Egészségügyi-informatika: Csökken a sorban állás a szakrendelőkben
Rövidebb idő alatt készülnek el a laborleletek
A Bajcsy-Zsilinszky Kórház teljes fekvőbeteg rendszerének kialakításával könnyebben kezelhető grafikus modul segíti majd a gyógyító munkát.
A Schöpf-Mérey Ágost Kórházban a most bevezetett új rendszernek köszönhetően a teljes betegellátás speciális grafikus rendszerben történik, jelentősen gyorsítva és egyszerűsítve az adminisztrációt, ezáltal több idő jut majd a tényleges gyógyító tevékenységre.
Szintén a Meditcom korszerű betegellátási rendszere működik a Ferencvárosi és hamarosan elindul az Óbuda-Békásmegyer Egészségügyi Szolgálat szakrendelőiben. A rendszerben a betegek az interneten keresztül, online módon kérhetnek előjegyzést a szakrendelésekre, majd a konkrét időpontra megérkezve - a banki ügyintézésben már jól megszokott - sorszámot kapnak, így a rendszer automatikusan hívja be a rendelésre őket. Ezenfelül a háziorvosok is beutalhatják ilyen módon a betegeket és az elkészült vizsgálati eredményekről sms-t küld a rendszer.
Az újonnan bevezetett rendszerek a betegeket arra ösztönzik, hogy tervezzék meg a szakrendelések igénybevételét, az orvosoknak jelentősen könnyítik és leegyszerűsítik az adminisztrációt elősegítve ezzel a hatékony és korszerű betegellátást.
Dr. Zsolnai Gábor, a Meditcom Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: „2005-re közel 350 milliós árbevételt terveztünk a medikai rendszerek területén és további bevételeket az ágazati projektekből. Az első negyedév bíztató képet mutat hiszen számos sikeres, már bevezetett projekttel büszkélkedhetünk és az ezen időszakra tervezett árbevételeink is a terveknek megfelelően alakultak”.
Kapcsolódó cikkek
- Új informatikai rendszer a Bethesda Kórházban
- Egészséget, életminőséget segítő ambiens rendszerek
- Új írható Verbatim CD és DVD lemezek az egészségügynek
- Forráskódot tett közzé a Microsoft
- Beteggé tesz a Wii
- Philips noteszgép ergonómikus felépítéssel
- Lakossági légszennyeződés-előrejelzés Londonban
- Magzati szívmonitoring a Pannontól
- Az e-mail-függőség veszélyesebb a marihuána-fogyasztásnál?
- RFID a műtőben, MR-felvételek mozgó paciensekről
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.