Erőteljesen növelte előfizetői táborát a Vodafone

Milkovits Gábor, 2006. január 24. 20:41
A Vodafone, a világ vezető mobilcége és egyúttal az ötödik legértékesebb brit vállalat bejelentette, hogy tavaly az igen fontos utolsó negyedévben 7,1 millió fővel növelte globális előfizetői táborát.
Ezzel a cég 2006 elején mintegy 179,3 millió előfizetővel rendelkezik világszerte. Érdemes megjegyezni, hogy a növekedés jelentős része a telítettnek számító, és ezért igen fontos nyugat-európai piacokon következett be: Németországban 906 ezer, Nagy-Britanniában 561 ezer, Olaszországban pedig 324 ezer új ügyfélre tett szert a Vodafone 2005 utolsó három hónapjában. Arun Sarin vezérigazgató elégedettségét fejezte ki a mutatók miatt, és egyben megjegyezte, hogy a mindeddig kissé visszafogott gyarapodást mutató harmadik generációs eszközök forgalma is jelentősen megugrott a tárgyalt időszakban.

A helyzet ugyanakkor korántsem teljesen rózsás a Vodafone számára, mivel az erős verseny miatt a cég kénytelen árait, és ezzel együtt bevételeit is csökkenteni az előfizetők megnyerése érdekében. Az egy felhasználóra lebontva megadott bevételek (ARPU) tekintetében például éppen az említett nyugat-európai piacok mutatnak komoly visszaesést: a mutató Németországban 7,8; Olaszországban 8,3; Nagy-Britanniában pedig 4,3%-ot esett vissza az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Sarin szerint ugyanakkor az olyan gyorsan növekvő piacok, mint például Románia, Egyiptom vagy Dél-Afrika, képesek kompenzálni a fejlettebb régiókban tapasztalható bevételkiesést. A mostani bejelentés hatására a Vodafone részvények árfolyama mintegy 2 százalékpontot emelkedett.
Kulcsszavak: Vodafone

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával

Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.

2024. november 5. 13:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51