negyedévet 35 milliárd von adózott eredményel zárta a dél-koreai LG Electronics és a holland Philips 45-45 százalékos arányú vegyesvállalata, a 2001-ben alapított LG.Philips. Árbevételét 1,85 ezer milliárd vonra várják a tavalyi első negyedévi 2,1 ezer milliárd helyett. A legnagyobb negyedéves adózott eredményt a tavalyi második negyedben érte el a társaság, 701 milliárd vonnal. Az idei éves nyeresége várhatóan 70 százalékkal 795 milliárd vonra csökken a 2004-eshez képest, amely 62 százalékkal volt nagyobb az előző évinél.
Az LG.Philips részvénye 28 százalékkal emelkedett tavaly júniusi, 10 százalékos kibocsátása óta.
Kulcsszavak: LG.Philips
Kapcsolódó cikkek
- A vártnál kisebb veszteség az LG.Philipsnél
- Továbbra is veszteség az LG Philipsnél
- Akár egymilliárd dolláros pénzbüntetést is kaphatnak a kartellgyanúba keveredett LCD-gyártók
- Kartellgyanúba keveredett az LG és a Samsung is
- Az árak csökkenése veszteségessé tette az LG.Philips negyedévét
- Az LG.Philips LCD első negyedéve: veszteség helyett nyereség
- LG.Philips Displays csőd - el kell adni a lengyel és cseh üzemeket
- A Philips csökkentette részét az LG.Philipsben
- LG.Philips: javított a második negyedhez képest
- Lengyelország: bízik az LG Philips milliárdos beruházásában
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
2024. november 5. 13:27