Mitől válik jövedelmezővé egy weboldal?
forrás Prim Online, 2005. november 21. 13:12
Cikkünkből megtudhatja, miként tudja Ön is felhasználni azt a "titkos"
marketing eszközt, amelyekkel a sikeres guruk elérik, hogy weboldaluk
önműködő pénzgyárrá váljon!
Hogyan fejlessze tökéletesre értékesítési szövegeit?
Úgy tűnik, néhány online marketinges képes folyamatosan olyan ötletekkel előrukkolni - legyen az egy főcím vagy egy értékesítési szöveg - hogy termékük szinte magától elkel. Talán Ön is azt gondolja, hogy ezek a szuper sikeres Internet-vállalkozók olyan marketing géniuszok, akiknek Ön a nyomába sem érhet. Valójában azonban egészen másról van szó! A legtöbbször ugyanis ezek a sikeres szakemberek nem marketing varázslók, hanem egyszerűen csak tisztában vannak az Internet-marketing egyik legalapvetőbb szabályával, amely úgy hangzik: "tesztelni, tesztelni, tesztelni".
Ha elolvas néhány cikket ezektől a profiktól, újra és újra találkozni fog ezzel a varázsigével, de könnyen lehet, hogy arra egyikük sem fog részletesen kitérni, hogy Ön mit teszteljen, és még kevésbé arra, hogy ehhez milyen eszközöket használjon.
Az alábbiakban bemutatunk egy Magyarországon még alig ismert, és még kevésbé alkalmazott mérési-tesztelési módszert, melynek segítségével, jóval hatékonyabb értékesítési szövegeket írhat, mint akár legkomolyabb versenytársai.
Miközben próbálja megírni weboldala szövegeit, a legtöbb döntés során újból és újból felmerül a kérdés, hogy a papíron jónak ítélt szöveg megfelelően fog-e működni "igazi" látogatókkal. Sokszor későn derül ki az is - ha egyáltalán kiderül -, hogy pont a másik variáció lett volna a hatékonyabb. Néha azonban, még azt is nehéz megállapítani, hogy az elért eredmények jónak vagy rossznak számítanak-e.
"Árengedmény, vagy ajándék?"
A Párhuzamos tesztelés (Split testing) módszerét alkalmazva könnyedén ki fogja tudni választani a lehetséges weboldal szövegek - címek, alcímek, link szövegek, leírások, stb. - közül azokat, amelyek a maximális eredményt hozzák, azaz amelyeknél minden más verzió csak rosszabb lenne.
A párhuzamos tesztelés során egy szöveg (cím, alcím, link, stb.) két vagy több verziója kerül összehasonlításra úgy, hogy pontosan kiderül, mely verzió hozza a jobb eredményt - több vásárlót, hírlevél feliratkozót, demó letöltőt, stb.
Hogy működik ez? Ön a kérdéses weboldalból létrehoz két változatot. Pl. tesztelni kívánja, hogy a következő akcióban árengedmény vagy egy ajándék lesz hatásosabb? Ehhez létrehoz egy olyan weboldalt, amin az ajándékot reklámozza, és egy másikat, amin az árengedményt.
Teszteléskor egy egyszerű programozási trükkel a látogatók felét az egyik, a másik felét a másik weboldalra küldjük, majd mérjük, hogy melyik eredményezett több vásárlást.
Csak haladóknak: Technikailag az történik, hogy egy rövid PHP kódrészletet elhelyezve a tesztelendő oldalak forrásában1, a látogatók egyik részének (pl. 50%) a lap "A" változata, másik részének "B" változata jelenik meg. A megfelelő látogatottság-mérő szoftver használatával a következő lépés már kézenfekvő: meg kell vizsgálni, hogy a célként kitűzött látogatói viselkedést (megrendelést, hírlevél feliratkozást, stb.) az "A", vagy a "B" verzió látogatóinál lehet nagyobb számban megfigyelni. Így Ön a mérést követően a tesztelt verziók közül azt tartja meg, amelyik a több eredményt hozta. A teszteket addig érdemes folytatni, amíg el nem jut egy olyan változatig, amelynél egy következő tesztben minden más verzió rosszabbul teljesít.
Példa: Tegyük fel, hogy azt szeretné tesztelni, hogy a weboldal nyitólapjának melyik változata segíti jobban a hírlevél feliratkozásokat. Ebben az esetben arra van szükség, hogy a következő 1.000 látogatóból 500-an a weboldal nyitólapjának "A" változatát, 500-an pedig a "B" változatot lássák. Ha ezek után azt látja, hogy az "A" változat látogatói közül 28-an iratkoztak fel a hírlevélre, a "B" változat látogatói közül viszont 75-en, akkor egyértelmű, hogy a "B" változat jobban elősegíti a hírlevél feliratkozásokat. Ha a weboldal elsődleges célja a címlista bővítése, akkor ezek után természetes, hogy a "B" változatot fogja megtartani.
1: bővebb leírást és a megvalósításhoz szükséges kódrészleteket megtalálja a módszer részletes leírásában (http://www.internet-marketing.hu/parhuzamos-teszteles.html). A letöltéshez regisztráció szükséges! (http://www.internet-marketing.hu/feliratkozas).
Annak érdekében, hogy Ön is tudja alkalmazni a párhuzamos tesztelés módszerét, hogy Ön is könnyedén tudja maximalizálni weboldala hatékonyságát, összeállítottunk egy részletes módszertani és technikai leírást (http://www.internet-marketing.hu/parhuzamos-teszteles.html) amely a következő kérdésekre fog Önnek választ adni:
Mit érdemes párhuzamos teszteléssel mérni?
Hogyan végezze a párhuzamos tesztelést?
Hogyan csökkentse minimumra a mérési pontatlanságot?
Hogyan értelmezze a mérési eredményeket?
Kódrészletek a megvalósításhoz
Alkalmazási példák
Ha tehát szeretné maximálisra növelni weboldala hatékonyságát és eredményességét, töltse le ingyenes tanulmányunkat a következő linkre kattintva: Tanulmány letöltése - http://www.internet-marketing.hu/parhuzamos-teszteles.html
A letöltéshez regisztráció (http://www.internet-marketing.hu/feliratkozas) szükséges!
Amennyiben további információra van szüksége a fentiekkel kapcsolatban, nyugodtan írja meg nekünk kérdéseit! (http://www.internet-marketing.hu/kapcsolat.html)
A témában további információkat talál a www.internet-marketing.hu weboldalon.
Úgy tűnik, néhány online marketinges képes folyamatosan olyan ötletekkel előrukkolni - legyen az egy főcím vagy egy értékesítési szöveg - hogy termékük szinte magától elkel. Talán Ön is azt gondolja, hogy ezek a szuper sikeres Internet-vállalkozók olyan marketing géniuszok, akiknek Ön a nyomába sem érhet. Valójában azonban egészen másról van szó! A legtöbbször ugyanis ezek a sikeres szakemberek nem marketing varázslók, hanem egyszerűen csak tisztában vannak az Internet-marketing egyik legalapvetőbb szabályával, amely úgy hangzik: "tesztelni, tesztelni, tesztelni".
Ha elolvas néhány cikket ezektől a profiktól, újra és újra találkozni fog ezzel a varázsigével, de könnyen lehet, hogy arra egyikük sem fog részletesen kitérni, hogy Ön mit teszteljen, és még kevésbé arra, hogy ehhez milyen eszközöket használjon.
Az alábbiakban bemutatunk egy Magyarországon még alig ismert, és még kevésbé alkalmazott mérési-tesztelési módszert, melynek segítségével, jóval hatékonyabb értékesítési szövegeket írhat, mint akár legkomolyabb versenytársai.
Miközben próbálja megírni weboldala szövegeit, a legtöbb döntés során újból és újból felmerül a kérdés, hogy a papíron jónak ítélt szöveg megfelelően fog-e működni "igazi" látogatókkal. Sokszor későn derül ki az is - ha egyáltalán kiderül -, hogy pont a másik variáció lett volna a hatékonyabb. Néha azonban, még azt is nehéz megállapítani, hogy az elért eredmények jónak vagy rossznak számítanak-e.
"Árengedmény, vagy ajándék?"
A Párhuzamos tesztelés (Split testing) módszerét alkalmazva könnyedén ki fogja tudni választani a lehetséges weboldal szövegek - címek, alcímek, link szövegek, leírások, stb. - közül azokat, amelyek a maximális eredményt hozzák, azaz amelyeknél minden más verzió csak rosszabb lenne.
A párhuzamos tesztelés során egy szöveg (cím, alcím, link, stb.) két vagy több verziója kerül összehasonlításra úgy, hogy pontosan kiderül, mely verzió hozza a jobb eredményt - több vásárlót, hírlevél feliratkozót, demó letöltőt, stb.
Hogy működik ez? Ön a kérdéses weboldalból létrehoz két változatot. Pl. tesztelni kívánja, hogy a következő akcióban árengedmény vagy egy ajándék lesz hatásosabb? Ehhez létrehoz egy olyan weboldalt, amin az ajándékot reklámozza, és egy másikat, amin az árengedményt.
Teszteléskor egy egyszerű programozási trükkel a látogatók felét az egyik, a másik felét a másik weboldalra küldjük, majd mérjük, hogy melyik eredményezett több vásárlást.
Csak haladóknak: Technikailag az történik, hogy egy rövid PHP kódrészletet elhelyezve a tesztelendő oldalak forrásában1, a látogatók egyik részének (pl. 50%) a lap "A" változata, másik részének "B" változata jelenik meg. A megfelelő látogatottság-mérő szoftver használatával a következő lépés már kézenfekvő: meg kell vizsgálni, hogy a célként kitűzött látogatói viselkedést (megrendelést, hírlevél feliratkozást, stb.) az "A", vagy a "B" verzió látogatóinál lehet nagyobb számban megfigyelni. Így Ön a mérést követően a tesztelt verziók közül azt tartja meg, amelyik a több eredményt hozta. A teszteket addig érdemes folytatni, amíg el nem jut egy olyan változatig, amelynél egy következő tesztben minden más verzió rosszabbul teljesít.
Példa: Tegyük fel, hogy azt szeretné tesztelni, hogy a weboldal nyitólapjának melyik változata segíti jobban a hírlevél feliratkozásokat. Ebben az esetben arra van szükség, hogy a következő 1.000 látogatóból 500-an a weboldal nyitólapjának "A" változatát, 500-an pedig a "B" változatot lássák. Ha ezek után azt látja, hogy az "A" változat látogatói közül 28-an iratkoztak fel a hírlevélre, a "B" változat látogatói közül viszont 75-en, akkor egyértelmű, hogy a "B" változat jobban elősegíti a hírlevél feliratkozásokat. Ha a weboldal elsődleges célja a címlista bővítése, akkor ezek után természetes, hogy a "B" változatot fogja megtartani.
1: bővebb leírást és a megvalósításhoz szükséges kódrészleteket megtalálja a módszer részletes leírásában (http://www.internet-marketing.hu/parhuzamos-teszteles.html). A letöltéshez regisztráció szükséges! (http://www.internet-marketing.hu/feliratkozas).
Annak érdekében, hogy Ön is tudja alkalmazni a párhuzamos tesztelés módszerét, hogy Ön is könnyedén tudja maximalizálni weboldala hatékonyságát, összeállítottunk egy részletes módszertani és technikai leírást (http://www.internet-marketing.hu/parhuzamos-teszteles.html) amely a következő kérdésekre fog Önnek választ adni:
Mit érdemes párhuzamos teszteléssel mérni?
Hogyan végezze a párhuzamos tesztelést?
Hogyan csökkentse minimumra a mérési pontatlanságot?
Hogyan értelmezze a mérési eredményeket?
Kódrészletek a megvalósításhoz
Alkalmazási példák
Ha tehát szeretné maximálisra növelni weboldala hatékonyságát és eredményességét, töltse le ingyenes tanulmányunkat a következő linkre kattintva: Tanulmány letöltése - http://www.internet-marketing.hu/parhuzamos-teszteles.html
A letöltéshez regisztráció (http://www.internet-marketing.hu/feliratkozas) szükséges!
Amennyiben további információra van szüksége a fentiekkel kapcsolatban, nyugodtan írja meg nekünk kérdéseit! (http://www.internet-marketing.hu/kapcsolat.html)
A témában további információkat talál a www.internet-marketing.hu weboldalon.
Kulcsszavak: =internetmarketinghu
Kapcsolódó cikkek
- Ki a tökéletes web 2.0-s termékmenedzser?
- Honlap: csak 3 másodperce van
- 2007-es online trend-előrejelzés
- Tippek a "jó" kulcsszó kiválasztásához
- Az okos marketinges tudja mivel e-mailezik
- Ön hány vevőt szeretne?
- Építse ki saját piacát
- A blogok hatása a márkára
- Megéri az árát?
- Készüljön fel a látogatók dömpingjére
Cikkgyűjtő
További fontos híreink
legfrissebb cikkei
Lissák Laura készen áll az anyaságra
2024. 11. 05
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
2024. 11. 05