Hálózatos bérszámfejtés a Wienerbergernél

forrás Prim Online, 2005. szeptember 30. 12:54
Eredményesen zárult le a nexONBÉR bérügyviteli és a nexONTIME beléptető- és munkaidő-nyilvántartó rendszer bevezetése a Wienerberger Téglaipari Rt.-nél. A NEXON megoldásaival a vállalat szakértői egy központilag menedzselt, hálózatos bérszámfejtési megoldást alakítottak ki, ami a beléptető és munkaidő-nyilvántartó rendszerrel történő automatikus adatkommunikáció révén jelentősen egyszerűsítette a Wienerberger adminisztrációját.
A Wienerberger Téglaipari Rt. gyártókapacitása 15, az ország különböző régióiban elhelyezkedő gyárat számlál. A vállalat a bérszámfejtést korábban lokális szinten, vagyis a 15 telephely mindegyikén egyedileg oldotta meg, majd az adatok a budapesti adminisztrációs központban kerültek összesítésre. „Mivel korábbi bérszámfejtő programunk nem támogatta a hálózatos megoldást, így a központból egyszerűen nem láttuk azonnal, hogy mi történik, vagy éppen mi okozza a problémát a gyárak bérszámfejtésében. A lokális rendszerekben felmerülő hibák kijavítása gyakorlatilag lehetetlen volt, és ez egy új, korszerű bérügyviteli rendszer bevezetését sürgette.” – mondta Burai Zsolt, a Wienerberger Rt. informatikai vezetője.

A vállalat ezért úgy döntött, hogy lecseréli bérügyviteli programját, és a többkörös kiválasztás eredményeként a NEXON rendszerei mellett tette le a voksát. „A NEXON megoldásai „alapfelszereltségében” tartalmazzák a több telephelyes cégek kezelésének lehetőségét. A szoftverek megfelelően támogatottak, kiválóan illeszkednek Microsoft környezetbe, igény szerint testreszabhatóak és végül a NEXON komoly referenciákkal rendelkezik.” – ismerteti a választás okait Burai Zsolt.

Az idén januárban éles fázisba került projekt során technikai kihívást jelentett a bérrendszer és a sokféle munkarend közötti kapcsolat megteremtése, mivel a Wienerbergernél több mint 30 különböző munkarend van érvényben, és a vállalat folyamatosan, 3 műszakban folytat termelést. „Nagyon pozitív volt számunkra, hogy a NEXON munkatársai egyedi igényeinket egy testreszabott rendszerré formálták. A bevezetés során maximális támogatást vártunk el, és ezt meg is kaptuk. Különösen nagy segítséget jelentett, hogy a NEXON szakértői ott voltak velünk az első három-négy bérszámfejtési hónapban, amikor különféle beállítási és paraméterezési feladatokat kellett végrehajtani. Most pedig beszélhetünk a konkrét eredményekről is.” – mondja az informatikai vezető.

Ma, ha a Wienerberger egyik telephelyén tisztázandó kérdés merül fel, elegendő a budapesti központban a képernyőre nézni, máris megtalálható és korrigálható a probléma. A korábban lokális munkaidő-nyilvántartásokat szintén sikerült központosítani, és a papír alapú helyett a vállalat áttért az elektronikus adatfeldolgozásra. A munkaidővel kapcsolatos adatok a nexONTIME rendszerből automatikusan kerülnek át a nexONBÉR bérügyviteli rendszerbe. A vállalat ezen kívül az egyedi munkarend szerint dolgozó munkatársainak munkaidejét is a NEXON rendszereiben tervezi meg. „Informatikai szempontból a központosított rendszer a megfelelő megoldás a bérszámfejtésre, így sokkal könnyebb, hatékonyabb az üzemeltetés. Mind a nexONBÉR, mind a nexONTIME felhasználóbarát, „életszagú” program, ami a magyar viszonyokra szabott és folyamatosan frissíthető. Összességében azt mondhatom, hogy elértük a célunkat a NEXON rendszereinek bevezetésével, mert költség és időkereteken belül lezajlott a projekt és hozta az elvárt eredményeket.” – összegzi tapasztalatait Burai Zsolt.
Kulcsszavak: ügyvitel Nexon

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01