Mit ne tegyünk a keresőoptimalizáláskor?
forrás Prim Online, 2005. december 14. 09:52
Ha rendelkezik egy weboldallal, akkor már tudja, hogy milyen fontos a
forgalom. Az internet-marketingben a forgalom jelenti a hátteret, amire
építeni lehet. Ez az egyetlen dolog, ami igazán számít. Ha nem tud
célirányos forgalmat irányítani a honlapjára, eladást sem tud
véghezvinni.
Általában a honlap tulajdonosa vagy tervezője az a személy, aki szívén viseli a forgalmat. Ennek a forgalomnak az egyik kulcsfontosságú összetevője a keresőmotor. Mint ahogyan eddig is megbeszéltük, használhatunk hirdetéseket, de azok folyamatosan pénzbe kerülnek, míg a keresőmotorokra való optimalizálás csak egyszer. A célirányos forgalom lapunkra irányításának ez a legkevésbé költséges módja.
Sajnos igen sok honlaptulajdonos nem érti meg a keresőmotorok átjárhatóságának fontosságát, mely forgalomhoz vezet. Nagyobb hangsúlyt tesznek a honlap „kicsinosítására”. Ez nem rossz, csak az, ha ennek velejárójaként elvesznek olyan szempontok, mint a keresőmotorokban elért helyezések. A következőkben áttekintünk jó néhány olyan hibát, amit sok webmester elkövet. Ezek kiküszöbölésével nagyobb eséllyel pályázunk a keresőkben az előnyös helyezésekre.
1. A kulcsszavak nem elég hatékony kiválasztása
Egy honlap megtervezésének ez talán a legkritikusabb területe. Azt, aki jó kulcsszavakat használ, jó eséllyel megtalálják az érdeklődők. Aki rossz kulcsszavakkal dolgozik, az alig kap majd forgalmat.
Először is nem szabad kizárólag a saját fejünkkel gondolkodni a kulcsszavak kiválasztásánál. Bele kell képzelnünk magunkat az ügyfelek helyzetébe, hogy ők milyen keresőszavakkal próbálkozhatnak, ha a miénkhez hasonló szolgáltatásokat és termékeket keresnek. Másrészről nem szabad mindjárt az elején az egyszavas, nagy versenyt jelentő kulcsszavakkal rádolgoznunk. Ugyanis hiába a megfelelő kulcsszó, ha a nagy verseny miatt csak a keresők csak a 15. lapon hozzák a mi oldalunkat.
2. Ugyanannak a kulcsszónak a folyamatos ismétlése
Régen ez bevált módszer volt, a keresőket be lehetet csapni azzal, hogy a kulcsszót rengetegszer elismételtük az oldalon, hogy a keresők elegendően relevánsnak találják az oldalunkat. Ma már az ilyen technikát kitiltással büntetik a keresőalgoritmusok.
3. Tartalom lelopása mások honlapjáról
Hányszor hallotta már, hogy „ez az Internet, itt nyugodtan ellophatsz bármit”? Ne tegyünk ilyet. Egy dolog tanulni másoktól, hogy hogyan csinálják, de más dolog egy az egyben lekoppintani a munkájukat. A keresőmotorok nagyon intelligensek, és általában felfedezik az oldalak másolását. Akár még le is vehetnek egy ilyen másolgatós honlapot a listájukról.
4. A honlaphoz nem illeszkedő kulcsszavak használata
Sok kevésbé etikus honlap próbálkozik azzal, hogy a keresőmotorokon keresztül úgy váljék láthatóvá, hogy olyan kulcsszavakat használ, melyeknek semmi közük a saját tartalmához. Olyan nem illeszkedő kulcsszavakat helyeznek el az oldalaik meta jelzőiben, melyek nagy keresési népszerűségnek örvendenek (pl. „szex”, egy híresség neve, vagy az aznapi éppen aktuális köztémára utaló szó). Mivel ezek a kulcsszavak népszerűek, úgy gondolják, hogy ettől majd több találatot kapnak. Ezt a technikát a keresők spamnek tartják, és azzal büntethetik, hogy kiveszik az oldalt a listáikból.
5. Kulcsszó-halmozás
Ez valamiben hasonlít az előző ponthoz, de itt arról van szó, hogy egy kép vagy egy réteg leíró (alt) mezőjébe sokféle kulcsszót igyekszik belesűríteni a tulajdonos. Ha a keresőmotorok rájönnek, hogy ez a szöveg nem igazán a képet vagy a réteget írja le, azt spamnek tekintik.
6. Rejtett szövegek elhelyezése
Vannak, akik azt gondolják, hogy ha a szöveg nem látszik, abból gond nem lehet. Rossz ötlet... Ne próbáljuk meg elrejteni a kulcsszavakat vagy -kifejezéseket elrejteni a látogatók szeme elől például úgy, hogy a háttérrel hasonló színűvé tesszük azokat. A keresőmotorok már keményen büntetik az ilyesfajta trükköket.
7. Túl apró szövegek elhelyezése
Ez a fenti manipuláció egy módosulata. Ne próbáljuk meg úgy elrejteni a kulcsszavakat, hogy nagyon kicsi karakterméretet rendelünk hozzájuk. Ezt ugyanis a keresőmotorok is észreveszik.
Folytatjuk az internet-marketing témáját a Silihost ingyenes, 100 leckéből álló távoktatásában…
Bak János,
a Silihost tárhely-szolgáltató szakembere
Sajnos igen sok honlaptulajdonos nem érti meg a keresőmotorok átjárhatóságának fontosságát, mely forgalomhoz vezet. Nagyobb hangsúlyt tesznek a honlap „kicsinosítására”. Ez nem rossz, csak az, ha ennek velejárójaként elvesznek olyan szempontok, mint a keresőmotorokban elért helyezések. A következőkben áttekintünk jó néhány olyan hibát, amit sok webmester elkövet. Ezek kiküszöbölésével nagyobb eséllyel pályázunk a keresőkben az előnyös helyezésekre.
1. A kulcsszavak nem elég hatékony kiválasztása
Egy honlap megtervezésének ez talán a legkritikusabb területe. Azt, aki jó kulcsszavakat használ, jó eséllyel megtalálják az érdeklődők. Aki rossz kulcsszavakkal dolgozik, az alig kap majd forgalmat.
Először is nem szabad kizárólag a saját fejünkkel gondolkodni a kulcsszavak kiválasztásánál. Bele kell képzelnünk magunkat az ügyfelek helyzetébe, hogy ők milyen keresőszavakkal próbálkozhatnak, ha a miénkhez hasonló szolgáltatásokat és termékeket keresnek. Másrészről nem szabad mindjárt az elején az egyszavas, nagy versenyt jelentő kulcsszavakkal rádolgoznunk. Ugyanis hiába a megfelelő kulcsszó, ha a nagy verseny miatt csak a keresők csak a 15. lapon hozzák a mi oldalunkat.
2. Ugyanannak a kulcsszónak a folyamatos ismétlése
Régen ez bevált módszer volt, a keresőket be lehetet csapni azzal, hogy a kulcsszót rengetegszer elismételtük az oldalon, hogy a keresők elegendően relevánsnak találják az oldalunkat. Ma már az ilyen technikát kitiltással büntetik a keresőalgoritmusok.
3. Tartalom lelopása mások honlapjáról
Hányszor hallotta már, hogy „ez az Internet, itt nyugodtan ellophatsz bármit”? Ne tegyünk ilyet. Egy dolog tanulni másoktól, hogy hogyan csinálják, de más dolog egy az egyben lekoppintani a munkájukat. A keresőmotorok nagyon intelligensek, és általában felfedezik az oldalak másolását. Akár még le is vehetnek egy ilyen másolgatós honlapot a listájukról.
4. A honlaphoz nem illeszkedő kulcsszavak használata
Sok kevésbé etikus honlap próbálkozik azzal, hogy a keresőmotorokon keresztül úgy váljék láthatóvá, hogy olyan kulcsszavakat használ, melyeknek semmi közük a saját tartalmához. Olyan nem illeszkedő kulcsszavakat helyeznek el az oldalaik meta jelzőiben, melyek nagy keresési népszerűségnek örvendenek (pl. „szex”, egy híresség neve, vagy az aznapi éppen aktuális köztémára utaló szó). Mivel ezek a kulcsszavak népszerűek, úgy gondolják, hogy ettől majd több találatot kapnak. Ezt a technikát a keresők spamnek tartják, és azzal büntethetik, hogy kiveszik az oldalt a listáikból.
5. Kulcsszó-halmozás
Ez valamiben hasonlít az előző ponthoz, de itt arról van szó, hogy egy kép vagy egy réteg leíró (alt) mezőjébe sokféle kulcsszót igyekszik belesűríteni a tulajdonos. Ha a keresőmotorok rájönnek, hogy ez a szöveg nem igazán a képet vagy a réteget írja le, azt spamnek tekintik.
6. Rejtett szövegek elhelyezése
Vannak, akik azt gondolják, hogy ha a szöveg nem látszik, abból gond nem lehet. Rossz ötlet... Ne próbáljuk meg elrejteni a kulcsszavakat vagy -kifejezéseket elrejteni a látogatók szeme elől például úgy, hogy a háttérrel hasonló színűvé tesszük azokat. A keresőmotorok már keményen büntetik az ilyesfajta trükköket.
7. Túl apró szövegek elhelyezése
Ez a fenti manipuláció egy módosulata. Ne próbáljuk meg úgy elrejteni a kulcsszavakat, hogy nagyon kicsi karakterméretet rendelünk hozzájuk. Ezt ugyanis a keresőmotorok is észreveszik.
Folytatjuk az internet-marketing témáját a Silihost ingyenes, 100 leckéből álló távoktatásában…
Bak János,
a Silihost tárhely-szolgáltató szakembere
Kapcsolódó cikkek
- 8 processzormagos SGI-Altix szerverrel gyorsít a Silihost
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- Vita a Vodafone marketingjéről
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője