Az Adobe is átáll a rendszeres frissítésre
Milkovits Gábor, 2005. december 15. 20:46
Az IDG News értesülése szerint az Adobe is hamarosan átáll arra az elsőként a Microsoft által alkalmazott gyakorlatra, hogy havi rendszerességgel fogja frissíteni termékeit.
Az egyre több szoftvercég által követett módszer előnye, hogy tervezhetővé teszi és megkönnyíti, elsősorban a rendszergazdák és vállalati informatikusok számára a rendszerek frissítésére történő felkészülést. Elsőként a Microsoft kezdte el havonta, többnyire minden hónap második keddjén kibocsátani biztonsági javítófoltjait és egyéb frissítéseit, még 2003. októberében. Azóta más is követte a példát: az Oracle például 2004. augusztusban döntött a féléves rendszeres frissítés mellett, amit egyébként többen is túl ritkának tartanak.
Az Adobe ugyan kevesebb támogatandó szoftvercsomaggal rendelkezik, mint akár a Microsoft, akár az Oracle, ám még így is meglehetősen sok biztonsági javítást szokott kiadni: idén például mostanáig nyolc alkalommal került sor ilyen biztonsági javítócsomagok kibocsátására, a Secunia közreműködésével. A Microsoft ez idő alatt 55 javítófoltot bocsátott a felhasználók rendelkezésére.
A Macromedia tervezett már hasonló intézkedést még azelőtt, hogy az Adobe felvásárolta a céget. A vétel után mindkét jogelőd cég termékcsoportjához fél éven belül várható a rendszeres frissítési szolgáltatás bevezetése. Azt egyelőre nem tudni, hogy a foltok mindig egy hónap adott napján jelennek-e majd meg, illetve, hogy lesznek-e majd előzetes közlemények a várható frissítésekkel kapcsolatban. A szolgáltatás az Adobe (és a korábbi Macromedia) szoftvereinek többségét, de korántsem biztos, hogy az összeset le fogja fedni.
Az Adobe ugyan kevesebb támogatandó szoftvercsomaggal rendelkezik, mint akár a Microsoft, akár az Oracle, ám még így is meglehetősen sok biztonsági javítást szokott kiadni: idén például mostanáig nyolc alkalommal került sor ilyen biztonsági javítócsomagok kibocsátására, a Secunia közreműködésével. A Microsoft ez idő alatt 55 javítófoltot bocsátott a felhasználók rendelkezésére.
A Macromedia tervezett már hasonló intézkedést még azelőtt, hogy az Adobe felvásárolta a céget. A vétel után mindkét jogelőd cég termékcsoportjához fél éven belül várható a rendszeres frissítési szolgáltatás bevezetése. Azt egyelőre nem tudni, hogy a foltok mindig egy hónap adott napján jelennek-e majd meg, illetve, hogy lesznek-e majd előzetes közlemények a várható frissítésekkel kapcsolatban. A szolgáltatás az Adobe (és a korábbi Macromedia) szoftvereinek többségét, de korántsem biztos, hogy az összeset le fogja fedni.
Kapcsolódó cikkek
- A cégvezetők 87 százaléka rosszul méri fel az IT-kockázatokat
- Biztonságos hangalapú online fizetés
- Microsoft Update-nek álcázott trójai
- Check Point: webalapú biztonságfelügyeleti megoldás
- Minden negyedik internetező elárulja a jelszavát
- Még drágább az adatod
- A legextrémebb vírusok toplistája
- Az Adobe tovább bővíti a LiveCycle ES termékcsaládot
- Négy újabb javítás a windowsos Safarihoz
- Az Adobe bemutatta a Visual Communicator 3 e-learning szoftvert