Oracle: az új EU-tagországok kisvállalkozásai sok megszerezhető forrásról lemaradnak
Az első, hogy bár az új tagországok kisvállalkozásai nem késlekednek a pályázatok benyújtásával, nem rendelkeznek elég ismerettel és erőforrással ahhoz, hogy a bonyolult jelentkezési folyamatot irányításuk alatt tartsák, aminek következtében pontatlan pályázatokat nyújtanak be. Lengyelországban például az egyik, kezdő kisvállalkozásoknak nyújtott támogatásra 700 jelentkező adta be pályázatát, de közülük csak 200 felelt meg a technikai követelményeknek. Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknak nyújtott támogatásra 11 ezer vállalat jelentkezett, de a pályázatok 60%-a technikai pontatlanságokat tartalmazott.
A második probléma, hogy a magán- és az állami szektor közötti együttműködés hiánya szintén gátja lehet az EU-alapok hatékony felhasználásának. A közszférának nehézséget okoz azon projektek sikeres "levezénylése", amelyek a minőség, a technológiahasználat és a kitűzött cél tekintetében magas színvonalat képviselnek. A magánszektor általában nem érdeklődik a köz érdekét szolgálni szándékozó projektek iránt. Ez a polarizált hozzáállás olyan projekteket eredményez, amelyek ugyan a magánbefektetőknek hasznot hoznak, de a helyi közösségeknek csekély előrelépést jelentenek. A sikerre legnagyobb eséllyel pályázó projektek azonban általában a két szektor együttműködéséből születnek meg.
Az Oracle DirectEurope ingyenes szolgáltatása mindkét problémára megoldást kínál. Az immár több mint egy éve működő DirectEurope a régió első olyan online szolgáltatása, amely támogatást nyújt az EU-hoz újonnan csatlakozott Magyarország, Lengyelország és Szlovákia vállalatai számára az unió strukturális alapjaiért folyó versengés során. A szolgáltatás támogatja a vállalkozókat, az önkormányzatokat és a kis- és középvállalatokat az EU strukturális alapjaiból való támogatások elnyeréséhez szükséges pályázatok kidolgozásában, megkönnyítve és felgyorsítva a színvonalas pályázati anyagok elkészítését.
A jelenlegi állapot szerint a DirectEurope szolgáltatásra több mint 2900 felhasználó regisztrált Magyarországon a 2004. áprilisi indulás óta, több mint 1500 felhasználó regisztrált Szlovákiában a 2004. szeptemberi indulás óta, és több mint 3300 felhasználó regisztrált Lengyelországban a 2005. januári indulás óta.
"Az Oracle tavaly indította útjára DirectEurope szolgáltatását, mivel felismerte, milyen problémákkal kell a vállalatoknak szembenézniük az EU-alapok követelményeinek megfelelő pályázatok elkészítése során" - mondta Alfonso Di Ianni, az Oracle Corporation első elnökhelyettese, aki az új EU-tagországok régiójáért felel. "A DirectEurope szakemberei együttműködnek a helyi bankokkal és tanácsadókkal annak érdekében, hogy az új EU-tagállamok segítséget kapjanak jól átgondolt projektjeik kifejlesztéséhez, ami jelenleg csaknem 8000 felhasználó pályázatának elbírálását gyorsíthatja fel. A támogatások hatékony felhasználásának biztosítása segíti a hosszú távú növekedést, a munkahelyteremtést, és növeli a versenyképességet és az innovációt a különböző európai uniós régiókban."
"Az új tagállamok mindenkit megleptek azzal, hogy a vártnál több támogatható projekttel pályáztak EU-alapokért" - jegyezte meg Delia Meth-Cohn, az Economist Corporate Network CEEMEA régióért felelős vezető tanácsadója. "Ez sokkal jobb eredmény, mint például Görögországé vagy Olaszországé, amelyek még mindig nem használják ki teljes mértékben lehetőségeiket. Hosszú távon azonban a fontos kérdés nem csak az, hogy el tudják-e költeni a pénzt, hanem az, hogy ezt hatékonyan teszik-e. Képesek lesznek-e az új tagállamok a fenntartható növekedés szolgálatába állítani a megszerzett forrásokat, vagy csupán a lemaradás okait finanszírozzák általuk?"
Kapcsolódó cikkek
- Áprilisban ismét HOUG konferencia
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- Az Oracle Magyarországon is bemutatja az Oracle SOA Suite 10g 3.-at
- Füzes Péter az Oracle közép-kelet európai üzletfejlesztési igazgatója
- Grid-index: Magyarország gyengébb a közepesnél
- Oracle: Grid Computing és SOA a zászlón
- HOUG: tizedszer gyűltek össze a magyarországi Oracle felhasználók
- Nexon bérszámfejtés Oracle platformon
- Az Oracle jelentősen növelte piaci részesedését a kkv-k piacán
- Megoldás a termékadatok távoli szinkronizálására
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.