DataHome Szerverközpont: fél év alatt több mint kétszeres növekedés
A szerverhoszting szolgáltatást az internetes tartalomszolgáltató cégek - például webáruházak, hirdetési- és hírportálok - igényei hívták életre a kilencvenes évek elején. Ezeknek a vállalkozásoknak szervereik biztonságos elhelyezésére és működtetésére olyan speciális géptermekre volt szükségük, ahol biztosított a nagy sávszélesség, a szünetmentes energiaellátás, az állandó műszaki felügyelet, a fizikai és hálózati biztonság, valamint a por- és páramentes levegő és az állandó hőmérséklet. Egy-egy ilyen gépterem felállítása és üzemeltetése több tízmillió forintba is belekerülhet - ennek az összegnek viszont csak a töredéke, ha a cég egy erre a célra kialakított szerverközpontban helyezi el a gépeit.
A magyarországi szerverhoszting piac az elmúlt négy évben látványos fejlődésen ment keresztül. Amíg a kilencvenes években csupán 50-100 szerver működött szerverközpontokban, a szolgáltatásra 2001-től már markáns kereslet mutatkozott. Ebben az évben 300-400 szervert szolgáltak ki ilyen módon, és ez a szám évről évre 30-50 százalékkal nőtt.
A GTS-Datanet becslései szerint hazánkban jelenleg 3500 szervert működtetnek szerverhoszting központokban; a gépek 70 százaléka közepes méretű cégeké, 15-15 százalékuk pedig kis- és nagyvállalkozásoké. A piac döntő többségét három szolgáltató határozza meg, köztük a GTS-Datanet, amelynek piaci részesedése jelenleg 10 százalék körül van.
A GTS-Datanet várakozásai szerint a hazai szerverhoszting piac továbbra is komoly fejlődésnek néz elébe, bár ennek mértéke a korábbinál valamivel visszafogottabb lesz: a cég a következő évekre 10-20 százalékos fejlődést prognosztizál. A szolgáltatást igénybe vevő cégek száma várhatóan nem nő tovább ugrásszerűen, a piac bővülése inkább a már meglévő ügyfelek által beállított újabb és újabb szervereknek lesz köszönhető.
Kapcsolódó cikkek
- Az Nvidia Tesla szuperszámítógép-család néhány új részlete
- Supermicro SuperBlade pengék két- és négymagos CPU-kal
- Az energiaköltség növeli az informatikai kiadásokat
- Sun pengekiszolgáló a "nehézsúlyú" versenyzőknek
- GTS-Dtanet: egyre több szélessávú-előfizető
- „PatchMeter” –szerverbiztonsági adatok mérése
- Sun pengeszerverek Intel processzorokkal
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- IBM pengeszerverek kisvállalkozásoknak
- Az IBM és a HP uralja a szerverpiacot
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.