A dél-koreai LG 10 százalékos fejlődést vár eladásaiban
A magyarországi érdekeltséggel is rendelkező dél-koreai LG Electronics, a világ második számú síkképernyő-panel gyártója azt fontolgatja, hogy 2007-ben üzembe helyez még egy gyártósort. Ezzel majdnem megkétszerezné a kapacitását, s így a világ elsőszámú gyártója lehetne.
Az LG Electronics novemberben közölte, hogy az idén 50 százalékkal növeli gyártó kapacitását, és ezzel 2006 második felében havonta 180 ezerrel több, összesen 550 ezer PDP panelt tud majd előállítani, majd 2007-től - ha a másik beruházás megvalósul – havi 730 ezerrel többet.
A társaság becslése szerint a síkképernyők piaca 2010-ben a jelenlegi háromszorosára növekszik, és 25 millió eladására lehet számítani évente. A vállalat vezetői úgy látják, hogy rohamléptekkel bővül a nagy tévékészülékek kereslete, s a világ egyre inkább a digitális televíziózás irányába megy.
A vállalat korábban már jelezte, hogy másik érdekeltsége, az LG.Philips - amely a holland Philips az LG Electronics lapképernyő gyártó 32,9-37,9 százalékos közös vállalata (a többi részvény közkézi) - számos kelet-európai országban vizsgálja egy lapképernyőket gyártó üzem építésének a lehetőségét. Az üzem lapképernyő paneleket állítana elő. A beruházás tervezett nagyságrendjéről a cég maga nem adott tájékoztatást.
A Philipsnek Székesfehérváron van érdekeltsége, ott a gyár igazgatójának szeptember végi közlése szerint az idén 700 ezer LCD televízió készül. A gyár júliusban kezdte meg a folyadékkristály kijelzésű, lapos, keskeny, könnyű tévékészülékek tömeges gyártását, korszerű televíziók előállításához 60 százalékos arányban magyar beszállítóktól szerzi be a fém-, a műanyag- és csomagolóanyagokat, valamint az elektronikai részegységet a cég. Az LCD kijelző az LG-Philips távol-keleti gyárából érkezik Székesfehérvárra.
Az LG.Philips LCD Co. Ltd., a világ második számú lapképernyőgyártója - az összes fajta képernyőből saját állítása szerint világelső - októberben 227 milliárd vonos (218 millió dollár) adózott eredményt jelentett a harmadik negyedévről, több mint ötször nagyobbat a második negyedévi 41 milliárd vonnál, habár még 22 százalékkal elmaradt a 2004-es harmadik negyedben elért 291 milliárd vontól.
Mind az eladott mennyiségek, mint az árak javultak a lapos képernyőknél és az elektronikus kijelzőknél, habár az árak még elmaradnak a tavalyi csúcstól. Úgy vélték, hogy további áremelkedésre az év végéig már nem lehet számítani az átlag szintjén.
Nagy reményeket fűznek a tervezett lengyelországi modulüzemükhöz is - a 429 millió eurós, Wroclaw környéki beruházást szeptemberben jelentették be, ehhez a lengyel kormány 99 millió zlotys (6 milliárd forint) támogatást ad. Az építkezést a jövő év első felében kezdik, 2007-től már termelne, és a kapacitást 2011-re futtatnák fel évi 11 millió LCD-televíziós modulra.
Az üzemi eredmény 240 milliárd vonra (230 millió dollár) emelkedett a második negyedévi 29 milliárd vonról. A 2004-es harmadik negyedben 256 milliárd von volt.
Az értékesítés 19 százalékkal 2,741 billió vonra (2,63 milliárd dollár) nőtt a második negyedévi 2,308 billió vonhoz képest, és 46 százalékkal volt nagyobb az egy évvel azelőtti 1,875 billió vonnál.
Kapcsolódó cikkek
- LG Google csokoládé telefon
- Összefogás után per: az LG beperelte a Hitachit
- Microsoft-LG szabadalom-engedélyezési megállapodás
- LG Csokoládé laptop
- Moszkvában debütált a kompakt LG Shine telefon
- Az LG a Cannes-i Filmfesztivál hivatalos partnere
- Késik az LG kéklézeres kombó lejátszója
- Blu-ray, HD DVD, DVD: mindent ismer az új LG író
- Nagyteljesítményű mikro Hi-Fi az LG-től
- Megérkezett Európába az LG Shine telefon
Galaxy AI: Mesterséges intelligencia a csuklódon és a füledben
A Samsung legújabb okoseszközeiben kulcsfontosságú szerepet tulajdonít a mesterséges intelligenciának (AI). A Galaxy AI egy olyan, a mindennapokat támogató intelligens technológia, amely a felhasználói igényekhez alkalmazkodik, egyaránt a fitnesz, az egészségmegőrzés és a kommunikáció területén. Az új Galaxy Watch7 és Watch Ultra okosórák, valamint a Galaxy Buds3 és Buds3 Pro fülhallgatók a vállalat első olyan viselhető eszközei, amelyeken a Galaxy AI átfogóbb, személyre szabottabb élményt nyújthat. A mesterséges intelligencia a korábbi funkciókat még színvonalasabbá teszi, miközben számos új szolgáltatást is kínál.
A HONOR Magic V3 elsőként kapja meg az AI-alapú MagicOS 9.0 frissítést
A HONOR bejelentette a MagicOS 9.0 hivatalos frissítési ütemtervét. A MagicOS 9.0 hivatalos verziója* először a HONOR Magic V3 készüléken lesz elérhető Európában decembertől. Az iparág első, minden szituációhoz személyre szabott AI operációs rendszereként a felhasználói élmény sokkal jobb lesz, beleértve a továbbfejlesztett AI funkciókat, az optimalizált ember-gép interakciót és még több személyes AI élményt.
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.