Üveggömbbe nézve
A konferencia középpontjában az e-business áll. A több mint kétszáz, 50 különböző tárgyú előadás jelentős hányada közvetlenül, vagy közvetve foglakozik az üzleti élet, de a magánszféra számára is jelentős kihívással, amiről az elemzők azt állítják, 2000-re eléri a szokásos fejlődési görbe csúcsát, majd az ezt követő 3-4 éves időszakban eltűnnek a vele kapcsolatos illúziók, s egy 2003-ra prognosztizált mélypont után egy konszolidáltabb időszak következik.
A szekciók elején a GartnerGroups vezető elemzői igyekeznek utat mutatni a résztvevőknek az adott témával kapcsolatos változásokra adható megfelelő üzleti lépésekre, és ugyancsak ők segítenek választ találni a delegáltak számára a telekommunikáció és az internet ipar átalakulása kapcsán felmerülő kérdésekben, megkülönböztetni a legjobb üzleteket a gyengébbektől.
Az egyre összetettebb problémák idén a GartnetGroupot arra ösztönözték, hogy saját szakértőik mellett az IT-ipar legbefolyásosabb cégei szakembereinek véleményével is megismertessék a résztvevőket - elsősorban az e-business-szel kapcsolatos kérdésekben. A konferencia indítója, egy rövid véleménysorozattal kezdődő, többek között az IBM, a Bull, az Oracle és maga a GartnerGroup prominens személyiségei részvételével zajló kerekasztal-beszélgetés is erről szólt. Látva a terület ellentmondásait, a megszólalók nem hallgatták el a téma veszélyes területeit sem, melyek közül jelentős hangsúlyt helyeztek a már az e-business megjelenését megelőző technológiai forradalomból is kimaradt harmadik világbeli, technológiailag és az infrastruktúra tekintetében is jelentős hátrányban lévő területekkel kapcsolatos problémákra, illetve az internetet használók és az e-businessbe is beszálló felhasználók arányában országonként mutatkozó, jelentős különbségeknek magyarázatára.
A delagáltak közvetlenül, szemtől-szembe beszélgetéseken is faggathatják a GartnerGroups szakembereit. Az IT trendek megismerésén túl tippet kaphatnak, hogy válasszák ki fejlesztéseikhez a legjobb szállítót, hogy optimalizálhatják IT-költségeiket, és hogy dolgozhatnak az üzleti stratégiai célok megvalósítása érdekében megatározott IT-stratégia kialakításán a leghatékonyabban együtt a vállalaton belüli és a külső szakemberek.
Kapcsolódó cikkek
- Szoftverexport marketing programsorozat
- Külföldi partnerkeresés elektronikus piacon keresztül
- A német szolgáltatók a banküzletbe akarnak beszállni
- Nagybani elektronikus piac - szeptembertől
- ASP2000: a Unisys, Microsoft, Cisco, EMC, és StorageTek közös kezdeményezése
- Vége az e-kereskedelem amerikai dominanciájának?
- 500 millió dollárt fektet az IBM a b2b fejlesztésébe
- Egy lépéssel közelebb a vezeték nélküli világhálóhoz
- Nő az internetes vásárlási kedv Magyarországon
- Nő az internetes vásárlási kedv Magyarországon