LG.Philips: javított a második negyedhez képest

MTI Sajtóadatbank, 2005. október 12. 09:04
A dél-koreai-holland LG.Philips LCD Co. Ltd., a világ második számú lapképernyőgyártója - az összes fajta képernyőből saját állítása szerint világelső - kedden 227 milliárd vonos (218 millió dollár) adózott eredményt jelentett a harmadik negyedévről, több mint ötször nagyobbat a második negyedévi 41 milliárd vonnál, habár még 22 százalékkal elmaradt a tavalyi harmadik negyedben elért 291 milliárd vontól.
Mind az eladott mennyiségek, mint az árak javultak a lapos képernyőknél és az elektronikus kijelzőknél, habár az árak még elmaradnak a tavalyi csúcstól. Úgy vélték, hogy további áremelkedésre az év végéig már nem lehet számítani az átlag szintjén.

A keddi beszámolóban nagy reményeket fűztek a tervezett lengyelországi modulüzemükhöz is - a 429 millió eurós, Wroclaw környéki beruházást szeptemberben jelentették be, ehhez a lengyel kormány 99 millió zlotys (6 milliárd forint) támogatást ad. Az építkezést a jövő év első felében kezdik, 2007-től már termelne, és a kapacitást 2011-re futtatnák fel évi 11 millió LCD-televíziós modulra.

Az üzemi eredmény 240 milliárd vonra (230 millió dollár) emelkedett a második negyedévi 29 milliárd vonról. A tavalyi harmadik negyedben 256 milliárd von volt.

Az értékesítés 19 százalékkal 2,741 billió vonra (2,63 milliárd dollár) nőtt a második negyedévi 2,308 billió vonhoz képest, és 46 százalékkal volt nagyobb az egy évvel azelőtti 1,875 billió vonnál.

Az első negyedévben az LG.Philipsnek 79 milliárd von (78 millió dollár) adó utáni vesztesége volt, a tavalyi utolsó negyedévi 35 milliárd von és az egy évvel korábbi 628 milliárd von adózott eredmény helyett. Ez volt az első negyedéves vesztesége a 2001-es alapítása óta.

Tavaly a folyadékkristályos képernyők (LCD) ára a kínálati többlet miatt nagyot esett. A tavalyi második félévi, több mint 40 százalékos olcsóbbodás után az idei első negyedévben 5 százalékkal csökkentek tovább az árak. Az LG.Philips LCD Co. Ltd. legnagyobb versenytársa, a dél-koreai Samsung Electronics Co. Ltd. azonban a negyedik negyedévig nem számít drágulásra. A kapacitás alapján számolva az LG.Philips 18 százalékos, a Samsung 20 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik a lapképernyőpiacon, ezzel világelső.

A világ lapképernyőgyártói több mint 40 milliárd dollárt fordítanak termelési kapacitásuk növelésére az elkövetkező évtizedben. Beruházási terveiket még a jelenlegi túltermelés láttán sem szándékoznak megkurtítani.

Az LG.Philips, a dél-koreai LG Electronics és a holland Philips vegyes vállalata üzemi vesztesége az első negyedévben 135 milliárd vont volt, a tavalyi utolsó negyedévi 2 milliárd vont és a tavalyi első negyedévi 699 milliárd vont üzemi eredmény helyett. A bevétele 7 százalékkal 2,064 billió vonra nőtt a tavalyi utolsó negyedévi 1,933 billió vonhoz képest, de 6 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbi, azaz tavalyi első negyedévi 2,188 billió vontól.

A legnagyobb negyedéves adózott eredményt a tavalyi második negyedben érte el a társaság, 701 milliárd vonnal. Az idei éves nyeresége várhatóan 70 százalékkal 795 milliárd vonra csökken a 2004-eshez képest, amely 62 százalékkal volt nagyobb az előző évinél.

Az LG.Philips a tavaly júniusi tőzsdei kibocsátásáig a holland és a dél-koreai partner 50-50 százalékos vegyes vállalata volt, azóta 45-45 százalékos a tulajdoni arányuk.

Az idén 700 ezer LCD televízió készül a Philips Kft. székesfehérvári gyárában, jövőre pedig kétszeresére növelik a termelést, közölték szeptember végén. Az LCD-képernyők az LG.Philips távol-keleti gyáraiból érkeznek Székesfehérvárra.
Kulcsszavak: LG.Philips

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával

Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.

2024. november 5. 13:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51