Csak kevés magyar tudja pontosan, miért jó a digitális televíziózás
Veszélyben az analóg műsorsugárzás 2012-es megszüntetése?
- A kutatási eredmények arra intenek, hogy a szolgáltatóknak megfontoltan, nagyfokú körültekintéssel, átgondoltan kell közelíteniük a digitalizáció kérdéséhez - mondta Szűcs László a Média Hungary 2005 konferencián. A média- és sajtókapcsolati igazgató megemlítette még, hogy a hollandiai UPC az európai kábelszolgáltatók közül az eddigi legambiciózusabb digitális stratégia megvalósításába kezd ősztől: 300 millió eurós befektetéssel (körülbelül 75 milliárd forint) összesen kétmillió előfizetőnek osztanak ki ingyenesen set-top-boxokat. Azt szeretnék ezzel elérni - magyarázta Szűcs -, hogy két éven belül a hollandiai előfizetők körében általános legyen a digitális televíziós platform, amelynek révén javul a műsorok vételi minősége, bővülhet az elérhető tartalmak köre, és az előfizetők az on demand jellegnek köszönhetően a műsorokat akkor nézhetik meg, amikor idejük engedi vagy kedvük tartja. Hollandiában jelenleg a világ élmezőnyétől jelentősen lemaradva, egyelőre a lakosság alig 7-8 százaléka televíziózik digitálisan, aminek az az oka, hogy a kontinens egyik legjobban "bekábelezett" országában szinte mindegyik háztartásban már analóg módon is jó minőségű, sok csatornát tartalmazó kábeltévés szolgáltatás érhető el.
Az igazgató a magyarországi átállási folyamatról azt mondta, a UPC Magyarország elszánt, hogy folyamatosan, még 2010 előtt - jóval a földi analóg műsorsugárzás tervezett megszüntetését megelőzően - a saját hálózatain hazánkban is megvalósítsa a teljes digitális átállást.
A mostani kormányzati tervek szerint 2012-ben szüntetnék meg Magyarországon az analóg földfelszíni sugárzást, bár az még kérdéses, ez az időpont valóban tartható lesz-e. Mint a konferencián más előadók - például Kárpáti Rudolf, az Antenna Hungária Rt. műsorterjesztésért felelős vezérigazgató-helyettese - szájából elhangzott, egyelőre a jogi előkészítés is igen lassan halad. Ráadásul egyes vélemények szerint a médiatörvény módosítása is indokolt volna, amihez viszont kétharmados parlamenti támogatás szükséges. Az analóg sugárzás 2012-es hazai megszüntetésének tarthatatlanságára utal, hogy a digitális technológia elterjesztésében élenjárónak számító Egyesült Királyságban is 2012-ben szüntetnék meg az analóg sugárzást, pedig a britek idejekorán megkezdték a felkészülést, és a háztartások 60 százaléka már most digitális az AGB Nielsen Media Research nevében megszólaló Vörös Csilla közlése szerint, szemben a magyarországi háztartások 4 százalékával, amely 4 százalék ráadásul csak a UPC Direct műholdas szolgáltatásból adódik.
Egyébként a UPC Magyarország média- és sajtókapcsolati igazgatója szerint a digitális televíziós technika elterjedését nagyban segíti az a világtendencia, hogy a set-top-boxok ára látványosan zuhan, továbbá egyre népszerűbbek a nagyképernyős tévékészülékek, a DVD lejátszók és a házi mozi rendszerek, amelyek révén a tévénézők már megtapasztalhatják, mit jelent a magasabb szintű kép- és hangélmény, és az emberek egyre elszántabbak lesznek, hogy digitális környezetet alakítsanak ki maguk körül.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- 2009-től digitális átállás, döntött az Országgyűlés
- Hardverfejlesztésbe kezdett a DivX
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- Digitális tévézés notebookon - a belső tunerkártya előnyei
- A kis- és középvállalatok versenyképességéért - workshop és kiállítás
- Grepton Folyamatok e-Z-ig Szakmai Konferencia
- Forum Nokia technológiai napok Magyarországon
- Systems' Day konferencia - először
- Mobil tévézésben még elsők lehetünk
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az eMAG és a Rejoy elindítja az Easy Buyback programot
Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt is beforgathatják új okostelefonjuk megvásárlásába.
Ünnepeld a futball életérzését csevegés közben és nyerj te is a Viberen
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és a hangalapú kommunikáció globális piacvezetője minden igazi futballrajongót meghív, hogy vegyenek részt interaktív tippjátékában, amely még közelebb hozza a barátokat, családtagokat és kollégákat az eseményekhez.
Stúdió kaliberű portréfotózási képességekkel érkezik a HONOR 200 termékcsalád
A HONOR, Európa leggyorsabban növekvő okostelefon-márkája ma a párizsi Hipódromo de París-Longchamp helyszínén egy látványos rendezvényen mutatta be a HONOR 200 termékcsaládot. Az eseményen – amelyen több mint 800 európai újságíró és partner vett részt – a vállalat megerősítette, hogy a HONOR 200-as széria Magyarországra is érkezik. Ezzel együtt most először lesz kapható a régióban és az országban a HONOR 200 és a HONOR 200 Pro.
Az érettségire való felkészülésben is jól jöhetnek az okostelefonok
Az emelt szintű szobeli érettségik már nagyban zajlanak, alig két hét múlva pedig a középszintűek is elkezdődnek. A diákok számára fontos, hogy koncentráljanak, összeszedjék gondolataikat, és rendezetté tegyék hétköznapjaikat az ideális felkészüléshez. A HONOR által ajánlott alkalmazások pontosan ebben segítenek.
Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést
Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik, 94 százalékuk védekezik is valamilyen módon a visszaélésekkel szemben. Ugyanakkor 15 százalék azok aránya, akik inkább kerülik az online fizetést, annyira félnek az adathalászattól.