TPSA: kivásárolja a France Telecom 34 százalékos részesedését a PTK Centertelből
MTI Sajtóadatbank, 2005. október 27. 10:34
A TPSA lengyel távközlési szolgáltató szerdán bejelentette, hogy anyacégétől, a francia France Telecomtól kivásárolja a PTK Centertel lengyel mobilszolgáltató 34 százalékát és ezzel 100 százalékos tulajdonosává válik.
A TPSA a 34 százalékért 4,88 milliárd zlotyt (1,23 milliárd euró) fizet készpénzben.
Elemzők bírálják az ügyletet, ami szerintük nem más, mint a TPSA készpénz átutalása az anyacég számlájára. A France Telecom a TPSA 47,5 százalékos tulajdonosa.
A vételi árat a TPSA jórészt zlotyban fizeti. Ezzel kapcsolatban a szakértők úgy vélték, hogy gyengülhet a zloty árfolyama, ha az összeget a France Telecom euróra akarja átváltani.
A TPSA egyben bejelentette, hogy idei eredménye alapján 1 zloty (0,25 euró) osztalékot fizet.
Elemzők bírálják az ügyletet, ami szerintük nem más, mint a TPSA készpénz átutalása az anyacég számlájára. A France Telecom a TPSA 47,5 százalékos tulajdonosa.
A vételi árat a TPSA jórészt zlotyban fizeti. Ezzel kapcsolatban a szakértők úgy vélték, hogy gyengülhet a zloty árfolyama, ha az összeget a France Telecom euróra akarja átváltani.
A TPSA egyben bejelentette, hogy idei eredménye alapján 1 zloty (0,25 euró) osztalékot fizet.
Kulcsszavak: TPSA
Kapcsolódó cikkek
- A "lengyel Matáv"-ot a mobilüzlet tartja felszínen
- A vártnál nagyobb mértékben nőtt a lengyel TPSA forgalma az első negyedévben
- A Telekomunikacja Polska tavalyi éve: 1,7 százalékkal nőtt a profit
- 2,5 millió eurós versenyjogi bírság a TPSA-nak
- A Fitch megerősíti a TPSA-t
- A Moody's felértékelte a TPSA-t
- Sztrájkkal fenyegetnek a dolgozók a TPSA-nál a leépítések miatt
- France Télécom-ajánlat a lengyel TPSA távközlési cég megmaradt állami hányadára
- A Cesky és a Matáv fej-fej mellett, a TPSA lemaradva
- Nőtt a lengyel TPSA árbevétele és nyeresége
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
2024. november 5. 13:27