Növekedési tényezők: innováció és alkalmazkodó üzletpolitika
De melyek azok a tényezők, amelyek pozitívan befolyásolják a vállalat növekedését? A megkérdezett nagyvállalatok szerint – országtól függetlenül - a legnagyobb befolyásoló erőt az emberi tényező, ezen belül pedig elsősorban a vezetők jelentik. Ők azok, akik a növekedést elindítják, koordinálják és ellenőrzik az adott vállalaton belül. Európai szinten a vállalatok 46%-a tartja a növekedés legbiztosabb garanciájának a cégvezetés részéről kezdeményezett növekedést.
A vállalati szervezeti felépítést illetően a decentralizált struktúra kedvez a növekedésnek, olyan környezetet teremtve, ahol a menedzserek mernek kreatívak, innovatívak lenni és kockázatot vállalni a kitűzött eredmény eléréséért. Sőt a bizalmon, nyitottságon alapuló kultúra - a felmérés szerint - a vállalati növekedés általánosan elfogadott előfeltétele. Érdekes, hogy bár a bizalom-alapú szervezet növekedésre gyakorolt hatása elismert, a megvalósítás foka egyedül Magyarországon felel meg ennek. Szintén az elismert fontossági szint felett értékelik a magyar cégek a csapatszellemet. Az egytől-tízig terjedő skálán értékelve, a vállalatok ennek a fontosságát 7,4 pontra, míg a megvalósítását 7,8 pontra értékelték. Ez utóbbi tekintetében pedig európai szinten is elsők vagyunk. Magasabbra értékelik továbbá a magyar vállalatok a kockázatvállalási készség hatását a növekedésre és közelebb is járnak ennek megvalósításához, mint európai társaik.
Jelentős növekedési lehetőség rejlik az innovációban. Az élvonalhoz tartozó cégek az innováció követésével és gyors alkalmazásával segítik növekedésüket. A különböző innovációs szegmensekben a gyors „követők” arányát vizsgálva elmondható, hogy a közép-kelet európai régió és az EU más országaihoz viszonyítva Magyarországon van a legtöbb, a változásokhoz gyorsan alkalmazkodni képes vállalat. Bár a felmérés eredményei szerint erre csak fegyelmezett vállalati költségvetési keretek között van lehetőségük.
A növekedési stratégia elemeinek megfelelő ismerete mellett megfigyelhető, hogy a magyar vállalatok 56%-a már megtapasztalta a növekedési stratégiáról a konszolidációs stratégiára való váltást. Ugyanez az arány Kelet-Közép Európában 10%, míg a többi európai uniós országban 31%-ot tesz ki. A jelentősebb növekedést gátló tényezők között a megkérdezettek önkritikusan a belső tényezők szerepét emelték ki. Az egyéb környezeti tényezők (politika, jogi szabályozás) hatását a régióban megkérdezettek 6-9%-a ítéli fontosnak, míg nyugat-európai társaik 23%-ának véleménye szerint jelent ez növekedési gátat. A kockázatkerülő, rugalmatlan, nem motiváló vállalati kultúra 22%-ban jelent gátló belső vállalati tényezőt, az EU más országaiban megjelölt 25%-kal szemben. Ugyanakkor a magyar piacon a vállalatok közötti versenyhelyzetet is csak 9%-ban értékelik gátló tényezőként, szemben a 14%-os európai átlaggal.
Kapcsolódó cikkek
- 2,3 milliárd emberé a 3 milliárd mobil-előfizetés
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- Mobil vagy egymillió font?
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Az adathalászat növekedést, a botok előfordulása csökkenést mutat
- Regionális központot nyit Debrecenben a BT
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- Májusi kémprogram toplista
- A csökkenő árak mérséklik a globális chip-eladást
- Az energiaköltség növeli az informatikai kiadásokat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.