Hírnév kisvállalatoknak
Miért lenne szüksége kommunikációs ügynökségre egy kis informatikai cégnek? Az online játékokat fejlesztő Solware Kft. ügyvezetője, Hontvári József számára sokáig nem volt kérdéses, szüksége van-e cégének pr-ra, a hírnév kialakult magától.
A Solware 2000-ben kezdett bele Java alapú online játékok fejlesztésébe, első szoftverük a 3D Billiards volt, ami - világ egyetlen 3 dimenziós online biliárdjaként - ez idő tájt igazi különlegességnek számított. A cég tehetségét számos multinacionális vállalat elismerte, így a Solware játékai hamar kikerültek a Real, az Eurosport, az RTL, a Sun és egy sor más multimédia és informatikai óriás portáljára. Napjainkban - alig néhány évvel később - a kft. bevételének döntő része már abból a 100 millió bannerből származik, amit a cég havonta megjelenít a partnerek weboldalaira kikerült játékok mellett, illetve az időközben elindított és 43 nyelvre lefordított saját játékoldalán, a www.flyordie.com-on.
"Néhány hónappal ezelőtt aztán történt valami, ami megváltoztatta gondolkodásunkat a kommunikációról. Elnyertük az Európai Multimédia Szövetségek Konvenciójának díját, az Európai Kiválóság a Multimédiában Díj arany fokozatát. Nagy élmény volt számomra kezet rázni a díjat átadó Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter úrral, és azt vártam, hogy végre felfigyelnek majd ránk a hazai piac meghatározó szereplői" - mondja Hontvári József.
Az ügyvezetőnek azonban csalódnia kellett, a CeBIT-en átadott elismerés hazai sajtóvisszhangjának zöme a díj platina fokozatát elnyerő - a közvélemény számára sokkal jobban ismert - Carnation Rt. sikerét taglalta.
Lehetőség a kommunikációra
"Úgy éreztem, több figyelmet érdemelnénk. A világ legjobb3 dimenziós online biliárdjátékát fejlesztjük, és oldalunkon, a www.flyordie.com-on több mint 4 millió internetező regisztrált már a világ minden tájáról. Néhány fős kis magyar vállalatként nemzetközi reklámkampányokat tudunk megvalósítani, és mindezt önerőből értük el" - folytatja az ügyvezető. "Csalódottak voltunk, amikor nem kaptuk meg a nekünk járó figyelmet, ezért úgy döntöttünk, keresünk egy profi kommunikációs ügynökséget."
A Solware ügyvezetője az interneten talált rá a Sakkom Interaktív pr és marketingkommunikációs ügynökségre, és a két cég hamarosan felvette egymással a kapcsolatot.
"A pr ügynökségek általában a nagyobb ügyfeleket és a hosszú távú szerződéseket kedvelik, és természetesen mi sem képezünk kivételt" - mondja Széll András, a Sakkom Interaktív ügyvezetője. "Azonban mindez nem jelenti azt, hogy egy kisvállalat nem vehetné igénybe szolgáltatásainkat, hiszen csak a kreativitáson múlik, sikerül-e olyan projekttervet készíteni, mely egyrészt megfizethető számára, másrészt biztosítja az elvárt üzleti célokat."
Sajtó és szakértelem
A Sakkom Interaktív által kidolgozott projektterv alapját egy sajtóközlemény megírása és kiküldése képezte.
"Megmondom őszintén, hogy ez nem tűnt olyan zseniális ötletnek" - mondja Hontvári. "Azt gondoltuk, hogy egy közleményt mi magunk is meg tudnánk írni, de szerettük volna kipróbálni, mit tud egy újságírói tapasztalattal rendelkező, a sajtót ismerő profi kommunikációs ügynökség. Amikor a Sakkom munkatársai először több órát interjúztattak bennünket, majd 5 különböző verzióban készítették el a közleményt, megértettük, hogy egy pr és marketingkommunikációs ügynökség szemlélete alapvetően eltér a miénktől. Ahol mi egy eseményt láttunk, ők egy egész történetet, ahol mi egy terméket, ők kommunikációs lehetőséget."
A kommunikációs ügynökség 500 kontaktból álló sajtólistát készített a Solware számára. Az 5 részcsoportot a magyar informatikai, gazdasági, média és játékmagazinok mellett a nemzetközi játékportálok képezték. A sajtóközlemény megírásán és kiküldésén túl az ügynökség vállalta, hogy a Solware kommunikációját egy hónapos időtartamra menedzseli.
"Az eredmények messze meghaladták előzetes várakozásainkat. Több mint 35 különböző magyar médiumban jelent meg sajtóközleményünk, beleértve több magazint, heti- és napilapot, rádiót és televíziót. Együttműködési ajánlattal keresett meg minket számos portál, és Magyarország egyik vezető webfejlesztő ügynöksége" - sorolja az eredményeket Hontvári József. "Ugyanakkor megértettük azt is, mennyi mindent tehetünk meg hitelességünk megteremtése, kommunikációnk eredményességének növelése érdekében. Beláttuk, hogy milyen fontos lenne kibővíteni weboldalunkat, elkészíteni egy többnyelvű médiaajánlatot" - folytatja a Solware ügyvezetője, aki szerint minden kisvállalatnak érdemes elgondolkodnia azon, megtesz-e mindent hírnevének megteremtése érdekében.
Karnyújtásnyira
"Létezik néhány költséghatékony módszer, melyet a kisvállalatok is könnyen felhasználhatnak, ha tudatosabban szeretnék kezelni kommunikációjukat" - állítja Széll András. Az MTI 29 000 forintért küld szét a magyarországi médiumok számára egy maximum 1800 karakteres sajtóközleményt, és 5500 forintot számol fel minden további 300 karakterért. A Sakkom Interaktív alapító - Széll András és Kolma Kornél - által kidolgozott PResscenter 13 000 forintért teszi meg ugyan ezt, terjedelmi korlátozás nélkül. A szolgáltatás ötletének kidolgozásakor pontosan a kisvállalatok igényeinek kiszolgálása vezetett minket. A PResscenter segítségével minden vállalat eljuttathatja közleményeit több mint 1500 magyarországi újságíró számára" - mondja Kolma Kornél, a Sakkom Interaktív társtulajdonosa, az online pr központ szellemi atyja. "Ugyanakkor maga a szolgáltatás nem volt igazán sikeres az elmúlt években. A kisvállalatok ugyanis ritkán kommunikálnak magukról, a nagyobbak pedig vagy kommunikációs munkatársakat foglalkoztatnak, vagy egy ügynökséget bíznak meg a feladattal" - folytatja a szakember. "Pontosan ezért mozdultunk el mi is az értéknövelt szolgáltatások irányába, és hoztunk létre egy full service kommunikációs ügynökséget, a Sakkom Interaktívot."
A Sakkom alapítói azonban nem felejtették el a kisvállalatokat sem, ahogyan ezt a Solware esete bizonyítja. Az online játékfejlesztőhöz hasonló kisebb cégek számára az ügynökség kisvállalati csomagot hozott létre. Ez 250 000 és 500 000 forint közötti áron egy 1-2 hónapos projekt megvalósítását takarja, ami alapvetően sajtókommunikációt, valamint az ügyfél kommunikációs tevékenységének átvilágítását és pr, marketingtanácsadást foglal magába, természetesen az ügyfél testére szabva.
Kapcsolódó cikkek
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Microsoft készen áll a reklámpiaci szerepre
- Etarget: 28 százalékkal nő az internetes hirdetési piac
- Amerikai befektető vásárolja meg a Webreklám.hu-t
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A Google rádiós reklámokat is értékesít
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- Termékelhelyezés a digitális technikák segítségével
- Az elektronikus reklámpiac mérete 2006-ban 73 milliárd forint volt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.