Nyílt levél a megszüntetett T-Online ADSL előfizetésekkel kapcsolatban
Címzettek:
Informatikai És Hírközlési Minisztérium, Kovács Kálmán miniszter úr,
Nemzeti Hírközlési Hatóság, Pataki Dániel elnök úr,
Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjének Hivatala, Juhász Károly úr,
Magyar Telekom Rt., Dr. Straub Elek elnök-vezérigazgató úr,
Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE),
Internet Szolgáltatók Tanácsa (ISZT),
Másolatot kapja:
T-Online Rt., Simó György vezérigazgató úr,
Tárgy: T-Online etikailag kifogásolható magatartása ADSL előfizetőivel szemben
Tisztelt Címzettek!
Mint ismeretes a napokban Magyarország piacvezető Internet-szolgáltatója a T-Online) korábbi nevén Axelero Internet Rt.) etikai és jogi szempontból erősen kifogásolható lépést tett; nevezetesen körülbelül ötven előfizetőjének 60 napos felmondási idővel megszüntette addigi ADSL szerződését.
Az indoklásban gazdaságossági szempontokra hivatkozott a levél, majd, és amint ezt később Simó György vezérigazgató úr az online médiának kifejtette, kiderült, hogy az érintett, korlátlan adatforgalmi szerződéssel rendelkező felhasználók túl sok adatot (150-250 Gigabájtot havonta) forgalmaztak a szolgáltató hálózatán.
Tudvalevő, hogy a Magyar Telekom Rt. (korábbi nevén Matáv Rt.), a T-Online Rt. anyavállalata, több ízben is sávszélességet duplázott az ADSL előfizetők részére. Ezzel lehetővé vált, hogy az előfizetők a fent megadott 150-250 gigabájt akár háromszorosát, bizonyos esetekben ötszörösét is forgalmazzák egy hónapban. Szerződés szerint természetesen – mivel a T-Online az Otthon csomagot (is) korlátlanként reklámozza, – kizárólag a technikai korlátok szabhat(ná)nak határt az ADSL felhasználóknak. Azt természetesen nem vitatjuk, hogy jogszerű a felmondás, de az indoklása az összes körülmény ismeretében elfogadhatatlan.
Az Internet fejlődésének jelenlegi szakasza a multimédiás tartalmak fele mutat: pl. online rádió és tévé, és ezek minőségi javulására, ezen intézkedés azonban falat épít a fejlődés vívmányainak kihasználása és a felhasználók közé.
Jelen esetben, azonban a szolgáltatás teljes kapacitásának 30%-os kihasználásáért bontottak szerződést az ügyfelekkel, minden előzetes figyelmeztetés nélkül, tehát példát statuálva ezáltal, tudatták a többi ügyféllel, hogy a szolgáltatás túlzott kihasználása szerződésbontást von maga után.
Ez az intézkedés álláspontunk szerint súlyosan veszélyezteti az előfizetői jogbiztonságot, mivel az ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) és az előfizetői szerződés nem tartalmaz semmilyen kitételt azzal kapcsolatban, mi tekinthető a szolgáltatás túlzott használatának. Súlyos körülménynek tekintjük továbbá, hogy a szerződés felmondását nem előzte meg semmiféle figyelmeztetés, és nézetünk szerint nem elvárható az előfizetőtől, hogy a szolgáltatás igénybevétele során figyelembe vegye a Szolgáltatónak saját működésére vonatkozó gazdaságossági szempontokat.
Úgy véljük, felesleges hosszasan ecsetelni milyen etikai, jogi és fogyasztói aggályokat vet fel a fenti intézkedés, nem beszélve arról a lehetőségről, ha és amennyiben a legnagyobb szolgáltató ezt ilyen formában konzekvenciák nélkül megteheti, ez milyen jövőbeli folyamatokat jelezhet előre.
Kérjük a fentiek alapján a címzettek segítségét, hogy saját hatáskörükben indítsanak vizsgálatot. Célunk, hogy a nevezett felhasználók szerződését ne szüntesse meg a szolgáltató, illetőleg, hogy a jövőben se élhessen hasonló eszközökkel, sem a T-Online Rt. sem más szolgáltató.”
Üdvözlettel:
Németh Attila
NETÉRT Egyesület
- elnök -
Kóczán Péter
Internet Fejlesztési Alapítvány
- A Kuratórium elnöke –
Balsai Péter
Linux-Felhasználók Magyarországi Egyesülete
- elnök -
Kapcsolódó cikkek
- Kombinált internetcsomagok a T-Online-tól
- Növekvő sávszélesség a Kábelneten
- Iránban betiltották a szélessávú internetet
- Saját igényeink alapján állíthatjuk össze ADSL-csomagunkat a T-Online-nál
- Újabb elmarasztalás, ezúttal bírság nélkül
- Invitel: Megtéveszti a fogyasztókat az EnterNet
- Tiltakozásul felfüggeszti az ADSL-eladást az EnterNet az Invitel területén
- Kétszázezer T-Online DSL előfizető
- Kedvezményes internetelérés pedagógusoknak
- NHH határozatok a szélessávú piaci verseny növeléséért
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.