Vezet a Compaq és a Dell
PC-piac - 1999. III. negyedév
Érdekes, hogy az Egyesült Államokban a Dell átvette a vezetést a Compaqtól, a houstoni világcég azonban azzal vigasztalódhatott, hogy megőrizte "a világ legnagyobb PC-gyártója" címet, ugyanis 3 millió 844 ezer eladott számítógépével és 20 százalékos növekedésével az első helyen végzett.
Az ázsiai piac fellendülése kifejezetten jótékony hatással volt az eladásokra - állapították meg a tanulmány szerzői -, a kereslet az ázsiai és távol-keleti régióban növekedett a legjobban, ahol (Japán fogyasztásával nem számolva) 38 százalékkal több PC talált gazdára, mint 1998 hasonló időszakában - a felkelő nap országában egyébként 387 százalékos növekedést regisztráltak. Japán egyéni fogyasztói igényeinek növekedését főként az alacsony áron forgalmazott, "majdnem ingyenes PC" kategóriába sorolható készülékek határozták meg, ezek a tételek hozzáadódtak a nagykereskedelmi eladásokhoz.
Az internet fejlődése és az árcsökkentési akciók Nyugat-Európában is fokozták az egyéni vásárlók érdeklődését, a kis- és középvállalkozások körében és a kereskedelmi szektorban földrészünkön is az Y2K-effektus volt a beruházások egyik meghatározó motorja.
A helyzetjelentés megállapította, hogy az egész iparág eredményes negyedévet zárhatott, a számítógépek iránti kereslet növekedése a legtöbb gyártó számára jelentős bevétel- és profitnövekedéshez vezetett. A tapasztalatok szerint a vezető forgalmazók elsőként az Egyesült Államok piacán kísérleteznek új üzleti modellek bevezetésével, és változatlanul az USA-ban próbálják növelni az értékesítés hatásfokát.
Az elektronikus kereskedelem áttörését bizonyítja, hogy az USA államaiban helycsere történt a dobogó tetején: első helyre a Dell került, a cég 2,12 millió számítógépet értékesített a harmadik negyedévben - ami azért is komoly előretörés, mert ugyanezzel a forgalommal a második negyedévben is megelőzte volna a Compaqot. (Mint ismeretes, a Dell volt az első cég, amely megkezdte számítógépeinek interneten keresztüli forgalmazását, nem sokkal később pedig az Egyesült Államokban már kizárólag a weben lehetett Dell-gépeket vásárolni. A Compaq szeptember elején jelentette be NonStop eBusiness szolgáltatását, amellyel rövid időn belül visszanyerte versenyképességét.)
Az összességében eladott gépek száma 58 százalékkal növekedett a legutóbbi évhez viszonyítva, és az előrejelzések további folyamatos bővülést ígérnek nemcsak a PC-k terén, hanem minden termékkategóriában és minden vásárlói csoportban.
A tanulmány megjegyzi, hogy a Compaq új vezetésének ez volt az első teljes negyedéve; a világpiacon elért eredmények arra a korábbi időszakra emlékeztetnek, amelyben a cégóriás megszerezte azóta is megtartott vezető pozícióját. Figyelemre méltó azonban, hogy a Compaq minden térségben növekvő értékesítési számadatai elmaradnak a világpiac átlagos növekedésének mértékétől, a houstoni cég piaci részesedése 13,8 százalékra esett vissza.
A világméretű értékesítéseket összegző statisztikák szerint az IBM került a dobogó harmadik helyére, az Egyesült Államokban azonban visszaesett korábbi eredményeihez képest, és 1999 nyári időszakában csak az ötödik legnagyobb PC-gyártóként jegyezték. A kék óriásnak tehát továbbra is meg kell küzdenie azért, hogy megtalálja korábbi helyét a PC-piacon.
Ezzel szemben a Gateway változatlanul folytatja erőteljes emelkedését az értékesítési listán, 1999 szeptemberére olyan meghatározó céggé vált, amely több mint egymillió eladott számítógépével harmadik helyre került az USA-ban.
Érezhető, hogy a Hewlett-Packard is új értékesítési formákat keres, megváltozott disztribúciós megoldásaival 8,4 százalékos részesedést ért el, és a negyedik helyre tört fel. Az Egyesült Államokon kívüli piacok közül főként a nyugat- európai és az ázsiai térségben ért el az átlagnál nagyobb sikereket - mondja ki a tanulmány.
Kapcsolódó cikkek
- Dell: a vártnál gyorsabb és tovább gyorsuló áttérés mobil gépekre
- Növekvő PC-eladások, Dell visszaesés
- A Dell uralja a vártnál nagyobb mértékben növekvő PC piacot
- Szerverpiaci helyzetjelentés - 2002
- Tovább nőnek a szervereladások
- Ismét nő személyi számítógépek piaca - Vezet a Dell
- Veszélyben a HP PC-piaci elsősége
- A Dell emeli nyereség- és forgalmi előrejelzését
- A Compaq vezető marad a HPTC-piacon
- A harmadik negyedben tovább lanyhult a német PC-piac
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.